Kokosbitar

Nu har det blivit lite mer julgodis, jag borde egentligen inte göra nåt mer då jag inte tror att det kommer att bli uppätet då jag bakat så mycket redan. Men jag tycker det är kul så jag bakar på, ska iofs till svärmor en sväng på lördag och tänkte ta med mig lite godis till henne.

                                               50 gram smör
                                               ½ dl sirap
                                               ½ dl socker
                                               2 dl grädde
                                               200 gram kokos


                                               Garnering
                                              
200 gram choklad
                                               25 gram kokosfett eller 2 msk olja

* Blanda smör, sirap, socker och grädde i en kastrull.

* Koka upp och låt koka i ungefär 5 minuter.

* Rör ner kokosen

* Bred ut smeten på ett bakplåtspapper ca 20x15 cm

* Låt stelna.

* Skär i bitar.

* Smält chokladen och kokosfett/olja.

* Bred ut chokladen med en kniv på bitarna (du kan doppa dom men då går det rätt mycket choklad)

* Förvara svalt.


Jag har haft mina i frysen, det är därför chokladen är lite frostig

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback