Trolldeg

I morse när jag klev upp var det -0,9 grader så det var lite kallt inne så vi gjorde upp en brasa och funderade vad vi skulle hitta på under förmiddagen. Vi kom fram till att vi skulle göra trolldeg.
Vilket är rätt kul, jag gillar att göra tårtor och figurer i marsipan så detta är lite samma sak fast det är svårare att få ihop två olika delar. Jag gjorde några figurer som kanske ska vara till pepparkakshuset, får väl se hur de ser ut efter att jag målat dom.


Blev några figurer i alla fall, ska försöka göra lite fler nån dag då dottern gillade att hålla på med trolldeg.

Här är receptet om ni vill göra det själv

1 dl vatten
2 dl mjöl
1 dl salt
1 msk olja

* Blanda ihop alla ingredienser till en smidig deg.

*Om du vill spara dina figurer, torka dom i 100 grader i en timme.


Kommentarer
Postat av: Helena - Hellys Jul

Men så härligt det lät: Stanna inne och leka med lera. Underbart!

2011-10-12 @ 21:37:34
URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: Maria

Vad roligt med trolldeg:-)

Tack för gratulationen!

2011-10-12 @ 22:17:57
URL: http://sagafia.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback