Snö

Snö är en nederbörd i form av iskristaller, enstaka eller sammanfogade som faller från ett moln. 

Om man befinner sig på snö under lång tid och inte skyddar ögonen tillräckligt finns risk för snöblindhet varvid små sår uppstår på hornhinnan med smärtor i ögonen och känslighet för starkt ljus uppstår.

Det största snödjupet som någonsin uppmätts var 1926 i Kopparåsen ( 11mil från Kiruna) det var hela 327 centimeter snö !




Måste det vara en vit jul för att det ska bli en riktigt jul ?

För att det ska bli en riktig jul måste det vara snö för mig i alla fall. Men jag har ju haft den turen att alltid fått ha snö på julen.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback