Julklappar som gör skillnad

Om man nu vill köpa något nytt i julklapp, var för inte köpa något som gör skillnad för andra människor?
 
På UNICEFS butik kan man köpa massor av fina saker, 50% av den totala försäljningsintäkten går direkt till UNICEFS verksamhet. Är inte det toppen?
 
 
 
Virkade gosedjur 269:-/st
Dragleksak Tax 189:-
Väggalmanacka 169:-
Silverarmband 489:-
 

Eller så kan man faktiskt köpa saker som är ännu bättre, varför inte ge bort 30 doser mässlingsvaccin det kostar bara 57 kr eller 60 doser poliovaccin för endast 72 kr ? Är ni intresserade av fler gåvor som denna kolla in denna sidan.
 
Brukar ni skänka något till välgörande ändamål vid jul?
 

Jag har varit dålig på att skänka pengar, men i år ska jag definitivt göra det. I Sverige läggs otroliga summor pengar på mat, julklappar och pynt, varför inte lägga en del på välgörenhet också ? Många har faktiskt råd att avvara 57 kronor.

Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

Himla bra, jo jag brukar köra på att köpa många julklappar från Individuell människohjälp, så att man både hjälper till och får den som har fått sin julklapp att känt att de också hjälpt till :D

Svar: Det är ju jätte bra, jag ska kolla individuell människohjälp på en gång. Tack för tipset
victoriajul.blogg.se

2012-11-20 @ 10:34:18
URL: http://emmasays.se
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Bra tips :)

Svar: Tack, jag tycker att det är bra om man kan göra nytta samtidigt som man får julklappar
victoriajul.blogg.se

2012-11-20 @ 10:38:27
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Helly

Bra att du tog upp detta. Mycket viktigt, just i jultid då många mår extra dåligt.

Svar: Ja precis jag tycker det är viktigt att alla som kan skänker något.
victoriajul.blogg.se

2012-11-20 @ 21:08:17
URL: http://blogg.amelia.se/julhoshelena/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback