Årets pepparkaksbygge

I år tänkte jag göra en pepparkakskyrka men dottern tyckte att vi skulle göra ett grishus. Så jag tänkte göra båda delarna men jag hade inte tid till det så det fick bli ett grishus i år. Mallarna och idén till huset kommer från boken Pepparkakshus och mera julbus.
Jag har inte gjort exakt enligt beskrivningen och grisarna gjorde jag på egen hand (de finns beskrivning på en typ av gris i boken också)
 
Detta är definitivt inte det finaste pepparkakshuset jag gjort men dottern är väldigt nöjd och det är väl huvudsaken.
 
 
Dottern som är 3 år, gjorde en egen marsipangris hon med och så här blev resultatet.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonna

Va häftigt pepparbygge och söta grisar med små kultingar med! Vi har Fortfarande inte fått till några pepparkakor men de kanske blir till helgen om vi har tur :)

Svar: Tack. Ja det blir aldrig som man tänkt sig, meningen var ju inte att vi skulle ha ett grishus heller, men det är ju för barnen man gör husen också. Hoppas vi hinner ses nåt vid jul
victoriajul.blogg.se

2012-12-12 @ 11:46:51
URL: http://jonnaek.WordPress.com

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback