Chokladkalender

De chokladkalendrar man köper på affärerna för typ 15 kronor innehåller ingen choklad som jag tycker är speciellt god, men de kostar ju i och för sig inget heller. När jag var liten hade man alltid en sådan kalender även fast jag aldrig riktigt gillat chokladen. Men nu finns det ju en massa kalenderar som riktar sig lite mer till vuxna. Brukar ni ha chokladkalender åt er själv eller barnen ? Jag har inte haft någon som vuxen och hade inte tänkt köpa någon åt dottern heller då jag tycker att det äts alldeles för mycket godsaker ändå. Men jag kanske får tänka om då jag kände att jag gärna skulle vilja ha en sådan och choklad är väl nyttigt ?
 
 
Maileg Chokladkalender med Lindt mjölkchoklad 89:-
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Den där är så himla fin!!!

Svar: Ja visst är den
victoriajul.blogg.se

2012-10-19 @ 12:35:31
URL: http://julilaloland.blogspot.com
Postat av: Petra

Det var en väldigt fin kalender. Det roligaste med vanliga chokladkalendrar är att man kan använda plasten som chokladen ligger i som formar när julen är över :) Antingen göra egen choklad eller med gips, blir roliga små grejor som barnen kan måla och göra tavlor med, eller så kan man sätta magneter på dem och ha dem på kylskåpet...

Svar: Ja det är en jättekul idé då kan man ju göra en egen kalender året efter
victoriajul.blogg.se

2012-10-19 @ 12:45:18
URL: http://ekotankar.blogg.se
Postat av: Falksonchristmas

Jo da visst används det chokladkalender fortfarande hos oss fast våra "barn" är 18 och 20 år.... :-)

Svar: Det låter bra det, man blir aldrig för gammal för en chokladkalender
victoriajul.blogg.se

2012-10-19 @ 14:30:42
URL: http://falksonchristmas.cybersite.nu/
Postat av: Marlene

Faktiskt haft chokladkalender alla år och jag är 41 ;-) hade den från Maileg ett år och det var verkligen god choklad jämfört med 15-kronorsvarianterna.

Svar: Ja den borde ju vara bättre. Jag skulle vilja ha en med mörk choklad
victoriajul.blogg.se

2012-10-19 @ 16:18:15
Postat av: Ellinors julblogg

Jag tycker inte heller att chokladen i chokladkalendrar är särskilt god. Vill nästan gå så långt som att säga att den är äcklig. Den där kalendern låter mycket bättre.

Svar: Jag skulle helst velat ha en med mörk choklad, hoppas på att hitta en sådan
victoriajul.blogg.se

2012-10-19 @ 20:02:09
URL: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback