Julklappstips för barnen

 
 
 
 
 
 
1. Becostep 249:-. BecoStep är en pall tillverkad av naturlig växtfibrer.Den dag du inte längre har användning av BecoStep bidrar den inte till sopberg eftersom produkten är fullt komposterbar.
2. Bubbelbad 99:-. Ekologiskt badskum för barn. Fri från Parabener, SLS (sodium lauryl sulfat), BHT, PEG
3. Polisbil 329:-. Finns även som ambulans, sopbil och brandbil. Tillverkad av Fairwood vilka har höga krav på miljö och etik,vilket innebär förbud mot barnarbete, krav på att de anställda ska behandlas med respekt och att de anställda ska få en lön som de kan försörja sig på. Deras träleksaker är tillverkade på Sri Lanka av gummiträ som återplanteras enligt uppsatta regler. Produkterna är målade i klara, glansiga och, naturligtvis, giftfria färger.
4. Trolldeg in a jar. Blanda alla torra ingredienser till en trolldeg i en burk (ta gärna en glasburk du har hemma), skriv en lapp med vad som ska tillsättas. Och kanske lite målarfärg till.
 
 

Kommentarer
Postat av: Helly

Ja julklappar till barn kan bli helt rätt och helt fel. Det värsta är när det blir för många, att de inte uppskattar det de får. Hoppas på kvalitet och inte kvantitet

Svar: Jag håller med. Bättre en några få riktiga saker än en massa små saker.
victoriajul.blogg.se

2012-10-01 @ 17:17:18
URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: Petra

Gillar särskilt din fjärde idé :) Den ska jag komma ihåg, bra med lite sysselsättning också till kalla jullovsdagar...

Svar: Vad kul att den gillades
victoriajul.blogg.se

2012-10-01 @ 18:37:43
URL: http://ekotankar.blogg.se
Postat av: Jul i laloland

sv: Tack!
Och vilken bra idé med trolldegen -snor den!

Svar: Vad kul att du gillade den
victoriajul.blogg.se

2012-10-01 @ 20:07:16
URL: http://julilaloland.blogspot.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback