Bra julklappar

Vi överkonsumerar alldeles för mycket här i Sverige speciellt under julen. Jag säger inte att jag är så mycket bättre än någon annan bara att vi måste börja fundera över vilka konsekvenser det får för oss själva och vår jord. När det kommer till julen har jag väldigt svårt att inte handla, julsaker och pynt funderar jag länge på innan jag köper något. Det jag köper ska vara något jag verkligen gilalr och kan ha i flera år. Men när det kommer till julklappar har jag svårare att stoppa mig själv. Jag älskar att köpa och slå in julklappar.
Varför inte köpa julklappar på second hand? Det är bra för både miljön och plånboken. Man kan hitta massor av fina saker, har du facebook är ett tips alla de köp och sälj sidor som finns där.
 
 
Detta fyndade jag på Facebooks köp och sälj sida, 29 böcker och 29 cdskivor (där alla böckerna är inlästa) för en ynka 100 lapp. Böckerna är i absolut toppskick och ser helt nya ut. Som ni kan se har dottern svårt att slita sig från böckerna. Just detta blev ingen julklapp men det skulle kunnat bli det.
 
Brukar ni handla på loppisar och liknande ?
 

För nåt år sedan handlade jag aldrig begagnat i princip men nu tycker jag det är mycket roligare. Möbler tycker jag är kul att handla begagnat då inte alla andra har likadana som fallet ofta blir om man handlar på tex IKEA.

Kommentarer
Postat av: Elin

Absolut, jag älskar loppisar faktiskt :P Roligt att fynda! Man kan hitta allt möjligt, här hemma har jag t.ex. ett fint gammalt träbord som jag köpte för endast 300, sen betsade jag det till mörkt och lackade det i några omgångar, blev jättefint! :)

Och sen är jag ju lite beroende av Tradera också :P

Svar: Javisst är det kul med loppisar, man kan ju göra sådana roliga fynd
victoriajul.blogg.se

2012-11-17 @ 12:47:32
URL: http://elinsjulmys.blogg.se/
Postat av: Thereses jul

Jag brukar handla secondhand och det är hur kul som helst att gå på loppis. Man vet aldrig vad man kan hitta där!

I år håller jag på med ett litet julklappsprojekt som bland annat går ut på att bara köpa "bra" saker. Bland annat sånt som är secondhand!

Svar: Ja jag håller med dig.
victoriajul.blogg.se

2012-11-17 @ 19:13:27
URL: http://theresesjul.blogspot.se
Postat av: Anna

Jag är uppvuxen med bytardagar och loppisar, så jag älskar att gå och rota i gamla secondhandbutiker. Alla möbler i min lägenhet är antingen secondhand eller sådana som jag har fått överta av släktingar.

Svar: Ja visst är det kul. Man kan ju köpa saker som inte alla andra har
victoriajul.blogg.se

2012-11-18 @ 16:45:04
URL: http://julstralandejul.blogspot.com
Postat av: Liza

Jag handlar nästan alla mina julklappar på Tradera/Ebay. Perfekt att man kan återvinna grejer så där! Loppisar är det bästa som finn också, man kan hitta vanliga grejer för nästan inga pengar alls!

Svar: Ja det är ju kul med lite annorlunda saker också.
victoriajul.blogg.se

2012-11-19 @ 09:36:45
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback