Paketkalender

Jag vet att en hel del tycker att det är tidigt att börja med paketkalendern redan, men det är ju trots allt 24 stycken paket som ska fixas.
Sen vill jag ju att det ska vara något som helst inte är gjort av plast (visst en dvd innehåller plast men det går ju inte att ta bort all plast), vara nåt skräp som bara kastas och sen ska det inte kosta för mycket.
 
Detta har jag hitintills köpt till dotterns kalender:
* Nagellack ( Hittade på dollarstore för 10:-)
* Leksaksfrukter/grönsaker i trä (Blå Elefant 12:-/st)
* Halsband med träpärlor (hittade på rea för 5:-)
* Förstoringsglas i trä (Blå Elefant 20:-)
* Hårspännen (Hm ca 29:- för 6 st. delas ev upp på flera paket)
* Träjojo ( Blå Elefant 15:-)
 
Tips på andra saker man kan köpa är:
* Ett luciatåg med små figurer att dela på flera dagar . Såg ett super gulligt i fjol som jag hoppas hitta i år igen
* Pepparkaksform Finns hos bl.a Formina från ca 13:-
* Julfilm Finns hos bl.a CDON från ca 29:-
* Träsnurra Lajbanssons 9:-
* Kylskåpsmagnet  Finns lite överallt tex Dollarstore, Ö o B mfl
* Pysselsaker  Finns hos bl.a Panduro
* Bok (kanske en julbok)  Finns hos bla Adlibris
* Leksaksbil
* Strumpor
* Trosor/kalsonger
 
Detta är det jag kommit på än så länge, annars kan jag tipsa er om lajbanssons Leksaks 10:an där sakerna kostar max 10 :- eller Leksaks tjugan där max 20:-
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helly

Det är aldrig för tidigt att börja jula! Speciellt inte paket klender som ska vara klar den sista november! :) Bra jobbat!

2012-08-29 @ 20:49:40
URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: Maries strålande jul

Jo, nu börjar det bli dags att fundera på paketkalendrarna.

2012-08-30 @ 21:18:55
URL: http://julen.gladers.net

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback