Kalle & Hans vänner

K)lle Anka har ju egentligen inget med julen alls att göra. Men det är ju en tradition att se på Kalle och Hans vänner på SVT varje år. Så för dom allra flesta hör Kalle Anka julen till.

Det sändes första gången 1960 i svensk tv, men det visades första gången amerikansk Tv den 19 december 1958 med titeln From all of us to all of you.

Programmet presenteras av Benjamin Syrsa, för den svenska rösten som delvis förnyas varje år,  står Bengt Feldriech (som gjort rösten sedan starten.


Kommentarer
Postat av: Mina Högtider

Jul är inget utan Kalle Anka, fast jag inte hinner se av det så mycket.. men de ska finnas i bakgrunden :)

2010-12-10 @ 08:13:08
URL: http://minahogtider.blogspot.com/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback