Fudge

Fudge
2 dl grädde
3 dl socker
50 gram smör
0,5 dl kakao
1 msk vaniljsocker
 
  • Rör i hop socker och grädde och koka upp. Rör då och då.
  • Sänk värmen och koka till 122 grader eller tills den klarar kulprovet
  • Tag kastrullen från spisen och rör ner smör, kakao och vaniljsocker. Rör kraftigt tills smöret smält.
  • Häll smeten i bakplåtsklädd form.
  • Låt stelna och skär sedan upp i bitar.
 
 
I år har jag inte skrivit någon lista, inte ännu i alla fall, på vad jag ska göra för godis och baka. Jag har gjort mintkakor, bounty bollar, pepparkakor och lussekatter än så länge. Jag tar gärna emot tips på gott godis, Vad är er favorit på godisbordet?
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag gillar wienernougat och rocky road. I år ska jag även testa lakritskola doppad i mörk choklad med flingsalt, skumtomtefudge och chokladpraliner med mjuk apelsinkola!

Svar: Lakritskolan gjorde jag i fjol och den är god. Rocky road ska jag nog göra i år
victoriajul.blogg.se

2012-12-05 @ 13:43:56
URL: http://www.matildasjul.blogspot.com
Postat av: Amandas jul

Rocky road är ett måste, idag gjorde jag dock rocky road-fudge, så får se vad det smakar när det stelnat. Om du tycker om tryfflar så rekommenderar jag det, för det finns ju en stor variation på det :)

Svar: Tack för tipsen, rocky road ska jag göra och någon form av tryffel tror jag
victoriajul.blogg.se

2012-12-05 @ 14:43:14
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Therese

Rocky road Fudge, polkagrisbräck, snöbollar, Mozartkulor, mintkyssar, smörkola, pepparkakskola osv

Svar: snöbollar lät intressant, det ska jag kolla upp
victoriajul.blogg.se

2012-12-07 @ 17:02:33
URL: http://tezzybump.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback