Brädspel

För mig hör brädspel till julen, att samlas alla runt bordet och spela ett spel tycker jag är mysigare än att sitta framför tvn (visst vi tittar på tv vid jul också men inte jätte mycket).

Så jag tipsar om ett brädspel idag som jag hittade hos Spel-Landet, Absolut överens 315:-



Läs första frågan: Saker som garanterat finns i en kvinnas handväska.
En enkel fråga med ett nästan självklart svar, eller...

Ibland får ni dessutom hjälpa varandra med ledtrådar, ni får visa med gester eller högt säga första bokstaven i det svar ni tänker skriva ner.

Busenkelt?
Vänta bara tills du spelat! Då upptäcker du att den värld du ser, hur självklar eller hur galen den än tycks vara, ofta ser helt annorlunda när någon annan tittar!!!

För 4-8 spelare (2-4 lag med 2 personer i varje)
Från 10 år
Tid 1 timme eller mer


Kommentarer
Postat av: Jul hos Tess

Det låter riktigt kul! Och jag håller helt med - visst ska det spelas brädspel vid julen. Borde kanske ta ett sånt nästa gång man är på gekås, spelen är så mycket billigare där! :)

2011-11-03 @ 10:24:47
URL: http://julhostess.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tycker absolut att sällskapsspel hör julen till.. ;) Och det där spelet är verkligen jättekul!

2011-11-03 @ 10:49:38
URL: http://cissiochkampenomlyxen.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback