Sällskapsspel

För mig är det ett måste med sällskapsspel till jul. Vi brukar spela spel efter att vi öppnat julklapparna och det har vi gjort så länge som jag kan minnas. Ofta var det någon som fick ett spel i julklapp och det var väl så det hela började. Helst ska det vara ett nytt spel, så jag brukar ofta köpa något nytt spel i jultider.



Här kommer ett tips på ett spel, Bohnanza (kallas ofta för bönspelet). Ett väldigt enkelt spel att lära sig och väldigt roligt. Spelet kostar 155:- och finns att köpa hos Worldofboardgames

Bohnanza är ett väldigt populärt kortspel. Bohnanza är lätt att lära och tar ungefär en timme att spela. Spelet går ut på att samla på olika sorteras bönor genom att byta kort med varandra. Dessa byten gör att alla spelarna hela tiden känner sig delaktiga i spelet och det blir ingen tråkig väntan på sin tur.

Brukar ni spela sällskapsspel på jul? Har ni något bra spel att tipsa om?

Kommentarer
Postat av: mina högtider

Vi älskar att spela sällskapspel oavsett årstid, men de är extra super mysigt att göra det vid jul :) om man har barn med är skippo ett roligt spel... vi vuxna har fallit för carcassonne...

2011-09-18 @ 07:10:04
URL: http://minahogtider.blogspot.com
Postat av: Johanna

Sv, Ja, jag håller med om att det var lite dyrt :) :(



Oh, vad kul det verkar! Ja, vi brukar också köpa in nya spel till vintern. Det är alltid lika kul att sitta uppe och spela med varandra när man är ledig :)

2011-09-18 @ 11:02:53
URL: http://arildsdottir.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback