Julklappsinslagning

Jag vill börja och tack för alla fina kommentarer om min julklapp som jag slagit in, blir så glad av att läsa dom. Fick en förfrågan om jag inte kunde visa hur jag gör när jag slår in och visst kan jag göra det. Det är inte alls svårt. Jag vet att mitt pysselrum är väldigt ostädat men det blir alltid det när jag slår in julklappar.



Först slår jag in paketet i ett enfärgat papper (man kan ta ett mönstrat om man vill ha mer mönster på) Jag brukar slå in allt i kartonger för att slippa avslöja innehållet alltför mycket.



Sen väljer jag ett mönstrat papper (enfärgat om jag slagit in med ett mönstrat tidigare). Jag viker in kanter på biten jag skurit ut (använder mig av en papperskniv) så att jag får en jämn och fin kant. Sen tejpar jag fast biten på några ställen ( använder mig av dubbelhäftande tejp för att slippa se den fula tejpen)



Sen väljer man ett fint snöre som passar och en fin etikett. Jag brukar inte använda så många klisteretiketter då jag först och främst vill ha lite mer yta då jag brukar skriva rim. Men det är bara att ta det man gillar bäst.



Så här blev det färdiga resultatet. Hoppas ni förstår vad jag menar annars får ni fråga så ska jag försöka förklara. Men det är inte alls svårt att slå in.

Kommentarer
Postat av: Monika O-sson

Tack för tipsen! Jag hoppas mina paket blir lika fina som dina blir.

Varm hälsning från Monika

2011-12-01 @ 23:45:21

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback