Mjuk pepparkaka

Jag bakade mjuk pepparkaka igår men jag gjorde dom i formar i stället så det blir väl pepparkaksmuffins då. Det var pga att jag köpte så fina formar på GeKås som jag ville använda.

100g smör rumsvarmt
2½ dl farinsocker
2 ägg
1½ dl gräddfil eller filmjölk
3 dl vetemjöl
1 msk kanel
1 tsk kryddnejlika malen
1 tsk malen ingefära
1 tsk bikarbonat

Smörj och bröa en form.
Rör fett och socker poröst med en elvisp
Tillsätt äggen, ett i taget och rör om
Rör ner gräddfil/filmjölk
Blanda mjöl, kryddor och bikarbonat
Rör ner mjölblandningen
Häll i formen
Grädda i nedre delen av ugnen 50 -60 minuter på 175 grader.

Gör du muffins grädda de i 225 grader i ca 10 minuter




Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback