Julklappar

Dom första julklapparna bestod i att någon knackade på dörren och kastade in, vanligen ett vedträd med en vers på ( dagens motsvarighet på rim). Själva ordet klapp kommer från att man klappade på dörren.

Jag är nästan lika noga med utsidan i julklappen som själva in innehållet. Letar efter fina papper och snören och något fint att dekorera dom med. Tycker att det ska vara roligt att se på klapparna när dom ligger under granen också.

Tycker ni det spelar någon roll hur era julklappar ser ut ?


Kommentarer
Postat av: Karin (Albins mamma)

Ja man kan ju hoppas. Ja man vänjer sig väl efter ett tag... Synd att dom ska vara så dyr.



Jo jag hörde att han skulle fota Lena med familj Ja just det, fasen vad skoj! Shoppa för mig med :)

2010-10-30 @ 10:56:23
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag lägger också stor vikt och omtanke på hur paketen ser ut. Det måste vara fint!



Sv: Jag gillar den. Det är såklart alltid mycket liknande recept, men det är bra recept i alla fall. :)

2010-10-30 @ 11:48:19
URL: http://goteborgsjul.blogspot.com
Postat av: Ellinors julblogg

Ja, utseendet på klapparna är otroligt viktigt. Blir en inslagning inte fin gör jag om den, även om pappret bara slängs bort sen ändå. Jag vill att det ska vara fint fram tills dess.

2010-10-30 @ 15:26:40
URL: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback