Kommer snön snart?

I går kväll kom det lite snö så det är lite vitt ute i alla fall och SMHI lovar snö både på torsdag och fredag, så vi kanske får en vit jul i år också. Nu har jag förvisso aldrig firat något annat än en vit jul, det är ju faktiskt den stora fördelen med att bo i Norrland. Men ett år, är rätt säker på att det var 2004 hade ingen snö alls fram till den 23 december då det verkligen vräkte ner snö och vi fick säkert en halv meter snö.
Men det gör faktiskt att jag blir orolig varje gång snön kommer sent. Hur är det för er? Brukar ni få en vit jul?
 
 För något år sedan såg det ut så här hos oss, massor av snö.
 
I kväll startar jag upp en ny tävling så kika gärna in då om ni är intresserade av att vinna ännu en toppen vinst. Missa inte mina andra två tävlingar HÄR och HÄR

Kommentarer
Postat av: Em

Förra julen var helt sagolik. Har försökt lista ut när vi faktiskt fick snö, och jag tror att det kom ganska precis till första advent och låg sen HELA julen.
Det var riktigt magiskt, sagolikt. Att hoppas på ett likadant deember i år igen känns naivt, men hoppet är det sista som lämnar människan :)

Svar: Jag hoppas du får din snö. =) Självklart ska man aldrig sluta att hoppas
victoriajul.blogg.se

2013-11-12 @ 13:25:35
URL: http://www.eeebee.se/underbarajul/
Postat av: Caroline Bloggen Julmysigt

I Stockholm brukar det vara lite 50/50 om vi har snö eller inte på julafton =/
Håller tummarna för snö i år.

2013-11-12 @ 13:50:16
URL: http://julmysigt.blogspot.se/
Postat av: Linda / Candygirl

Det brukar ju alltid vara snö här - ja menar NORRBOTTEN, liksom.

Ett år... 2006 tror jag, hade vi massor med snö i oktober redan. Alltså verkligen SJUKT MYCKET. Allt smällte. Det var knappt en flinga på marken på julafton. Men på juldagen kom det - så bus kunde åka skidor.

Svar: Jo det är ju samma här i Västernorrland. Typiskt att det smälte innan julafton men det var ju tur att det kom på juldagen i alla fall
victoriajul.blogg.se

2013-11-12 @ 16:58:36
URL: http://www.candygirl.nu/
Postat av: storasyrran

Här brukar det tyvärr inte vara några vita jular utan det är vanligast med barmark och regn..

Svar: Vad tråkigt men kanske ni får en vit jul i år! Hoppas kan man ju alltid
victoriajul.blogg.se

2013-11-12 @ 19:50:55
URL: http://storasyrran.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback