Gräddfudge

Jag har gjort Gräddfudge, original receptet hittade jag i boken December.
 
 
5 dl socker
4 dl grädde
1/2 dl ljus sirap
1/2 tsk salt
1/2 - 1 tsk vaniljsocker
1,5 dl hackade valnötter
 
  • Blanda alla ingredienser i en kastrull, koka upp på svag värme tills allt socker löst upp sig.
  • Pensla med en fuktig pensel runt kanten för att ta bort  sockerkristaller.
  • Sluta röra i fudgen och låt koka tills den är 115 grader och håller för ett trådprov.
  • Ta kastrullen från plattan och låt svalna i ca 5 minuter
  • Rör kraftigt tills fudgen blir matt och glanslös och börjar tjockna.
  • Rör ner nötterna.
  • Häll i en bakplåtspappers klädd form ca 20x30 cm
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback