Tävling: Vinn en elljusstake

Nu drar jag igång en tävling med ett riktigt bra pris, ett pris som jag gärna skulle vilja vinna själv en vit Svaneholm från Markslöjd.
 
"Jag tävlar om en Svaneholm ljusstake från Markslöjd hos Victorias Jul"
 
Alla kan vara med och tävla, reglerna är enkla
1. Svara på frågan: I vilken färg förutom vit finns Svaneholm ljusstake? Hjälp med svaret hittar ni här
2. Motivera varför just du ska vinna
3. Skriv allt i en kommentar med ditt namn och mailadress.
 
För ett plus i kanten (men inget måste) får du gärna länka tävlingen på din blogg med bild och texten ovanför.
 
Tävlingen pågår till den 17 November kl. 20.00 och vinnaren kommer att visas på bloggen någon dag efter det så lägg gärna till mig på bloglovin så du inte missar en ev vinst.
 
Kommentarerna kommer att vara dolda tills tävlingen avlutats
 
Tävlingen är avslutad
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kul med tävling!
Svar: den finns även i rött.
Motivering: vill ge den till min underbara vän som alltid ställer upp i vått och torrt. Nu senast under min första graviditet och förlossning. Utan denna underbara trebarnsmors (mina gudbarn) hjälp vet jag inte hur det gått! Hon skulle älska denna ljusstake! Bloggar självklart om tävlingen!

2013-10-30 @ 15:50:21
URL: http://jennysjul.wordpress.com
Postat av: Amandas jul

1. Röd.
2. Vore kul med något nytt i köket eftersom fina köksfönster gör så otroligt mycket för inredningen. Denna var ju helt underbar :)

2013-10-30 @ 16:02:38
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Monica

Ljusstaken finns i vitt och rött.
Perfekt nu när man ska flytta,något nytt att skapa nya traditioner med.
Kram Monica
[email protected]

2013-10-30 @ 16:36:27
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

Svar: röd

Länkat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/10/30/ljusstake-1711/

Hoppas på en ny och fin ljusstake till sonens rum. Den som han haft har börjat glappa i sladden (obehagligt). Hoppas på tur i din tävling.

2013-10-30 @ 18:54:49
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Angelica

1. Svaret är Röd
2.Åh underbaraste vinsten i år! Är ute efter en snygg vit ljusstake och så finner jag den i en tävling has dig, då är ju drömljusstaken halvvägs hem till mig ;)
-Detta var verkligen den snyggaste jag sett-
3. Angelica Broman [email protected]

2013-10-30 @ 19:43:11
URL: http://blogg.improveme.se/angiee
Postat av: Linda

Röd och vit, jag skulle vilja vinna för jag har ingen ljusstake och nu när vi flyttat till ett eget hem jag och pojkvännen skulle det vara kul om detta fick bli våran första.

2013-10-30 @ 20:50:11
URL: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
Postat av: Tina Carlström

1. Den finns även i rött.
2. Denna vore superfin att ha i vår nyrenoverade fjällstuga i Sälen. Vi har byggt ut och nu har vi flera fönster som saknar ljusstakar. Denna hade varit pricken över i:et.

Kram

2013-10-30 @ 20:55:46
Postat av: Melody and M.E

Svaret är RÖD! Jag vill vinna den för att ge den i present till min far som nu flyttat till ett vårdhem och är nästan blind! Jag skulle sätta den i hans fönster så att han kunde se den lysa när han somnar och vaknar! Den skulle lysa upp hans tillvaro och få honom att känna att mina tankar är hos honom, trots att jag bor 50 mil bort!
M.E (Meodys matte)
http://melodyshihtzu.blogspot.se

2013-10-30 @ 20:56:33
URL: http://melodyshihtzu.blogspot.se
Postat av: Dogladyn

Den finns i rött och vitt. Jättefin som skulle passa perfekt i mitt vardagsrumsfönster då det är ganska stort och högt. Det fönstret kräver sin ljusstake, annars försvinner den, liksom. Den vita skulle bli väldigt fin.
/P

2013-10-30 @ 21:20:07
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Johanna - Mitt vinterland

1. Den finns även i röd.
2. Jag skulle vilja vinna för att ljusstaken var riktigt fin och vi har inte så många stakar hemma till jul. Pappa har levt ensam i många år och inte tyckt att det är så viktigt men nu bor jag här på heltid och det är dags för en förändring. Mer jul!

+ Jag skriver även ett inlägg på min blogg.

2013-10-30 @ 21:48:26
URL: http://mittvinterland.blo.gg
Postat av: Erika

Den finns även i rött!
Jag tycker den är finast i vitt, vilket överraskade mig för jag brukar föredra att maxa julen med rött!
Därför hade det varit extra kul att ha en vit ljusstake detta år! Dessutom är den mycket finare än de jag har haft tidigare år, och en av de tappades och gick i tusen bitar förra året så en ny måste införskaffas i år ändå!
Jag nås på [email protected]
/Erika

2013-10-30 @ 22:06:38
URL: http://lundabon.blogspot.se/
Postat av: Laila Bernhardsson

Ljustaken finns röd eller vit.
Jag skulle vilja vinna den för jag har ett fönster bågformat där den skulle vara supersnygg.

2013-10-30 @ 22:27:43
Postat av: Liie

1. Röd
2. Jag vill vinna för att jag behöver något fint att ställa i kontorsfönstret i december. Jag är inget jättefan av julen och all stress som hör till, men jag fullkomligt älskar alla ljusstakar och slingor man får plocka fram och som man ser överallt, de piggar upp i julklapps- och bakpaniken!

Jag följer dig gärna, julbloggar piggar också upp. När man ser hur mycket någon annan tycker om den här högtiden kan man inte låta bli att peppas :) Jag blev följare nummer 100!

2013-10-30 @ 22:49:41
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Rebecca Hjalmarsson

Den finns även i röd färg :)
Min motivering är att jag är en totalt tokig julgalning (den som folket i familjen blir trött på,hon som tjatar om tomtar & paket i augusti!) Och i år har det föds en till liten julgalen person (hoppas jag han blir iallafall hehe) nämligen mitt första lilla barn och det skulle göra en trött mamma så glad att få vinna denna vackra ljusstake och få ha den framme vid min sons allra första jul! :)
(Har tyvärr ingen blogg,annars hade jag gärna länkat)

Med vänlig hälsning, Rebecca
([email protected])

2013-10-30 @ 23:09:58
Postat av: Erika

Ljusstaken finns även i röd färg. Jag skulle gärna vinna en vit ljusstake att ge min mamma som skulle uppskatta den väldigt mycket. Jag tycker det är kul att ge presenter, inte bara på julafton och på födelsedagar utan närsom om jag hittar något som passar någon jag känner. Denna ljusstake hade varit just en sån klockren sak att ge mamma som uppskattar julen och klassiska, lite lyxiga former på julpyntet väldigt mycket.

2013-10-30 @ 23:59:05
Postat av: Johanna

1. Den finns också i färgen röd.
2. Jag tänker att denna ljusstaken vore perfekt för mig eftersom jag gått länge och letat efter en fin vit adventsstake, jag tänkte nämligen köpa en till min fantastiska mamma som precis renoverat sitt kök efter fuktskador, och just denna staken skulle passa sagolikt bra i fönstret! Så en vinst skulle definitivt göra både mig och mamma fantastiskt glada!
3. Mitt namn är Johanna Vinter och min mejladress är [email protected]

2013-10-31 @ 00:03:19
URL: http://trolljul.blogspot.se
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Jag är med och tävlar såklart! :)

Svaneholm ljusstake finns även i rött!
Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2013/october/victoriajul.html#comment

Varför jag vill vinna, ja det känns som om man inte riktigt villa skriva det såhär, men nu gör jag det ändå... Våran källare har blivit fuktskadad efter att kommunen tabbade sig ordentligt. En vattenläcka som de vägrar att stå för, kort sagt. Därmed är ALLT där nere förstört... inte bara väggar och golv utan även saker som förvarats där, även mina julsaker... elektiskt som icke elektriskt! Lagom kul såhär inför julen och när det dessutom kommer en bebis vilken dag som helst!! =/ Så denna vore så underbart att vinna nu så kan den få sprida värme, ljus och kärlek under hela december, och kanske en bit in på januari också såklart :)

Kram Annika
[email protected]

2013-10-31 @ 00:07:39
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se
Postat av: chanette a

1. finns även i läckert julröd.. men jag gilla den vita bäst

2. ska flytta till hus o där e ju helt plötsligt fler fönster o man vill ju ha mys pys på julen sen har vi dessutom en granne som är en ÄKTA grinchen o snodde våra julsaker, ja tom vår plastgran ha ha ha

3. fixat

PLUS--tipsat på min blogg: http://chanette.blogg.se/2013/october/vinns-hos-victorias-jul-17-okt.html

2013-10-31 @ 01:37:18
URL: http://chanette.blogg.se
Postat av: Anneli Tirri

1. Ljusstaken finns även i rött
2. Jag skulle vilja vinna den vackra ljustaken till mitt nyrenoverade vardagsrum som nu är i chabby chic stil, den hade passat in perfekt och lyst uppp vackert i fönstret.
3. Anneli Tirri [email protected]

2013-10-31 @ 09:34:44
Postat av: Åsa H

Svar = röd

Så kul,
en tävling till jul !
Vinsten var perfekt,
jag vill använda den direkt !
Det är så mörkt här i norr,
man känner sig tråkig och torr !
Ljus muntrar alltid opp,
gör att livet är på topp !

Åsa Holmkvist
Lingonstigen 4
94141 Piteå

2013-10-31 @ 09:45:14
Postat av: qat

Svaret på frågan är röd! :)

Och jag skulle vilja vinna helt enkelt därför att de få ljusstakar jag har är ärvda och inte alls speciellt vackra eller så är de glappa i kontakterna.

Jag har bloggat om tävlingen här också: http://softkitty.bloggplatsen.se/2013/10/31/10307151-vinn-en-vacker-elljusstake/

2013-10-31 @ 10:41:13
URL: http://softkitty.bloggplatsen.se
Postat av: Solbritt Ilkert

Den finns även i rött

En vacker stake som skulle passa perfekt i mitt köksfönster.

2013-10-31 @ 11:11:15
Postat av: Titti skarp

hej
jag är med och tävlar
rätt svar röd
önskar vinna för jag har aldrig ägt en svaneholm ljusstake så vore toppen till jul med nya fönster och allt
har delat på fejjan
Titti skarp

2013-10-31 @ 11:12:57
Postat av: Camilla Sandmark

Hej!
Måste ju bara prova lyckan!
Svaneholm finns även i rött.
Jag behöver verkligen något att ställa i fönstren och den här är ju kanonfin!
Vi har under våren och sommaren byggt färdigt den oinredda övervåning som vi hade och har nu sju fönster som behöver pyntas!

Camilla
[email protected]

2013-10-31 @ 11:51:28
Postat av: Markslöjd /Martin

Hej Victoria!
Vilken härligt mysig blogg du har! We like!!

Svar: Tack så mycket
victoriajul.blogg.se

2013-10-31 @ 11:55:36
Postat av: Carina Gerdin

Den finns i röd & vit färg. Jag håller på att flytta 40 mil norrut & det skulle vara toppen att vinna en ljusstake, jag är osäker på hur mycket jag kommer få med mig från mitt hem....

2013-10-31 @ 12:15:29
Postat av: Kia M

1. Vit & Röd
2. Behöver verkligen en NY ljusstake :) så Tomten kanske kan komma tidigare i år ;)

2013-10-31 @ 12:20:31
Postat av: Camilla Bergström

Hej!
Får ju lite julkänsla när man tittar på allt det fina <3
Den finns i rött också och de är kanonfina!
Har haft en massa gamla ljusstakar (15 år minst) och kastade de flesta förra året så nu hoppas jag innerligt på tur så jag kan få fint i allafall ett fönster <3
Delar vidare på FB
https://www.facebook.com/camilla.bergstrom.12
mvh
Camilla Milla Bergström
[email protected]

2013-10-31 @ 12:26:05
Postat av: Maje

1. Finns även i rött

2.Finns sprillans nytt kök i ek, svart och vitt.
Alla ljusstakar är blå, röda och i furu. Så på min önskelista passar den här tjusiga vita in helt perfekt!

Vilken fin blogg du har! Tur jag såg tävlingen så hittade jag hit.

Maje

2013-10-31 @ 12:55:20
Postat av: anette nordin

Rätt svar är: röd,jag älskar att få tända ljusstakar och adventsstjärnor när den tiden kommer så jag skulle bli jätteglad åt en ny fin ljusstake <3 Med vänlig hälsning anette nordin Gustaf adolfsvägen 7c 78334 säter.

2013-10-31 @ 13:13:55
Postat av: Anneli P

I färgen röd.
Uti skogen har jag mitt hus,
långt från gatlyktornas ljus.
En Svaneholm ljusstake skulle i mitt fönster passa bra,
och göra mig mycket gla´!

2013-10-31 @ 13:28:43
Postat av: P Mary-Anne Christensen

Hej!

Tack för en ljuvlig blogg och en underbar tävling! Tänk om man fick pryda fönstret med den här i jul :)

Svaret på frågan är röd.

Jag delade tävlingen på Facebook alias: Mary-Anne Christensen
https://www.facebook.com/#!/petra.christensen.9

Motivering:
Som nyinflyttade i vårt första egna hus,
vill vi fylla det med glädje och ljus,
en Svaneholm i köksfönstrets mysiga vrå,
skulle glänsa så underbart vackert så,
i sin gammaldags och härliga stil,
som passar vår lantliga profil,
kan jag se den i drömmen och njuta,
medan snöflingorna sakta kysser våran ruta!

Hälsar
P Mary-Anne Christensen

2013-10-31 @ 14:13:53
Postat av: noomi linnros

1. svar röd

2. motivering, Stilig, ombonad och varm, har ett skimmer av gammeldags charm

fantastiskt vacker, en vit skulle lysa upp x.a mycket

2013-10-31 @ 14:58:06
Postat av: Lotta

Rätt svar: Röd och Vit

Motivering: Jag vill gärna vinna denna fina ljusstake som kan lysa upp i mitt fönster. Min gamla har gått sönder så jag behöver en ny. Sen behöver jag piggas upp efter en operation i höften.

2013-10-31 @ 15:36:13
Postat av: Annica

Gissar då jag inte kommer in på sidan. Men vit och röd tror jag på-.

Jag älskar julen och den skulle passa så fint i mitt hem.

2013-10-31 @ 17:35:35
URL: http://anniicanilsson.blogg.se
Postat av: anna

Lika självklart som snöflingor på julen - är jag med och tävlar!

SVAR : RÖD!
MOTIVERING : Jag gav bort en gäng fina el-ljusstakar när jag flyttade till 38 m2....men sedan kom Han! Och på köpet 200m2 - och inga juleljus!!?? Hjälp!
DELAT : http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se/2013/10/31/10308111-juleljus/

/ tomte-anna

2013-10-31 @ 17:48:06
URL: http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie H

Svaret = röd

Alltid finns det för en julstake plats,
även om man kanske måste ta sats !
Det är så snyggt utifrån,
där den står i vrån !

Emelie Hassel
Snäckstigen 16
94166 Piteå

2013-10-31 @ 18:17:14
Postat av: Kristina D

1) Röd
2. Julen står för dörren och här råder kaos
renovering, småbarn och bara stress, ingen riktig paus.
Mitt mål är att detta år, den första i advent
Glöggen stå på värmning och i varje fönster är det tänt
Men det är samma visa vart eviga år
trassliga ljusslingor som får mig att slita mitt hår
och nästan antika adventsstakar tas fram
vars brandsäkerhet är väldigt tveksam
Vi har tänkt att byta dom ut
Men efter jul är pengarna slut
Så nu lägger hoppas vi på en stake från favoriten Markslöjd
För med deras lampor blir man alltid nöjd

/Kristina D
[email protected]

2013-10-31 @ 18:23:47
Postat av: anneli

HEJ! Den finns i röd också. mycket snygg ljusstake bara älskar julen och denna underbara stake skulle jag vilja sätta i ett av mina nya fönster & förgylla julen ännu mer. hoppas ha turen på min sida kram.

2013-10-31 @ 18:24:03
Postat av: Sara C

Jag är gärna med och tävlar:)

1. Röd

2. Jag älskar julen och vill gärna passa på att pynta lite extra vårt första år i nya huset:) denna fina ljusstake skulle göra sig perfekt i vårt stora sovrumsfönster som vätter mot gatan.

2013-10-31 @ 18:55:13
Postat av: Jesper

Röd.

Då jag sliter av mitt hår att aldrig nå fram till en arbetsgivare så vore det kul att få inreda mitt hem så det lyser fint nu när det snart är juletider!

Jesper Sköld
Sofierogatan 3 B
212 17 Malmö

2013-10-31 @ 19:07:35
Postat av: Linda H

Vilken strålande tävling,
den vill jag absolut inte missa.

Ljusstaken finns också i färgen röd.

Denna skönhet skulle passa perfekt i vårat nya hem när vi nu (15 nov) byter från lägenhet till hus med fler antal fönster. Det är också extra passande då min sambo har vuxit upp i en liten håla utanför Borås som heter just Svaneholm och det är åt det hållet som vårt flyttlass ska gå.

Hälsningar
Linda Hult ([email protected])

2013-10-31 @ 19:21:15
Postat av: Annica L

1. Röd
2. Vi har äntligen fått klart det sista rummet i huset och där ljusstaken skulle passa perfekt in där.

2013-10-31 @ 19:34:51
Postat av: Lotta Johansson

Svaneholm finns även i rött (såklart!)

Jag vill gärna vinna denna eftersom min man och jag bytt sovrum med dottern och jag knappt står ut med de rosa tapeterna men med en vit adventsljusstake hade det blivit jättefint.

Lotta Johansson, [email protected]

2013-10-31 @ 20:27:58
Postat av: Anna

Svaneholm finns i rött också! skulle passa så bra med en vit Svaneholm i mitt kök till mina Svaneforsgardiner till jul!

2013-10-31 @ 20:45:07
Postat av: Kristiina S

Hej!

Jag är gärna med och tävlar!

1) Röd.
2) Svaneholm sprider ljus ända fram till jul,
lite nytt i fönstret vore väldigt kul!
Sliten är stjärnan sen många år,
en drömlik jul väntar om jag vinstlotten får!

Ha en fin dag!

2013-10-31 @ 21:57:19
Postat av: ann-sofi

vilken bra blogg ni har vill vara med och vinna trevlig helg

2013-11-01 @ 00:20:21
Postat av: Sören Andersson

Hejsan, är gärna med och tävlar om denna vackra ljusstake.
1. Svaret är röd.
2. Vill ha mycket ljus som lyser och strålar under jultiden då det skapar en skön stämning och höjer mysfaktorn både ute och inne. Det är så härligt med ett juligt hem och denna vackra ljusstake skulle definitivt sätta extra "krydda" på julstämningen.
Delar tävlingsinlägget på fb.
Följer på bloglovin.

Mvh / Sören Andersson

2013-11-01 @ 01:10:48
Postat av: charlotta hellström

Hej!

Vilken underbar ljusstake, den skulle jag gärna vilja vinna och ge till min mamma vars fina el ljusstake gick sönder förra julen. Den var väldigt lik denna och jag vet hur mycket min mamma tyckte om den.

Svaret på frågan är röd. Har ingen blogg men har delat tävlingen på facebook.

Med vänlig hälsning
Charlotta Hellström
[email protected]

2013-11-01 @ 06:07:21
Postat av: UNO Lingemark

Familjesamvoron blir underbar,
men Svaneholms ljustake den saken är klar

2013-11-01 @ 06:28:44
Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

Vilken härlig och julig tävling du fixat!!
Självklart är jag med i tävlingen.

1. Svaneholm ljusstake finns i färgerna vit och RÖD

2. Min motivering: "Tänk att få vakna upp till de fina skenet av ljustaken i den mörka och glittriga vintermorgonen. Ett ljus och sken som ska få lysa upp i entrén"

3. Denise Karlsson,
Mail: [email protected]

4. Här har du länk till tävlingen från min blogg: http://victoriajul.blogg.se/2013/october/tavling-vinn-en-elljusstake.html

Håller tummar och tår! :))

2013-11-01 @ 08:57:31
URL: http://minglittrigablogg.blogg.se
Postat av: Linda Eriksson

1. Röd
2. Vi har nyligen köpt en liten röd stuga med vita knutar i Dalarna. I år blir första gången vi ska fira jul där och jag längtar redan efter att få julpynta! Tänk att få ha den där vackra ljusstaken från Markslöjd i ett av fönsterna!
3. Mvh Linda Eriksson [email protected] Har länkat i bloggen :)

2013-11-01 @ 10:14:58
URL: http://lindaslykke.blogg.se
Postat av: Mirjam

Ljusstaken finns även i färgen röd.
Jag skulle vilja vinna eftersom vi inte har någon ljusstake här hemma som passar till färgerna i mitt rum. Vitt funkar ju till allt! :)
Här är länken till mitt inlägg om tävlingen:
http://testu.blogg.se/2013/november/tavling-hos-victorias-jul-avslutas-1711.html#comment

Ha det så bra!

2013-11-01 @ 10:27:41
Postat av: Jennifer Thelin

Hej
1. Den finns även i röd
2. Jag skulle gärna vilja ha en sådan fin ljusstake, som kan lysa i mörkret. Den skulle passa utmärkt till julklapp till min mamma.

Ha en trevlig dag! =)

2013-11-01 @ 11:22:27
Postat av: Jenny Söderström

Vilken fin blogg
Svar: röd
Jag vill vinna för vi har bara en ljusstake o det är i barnensrum. Skulle va så fint att få ha en i vardagsrummet.. Har tittat ofta på sånna ljusstakar men då plånboken gapar tom så får man önska o nu hoppas jag på tur
Med vänlig hälsning,

2013-11-01 @ 12:37:39
Postat av: Mimmi

1. Den finns i rött också
2. Jag har gjort om i köket och denna ljusstaken skulle passa perfekt.

2013-11-01 @ 14:14:47
Postat av: bea skoog

Hej
jag svarar röd...
oh varför vill jag vinna,den skulle passa så hos mig i köket.försöker inreda min lägenhet.med knappa medel o nu har jag fått hem sonen t tvåan,....denna ljusstake är precis min stil....

2013-11-01 @ 17:11:04
Postat av: jessica

Röd!
Skulle vara superkul att få ge min dotter (12 veckor) hennes första ljusstake. Det är ju sånt som följer en hela livet och som hon sedan kan ta med sig när hon flyttar hemifrån och sen sin familj och kanske som hennes barn kanske kan ärva. :)

2013-11-01 @ 17:16:17
Postat av: Anne

röd
Den här ljusstake påminner mig min farmor som hade liknande. Jag blir varm i hjärtat bara att tänka på henne.

2013-11-01 @ 18:19:51
Postat av: Marie

Hej!
Svaneholm finns även i rödbrun färg!
Vi flyttade för ett tag sedan, och i nya
lägenheten är fönstren så mycket mindre,
än i gamla.. Så förutom att nya julgardiner
måste inhandlas så, ve och fasa, får inte
mina gamla adventsstakar plats! De är alldeles
för klumpiga! Men Svaneholm, som du lottar ut,
tror jag skulle passa fantastiskt bra...
Ha det så gott/ Marie i Visby

2013-11-01 @ 18:41:52
Postat av: Trisse

röd
Advent skall firas med många ljus i alla fönster i vårt hus, och jag har inte så många ljusstakar som fönster.

2013-11-01 @ 19:05:25
Postat av: Erika - lilla familjen

Svar: Den finns i två färger, svart och röd.

Jag har två små buskottar här hemma. Fina prydnadssaker är därför en stor bristvara här hemma, riktigt tråkigt. Denna ljusstake vore därför superkul att vinna, så att vi kan ha någonting fint framme i jul, som inte går sönder i första taget! :)

2013-11-01 @ 19:23:17
URL: http://erikanaslund.blogg.se
Postat av: Anette Carlsson

Skulle så gärna vilja ha en vit ljusstake i mitt kök.
Jag gillar din facebook och är följare nr 104. färgen på ljusstaken finns i vitt och rött.

2013-11-01 @ 19:43:03
Postat av: Anette Carlsson

Jag är gärna med i din tävling. Jag skulle så gärna vilja ha en ny fin ljusstake i mitt kök.
Svaret på frågan är att den finns i två färger: rött och vitt.

Jag är följare nr 104 och gillade det inlägget.

Gillat Markslöjd på facebook.

2013-11-01 @ 19:45:40
Postat av: Sofie n

Svaneholms ljusstake finns i rött och vitt.
Jag bor i ett studentrum och får inte mycket till julstämning på grund av liten bostadsyta, tid och pengar. Men med en vacker adventsstake skulle jag kunna få en riktigt mysig stämning. Ljus gör verkligen skillnad :)

2013-11-01 @ 21:10:40
Postat av: Jeanette

Svar: Röd

Jag vill gärna vinna en ljusstake till vår skola. Den skulle lysa upp fint där.

2013-11-01 @ 21:36:49
URL: http://nattstad.se/gratistokig
Postat av: Patrik Nilsson

Hej hallå :)

1) Röd!

2) Skulle behöva lite hjälp att få ordning i mitt hem till jul, just separerat och vi delade på allt när hon flyttade ut så nu måste jag inreda mitt hem från början igen. därför skulle jag vilja vinna denna ljusstake :)

Patrik Nilsson [email protected]

2013-11-01 @ 21:49:43
Postat av: Malin

Jag är med, mitt svar på frågan är röd. Jag vill vinna för att jag samlar ihop saker inför en flytt hemifrån och som universitetsstudent så blir det väldigt dyrt.. Vore enormt bra och kul att få vinna lite julpynt, speciellt då en ljusstake piggar upp så mycket i mörkret! :)

2013-11-01 @ 22:12:24
URL: http://maulun.blogg.se
Postat av: Magnus

Hej!

1. Röd.
2. I år är det jag och barnen som ska ordna huset adventsfint och överraska mamman i huset till 1:a advent med pynt och fika. Och vad passar inte bättre en ny och fin Svaneholm att tindra med. En dubbelöverraskning dessutom eftersom det är en modell som mamma/maka länge tittat efter men aldrig unnat sig.
Tack!

2013-11-01 @ 22:23:08
Postat av: Tatyana

Röd.

Förra året köpte vi hus och hela december gick åt till packning och flyttning. Vi bodde hos svärmor då huset behövde renoveras. I år är första gången jag kan julpynta vårt nya hem och jag skulle så gärna vilja ha en snygg ljusstake i köksfönstret och få den där julkänslan som saknades förra året.


2013-11-02 @ 07:58:52
URL: http://minbebis.com/blogg/lillalady
Postat av: Susann

Hej!

Svar: RÖD.
Motivering: Min mamma har flyttat till ny lägenhet och hon är så ledsen över det. Hon ville inte flytta men huset hon bodde i köptes av en privatperson och de vill såklart ha hela huset, även hennes lägenhet. Nu har jag gjort så mysigt jag kunnat i hennes nya lägenhet, men jag önskar att jag kunnat ge henne mer. Till julen vill jag göra det myspysigt i hennes nya lya och att få vinna en vacker ljusstake vore en behövlig hjälp!

Med vintriga hälsningar från Kiruna :D

2013-11-02 @ 09:44:20
Postat av: Johanna Arnesson

Hejsan!

1) Svaneholm ljusstaken finns i färgen Röd också.
2) Jag vill vinna för att jag äger ingen fin ljusstake jag kan ha i fönstret. Tycker att denna ljusstake passar in i min övriga stil i hemmet. Skulle bli jätte glad om jag vann!

Tack för mig! :)

2013-11-02 @ 15:25:49
URL: http://jkjj.blogg.se
Postat av: liselotte

Jag är gärna med och tävlar.
1. Svaret är röd.
2. Skulle vara roligt att vinna för då skulle jag ge ljusstaken till min dotter som har flyttat till egen lägenhet, och då behövs det mycket nytt och detta skulle vara ett härligt bidrag innan jul.
3. Har länkat tävlingen på min blogg http://liselottess.blogspot.se/2013/11/ljusstake-1711.html
[email protected]

2013-11-02 @ 17:54:35
URL: http://liselottess.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena Janson

Vit o röd

Tänk att i mörkaste advent
en vacker ljusstake från Svaneholm ha tänt!
En vintergata av glimmande stjärnor,
ett Luciatåg med de ljuvaste tärnor!

2013-11-02 @ 19:35:24
Postat av: christina loveur

1. Röd.
2. Julen närmar sig fortare än vad man tror, och här står jag med nästan inga juldekorationer alls. Ekonomin är stram då jag är ensamstående och studerar. Skulle vara roligt att få pryda mitt fönster med en sån här läcker ljusstake.

2013-11-02 @ 20:09:45
Postat av: Emlisch

Jag är så gärna med. Svar: den finns i rött också :)
Är i stort behov av en ny ljusstake då lillan drog ner sin på golvet så den gick sönder förra julen. Sen fyller ju jag snart 30 o detta vore en trevlig present :)

2013-11-02 @ 21:08:15
URL: http://emlisch.bligg.se
Postat av: Erika

Svaneholm finns även i rött.
Jag har efter långt renoverande äntligen fått fönstersmygar. Denna vackra ljusstake skulle verkligen vara fin här hos oss .

2013-11-02 @ 21:13:30
Postat av: Sanna

Jag är absolut med och tävlar, och håller alla tummarna för vinst då det vore super kul att vinna lite snyggt till köket i år då vi ärligt talat fortfarande inte har så mycket julpynt trots att vi bott hemifrån i två år nu.

I vilken färg förutom vit finns Svaneholm ljusstake?
Svar: Röd

Kram Sanna

2013-11-02 @ 21:27:54
URL: http://mammasvardag.se
Postat av: Lotta Grössing

"Jag tävlar om en Svaneholm ljusstake från Markslöjd hos Victorias Jul"

1. röd
2.Jag har ett par gamla som är så fula vore gött med en ny

2013-11-03 @ 17:52:30
Postat av: MariaM

1. Den finns i rött också.
2. Jag tycker att den är superfin, kort och gott :)

Hoppas på tur :)

Mvh Maria

2013-11-03 @ 21:56:59
Postat av: Carola L

Svar: Röd
Jag behöver nya ljusstakar och denna faller mig verkligen i smaken. Attköpa nytt finns inte på kartan just nu!
Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/november/ljusstake.html

2013-11-04 @ 21:36:30
URL: http://mammamuh.blogg.se
Postat av: Paul m holm

1. Den finns i färgen röd också.
2. Jag hade velat ge denna ljusstake till min syster som nyligen separerat med sin exman och hon lämnade kvar alla sina grejer hos honom. Hon håller på att bygga upp ett nytt hem och är i behov av julsaker.

2013-11-05 @ 02:44:04
Postat av: Annika

Jag är med!
* Röd
* Jag behöver helt enkelt få lite julstämning i min lägenhet, har inget julpynt alls!

2013-11-05 @ 20:43:28
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Jessica K

Svaneholm ljusstake finns även i rött.

Motivering:
En ljusstake från Markslöjd med vackra ljus,
skulle sprida ett värmande sken i mitt hus.
Det skulle på mörkret kring mig råda bot,
julen är verkligen något att se fram emot.

2013-11-06 @ 07:32:18
Postat av: sandra Mattsson

Svar:röd
Jag köpte en liksdan ljusstake förra året. Den är fantastiskt vacker och tidlös. Älskade den ända tills en dag då katten satt i fönstret och jagade flugor. Och ljusstaken åkte i golvet med ett brak.
Jag skulle bli så glad att få ställa fram en likadan ljusstake i mitt köksfönster till advent i år.

2013-11-06 @ 08:54:59
Postat av: Paola

1) röd

2) Jag skulle ge den till min mamma eftersom hon hade inbrott i källaren förra julen och blev av med precis ALLA julsaker ... Så många minnen. Fattar inte hur folk kan göra så :-(

Jag följer dig på Bloglovin. Har ingen blogg men har tipsat på FB här:

https://www.facebook.com/Paola.C.Allegrini/posts/367715143362572

2013-11-06 @ 20:54:02
Postat av: Nathalié - Nybliven mamma till Charlie <3

jag är med :).

1. Röd.
2. vi har precis fått ordning i dotterns rum och där kommer det sitta en fin julstjärna i fönstret. men nu har vi ingenting till vardagsrummet istället! en svaneholm elljusstake skulle passa utmärkt och lysa upp fint när mörka december nalkas.

min mail [email protected]
namn nathalié teodorson

2013-11-06 @ 20:57:07
URL: http://thelifeofyarp.wordpress.com
Postat av: Elisabeth Reich

Finns också i rött. ----Svaneholms vackra ljusstake får (om jag vinner) mirakeleffekt ----den skänker fin julstämning hemma, direkt !

2013-11-07 @ 14:32:40
Postat av: Emely

Vilken underbar tävling!! Den finns i röd och vit. Jag önskar vinna då jag ska flytta till min egna lilla lägenhet. Önskar jul över allt annat och det ska bli så härligt att få inreda den med mina julsaker. Har ingen ljusstake ännu. Ha det gott. Mvh Emely, [email protected]

2013-11-07 @ 15:57:25
Postat av: Nina

Röd!
Jag vill se en vacker ljusstake genom min fönsterruta. Det får mig att vilja komma hem, sätta mig ner och bara njuta.

2013-11-07 @ 19:20:00
Postat av: Matilda

Hej! Är med :)

Svar: Röd.

Denna skulle passa så fint i vårt nya, efterlängtade hem! Längtar efter att få göra julfint här och vad ger mer julstämning än Markslöjds vackra saker?! :)

Med vänlig hälsning, Matilda

2013-11-07 @ 20:54:29
URL: http://www.matildasusanna.blogg.se
Postat av: Eva Dahlgren

Gillar & delar på facebook, Eva MB Dahlgren. Svaneholm ljusstake finns även i julrött.

Min ena ljusstake är jättegammal och nött. Den andra fungerar inte alls utan får stå i fönstret bara för att jag ska ha något juligt där. Hade varit riktigt roligt att låta denna vackra vita ljusstake sprida lite ljus och julstämning i mitt hem!

2013-11-08 @ 01:37:36
Postat av: Caroline, 20år och blivande tvåbarnsmamma

Svar: Röd

Vi har inga ljusstakar och inte så mycket annat jul pyssel heller, nu när jag väntar andra barnet och precis separerat är det annat som prioriteras i första hand, men det skulle vara roligt att kunna göra lite julfint här hemma!

Håller tummarna! :)

2013-11-08 @ 10:47:37
URL: http://fames.se/caroline
Postat av: Jessika

Åhså underbar! Jag är med och tävlar.

Svar: Röd

Svaneholm ljusstake från Markslöjd - jag skulle bli jättenöjd. Skimrande i vackert vitt, skulle vara en perfekt lyxatilldetivintermörkret-hit ;)

2013-11-08 @ 13:19:09
Postat av: Hanna N

Den finns i röd och vit.

Jag vill vinna den till vår äldsta sons rum i jul, förra året klagade han på att han bara fick ha en stjärna i fönstret och ingen ljusstake så det blir ju toppen-han skulle bli jätteglad för den fina!

Tack för chansen!

2013-11-08 @ 23:45:52
Postat av: Anna Lundkvist

1. Röd

2. Älskar verkligen julen och blev förtvivlad när jag idag upptäckte att min favoritadventsljusstake var sönder (ja jag är tidigt ute men kollar bara så de funkar - har inte satt upp dem ännu =) Hittade då denna underbara tävling och blev riktigt kär i ljusstaken du lottar ut.

Nu håller jag tummarna.

Anna Lundkvist, [email protected]

2013-11-09 @ 11:04:49
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jag är gärna med!

- Förutom vit så finns staken i rött också.
- Jag skulle gärna vilja vinna den här då jag snart får helt omgjort i mitt sovrum med nya tapeter och nymålat, så jag skulle väldigt gärna vilja se den här fina ljusstake i mitt fönster i jul :)
- Jag har delat tävlingen offentligt här: https://www.facebook.com/sara.kramer.334/posts/10151988142021628

Kram, Sara
[email protected]

2013-11-09 @ 15:15:42
URL: http://dolphin.blogg.se
Postat av: lisette

jag är gärna med!
ljusstaken finns även i rött.
vi har nyss köpt ett hus med MASSOR av fönster. har så svårt att hitta fina saker att sätta i fönsterna till jul (och det är ju självklart en ekonomisk fråga med då det finns mycket annat som måste inhandlas). en fin vit ljusstake hade verkligen gjort sig i vårt gästrum!
delar för en liten guldstjärna... ;)
http://lis1etavlar.blogspot.se/2013/11/1711-viktorias-jul-markslojd.html

hoppas på vinst! =)

2013-11-09 @ 23:05:43
URL: http://lis1e.blogspot.se
Postat av: Christina Frisberg

Jag är gärna med och tävlar om en sådan fin ljusstake.
Den finns i rött också.
Jag har så många fönster i mitt radhus inte mindre än 14 stycken, det är ett jäkla jobb med putsningen och det fattas allt en del ljusstakar till julen , så jag gör ett försök här i tävlingen :) :)
Jag följer dig nu på bloglovin och gillade tävlingsinlägget som nr 2 där.
vad mycket härligt godis jag såg i bloggen, jag snor några härliga recept, alltid roligt att förnya sig lite!!!
Jag delar tävlingen offentligt på fb under mitt namn Christina Frisberg.

Kramelikramen!! <3

2013-11-10 @ 18:19:22
Postat av: Camilla W

Svaret är RÖD.

Skulle gärna vinna den fina ljusstaken till min (snart) fyraåriga dotter :)
Hon fick eget rum i slutet av sommaren, och sa häromdagen: "men mamma! Jag har ju inget eget JULPYNT!"
Hon skulle bli överlycklig för en egen ljusstake ♥

Hoppas på tur!

Camilla W
wihlborgskan(a)gmail.com

2013-11-11 @ 23:20:37
Postat av: Gunilla Egelstad

Röd och vit

En underbar stake som kan lysa upp med sitt ljus
Och göra det julmysigt och trevligt i mitt hus!!

Gunilla Egelstad

[email protected]

2013-11-12 @ 09:03:45
Postat av: emma - williams mamma

Hej oj denna var också galet fin om inte finare =)

*Svar: röd och vit färg

*Motivering: Jag vill vinna denna mysiga elljusstake till mitt köksfönster. Det är inte alltid kul att ha allting likadant dom alla vännerna/familjer har. Om jag vann denna blir det rå roligt när folk kommer hem till oss och säger att den är fin/är den ny? va den passar in fint med mera :D om jag hade blivit glad om denna elljusstake i vinst , och en vit =)

*Delat i blogg: http://www.nattstad.se/Emmahjorth/vinn-en-elljusstake-1711-10856712

*Hotmail: [email protected]

Jag håller tummarna!!!

Postat av: Kristina

Den finns i röd och vit.
Det är mycket roligare att ge än att få. Eller?
Det skulle bli en bra julklapp till min dotter. Lägenheten har flera stora fönster men tomt på fönsterbrädan.

2013-11-13 @ 13:14:42
Postat av: Corina - Mamma till Tindra & Maxine

Hejsan!
Vill självklart vara med och tävla :)

1.) Finns även i röd

2.) För att de är så söta! Håller dessutom på att "bygga upp mitt jullager", vi har inte så mycket julsaker ännu men försöker sakta med säkert bygga på med lite nytt varje år för att kunna bygga upp en fin julstämning i hemmet <3

2013-11-13 @ 19:04:23
URL: http://reachyourelimit.blogg.se
Postat av: Malin

Kul tävling!
Jag är gärna med. :)

Svaret är: Den finns i röd med.

Jag har knappt något julpynt och
denna fina ljusstake hade verkligen
lyst upp i vintermörkret och skulle
passa så bra hemma hos mej. :) Hoppas på tur.

Har tipsat här: http://frozenvanilla.blogg.se/2013/november/tavlar-om-ljusstake.html#comment

Malin Gustafsson
[email protected]

2013-11-13 @ 21:56:27
URL: http://frozenvanilla.blogg.se/
Postat av: Heidi Larsson

Jag är så glömsk så jag vet inte om jag faktiskt deltog i den här tävlingen eller om jag tänkte "DEN tävlingen får jag inte glömma att delta i" och sedan glömde det ändå... Så för säkerhets skulle deltar jag nu och skulle det råka bli två bidrag från mig kan du väl bara förbise det ;) Yep, 27 och redan senil... ;)

Denna ljusstake var så hiiiimla fin så jag bara måste vinna den!! Den andra färgen som den finns i är RÖD som julen själv! =) (Jag älskar jul! Jag knarkar jul! Faktum är att jag och maken JUST NU tittar på Fanny och Alexander, uppstarten inför vårt julknarkande! hehe... Japp, jag har datorn i knät samtidigt - helgerån?)

Bortsett från att jag älskar julen så har vi dessutom en ganska nybyggd gäststuga på gården. Det är min pappa som byggt den där för att han ska ha som stuga när han kommer hit och hälsar på, sedan vi fick barn vill han komma och umgås med vår Adam så ofta han kan. Däremellan får vi använda den som vi vill, men nu kommer han och firar jul med oss och då skulle jag vilja göra riktigt julfint där ute! Den här ljusstaken skulle passa så hiiimla bra!

Jag har lagt till dig på Bloglovin' som nr 121

Håller verkligen tummarna!!! =) Ha en bra kväll!

2013-11-13 @ 22:45:24
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se
Postat av: sandra

1. RÖD
2. Skulle passa perfekt till mitt hus jag precis har hyrt har inga julsaker allt så skulle vara perfekt att få vinna den .
3. Sandra Bäckman [email protected]

2013-11-13 @ 23:28:39
URL: http://SOndrO.blogg.se
Postat av: Marlene

De finns i vitt eller rött!

Jag vill vinna för att jag älskar julen och har fått fria händer att julpynta hos sonen som precis flyttat hemifrån. En vit skulle passa perfekt hos honom!

[email protected]

2013-11-14 @ 10:54:00
URL: http://fdensammamamman.blogspot.se/
Postat av: carola nyberg


svar 1) Röd och vit
2) Med ljus och stakar som lyser jag i själen myser. Därför hoppas jag detta pris vinna utan att för den skull svimma. Håller nu tummar och tår att jag staken i ett paket får.

2013-11-14 @ 11:08:27
Postat av: Helena

Svaneholms adventsljusstake från Markslöjd Tävling

Fråga 1 Röd
Efter röran som blev i den hemska skilsmåssan för 2,5 år sedan. Glömde jag få med mig en del, bla min älskade adventsljusstake Torpa från Mark slöjd. Därför blev jag jätteglad om jag vann denna för den var också väldigt fin!
Helena Ericsson
Mellqvistgatan 8b
65219 Karlstad

[email protected]

2013-11-15 @ 11:47:11
Postat av: Amanda Broberg

Helloo Victoria!!!🌸
Svaneholm ljusstake finns även i den juliga färgen röd!🎅

Detta året är första året EVER jag ska ha julaftonsfirande hemma hos mig!-paniiik!!, men också väldigt roligt och mysigt såklart! Har min lilla älsklingsbebis på 6 månader som tar upp hela min ekonomi just nu så det hade varit helt otroligt lägligt för oss att vinna denna snygga stake!!
Hade jag haft en blogg hade jag länkar till dig..!! (Försökte ha en men det blev ett halvt inlägg, den förstod jag att jag tyvärr inte skulle ha tid och möjlighet till det..:( )

Nu håller jag tummar och tår och hoppas turen är på min sida!:-))
Mvh/ Amanda
[email protected]

2013-11-15 @ 18:41:38
Postat av: Ellinor

Svaneholm ljusstake finns i vitt och rött!
Och jag tycker jag ska vinna för att...

..När vintern lägger sin mörka kappa
och frostbarnen vaknar och samlas
ska jag tända mina adventsljus om natta
och bjuda in till ljuskalas
jag ska ge dem en källa
till värme, skimrande, tindrande
till leklust, fröjdefull sång och mäle

2013-11-15 @ 21:21:11
Postat av: Ingrid - Mamma till två sessor

Jag är gärna med!

1. Den finns i rött och vitt

2. Jag har länge letat efter ljusstaken med stort L att ha i köksfönstret, och kände direkt när jag såg denna i ett reklamblad att jag ville ha den. Bara den! Tyvärr så låg den en bra bit utanför budgeten, och ljusstaken förvandlades till en vacker dröm istället.

Jag har tipsat här; http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2013/november/jag-tavlar-om-en-ljusstake.html
Kram, Ingrid

2013-11-15 @ 22:37:03
URL: http://p0llys.blogg.se
Postat av: Tanja

1. Röd
2. Jag hoppas att jag vinner ljusstaken därför att det inte finns möjligheter att köpa den eller ens något från Svaneholm var jag bor. Och så skulle den passa perfekt i mitt kök.

[email protected]

Vänliga hälsn: Tanja

2013-11-16 @ 05:11:18
Postat av: Nanna

Röd :)
Jag har bara billiga sorter från ÖB, skulle vara jättekul att ha en så fin i köksfönstret, som jag kan njuta av varje dag:)
Nanna
nannaeATlive.se

2013-11-16 @ 07:46:39
Postat av: Gabriella Ekdahl

Rätt svar: 2, Röd och vit! :).
Älskar julen! men som fattig student och boende i en trist studentlägenhet är det svårt att skapa julstämning! Skulle vara underbart att ha en så vacker ljusstake hemma så alla som kommer på besök kan få känna av den värme som finns här :)
Jag har tyvärr ingen blogg!
Stor Jul-kram! :)

2013-11-16 @ 10:06:43
Postat av: Gerdan

Svar: röd
I vintermörkret behöver jag ljus
i varje vrå av mitt mörka hus
det finns många tomma platser över
en ljuvlig Svaneholm är precis vad jag behöver
det blir min glädjespridare nummer ett
den vackraste ljusstake jag har sett!

Jag menar verkligen att den är underbart vacker. Tyvärr har jag ingen blogg.

2013-11-16 @ 12:04:22
Postat av: Emma J

Den finns i Röd också.
Jag skulle vilja vinna elljusstaken Svaneholm för jag vill fylla mitt hus med ljus och julmys inför julen och den här elljusstaken ser så fin ut.

2013-11-16 @ 13:50:32
Postat av: Frida Eriksson

Hej!
Vilken bra tävling.
1. Den finns även i rött

Jag skulle vilja vinna ljusstaken och ge den till min mamma i julklapp. Hon har någon plastig ful ljusstake som hon klagar på varje år. Men byts den ut? Nepp!
Som fattig student är det svårt att skramla ihop till bra julklappar. Jag önskar att jag kunde ge min mamma något fint. Hon är så underbar och förtjänar det bästa. Hon skulle verkligen uppskatta den här. Det skulle jag med! Håller tummarna!
Om jag skulle vinna så kan du väl kontakta mig via mail eftersom jag inte har bloglovin? Har tyvärr ingen blogg som jag kan tipsa om tävlingen på heller.
Kram Frida

2013-11-16 @ 14:07:50
Postat av: Annika Nilsson

Åh, älskar advent! Vilken fantastisk tävling och fantastisk vinst!

Svar: Röd

Detta blir första julen i egen lägenhet,
vill julpynta med allt som ryms på denna planet!
Älskar julen och att få dekorera,
men jullådan gapar tom, jag önskar mera!
Svaneholms ljusstake skulle bli min hedersgäst,
den skulle skina och skapa julstämning allra bäst!

2013-11-16 @ 16:38:01
Postat av: Håkan

Hejsan Victoria!
Som julälskare, så är din blogg en riktig guldgruva för inspiration. :)

Rätt svar och motivering:

1. Röd
2. Med ett gammalt sekelskiftehus med stora, höga fönster, krävs en stor och vacker ljusstake för att fylla upp dem och mysa till det ordenligt till Jul. En Svaneholm skulle bli alldeles utmärkt att uppfylla alla kriterier! =)

2013-11-16 @ 17:32:56
Postat av: Anna - Vitt eller svart

Hej!

Vilken fin vinst!

1. Röd.
2. VI firar vår allra första jul i vårt allara första hus och hela min familj kommer till oss. Det är något jag drömt om länge och när det äntligen ska bli verkligen är förväntningarna såklart stora...

Ett ensamt fönster i köket skulle matchas perfekt av den fina Svaneholm från Markslöjd. Med ett nytt hus är det många utrymmen som ska både ljus- julpyntas och jag längtar tills vi kan sätta igång. :)

3. Anna, [email protected]

Ha en fin kväll!
//Anna

2013-11-16 @ 19:56:38
URL: http://vittellersvart.blogspot.se/
Postat av: Michelle

Vilken passande tävling såhär inför jul..
Dom urtjusiga ljusstakarna finns förutom röd i vitt!
Som ung småbarnsmamma måste man ofta prioritera, en ny snygg ljusstake eller gummistövlar till barnet? Valet är inte särskilt svårt, självklart går barnen före allt, men jag måste ändå medge att det vore väldigt uppskattat med en ny fräsch ljusstake. Jag hoppas helt enkelt på att få vinna en istället!
Tack för härlig läsning! <3

Michelle Irmenius
Melcher skoughs gata 14 e
19334 sigtuna

2013-11-16 @ 20:11:14
Postat av: care69

Jag är gärna med!
1. Den finns i rött också.
2. Jag älskar advent och jul. Längtar till 1:a advent så att jag får göra iordning fönster med gardiner och adventsstakar. Underbart!
3. Tipsat.
http://care69.blogspot.se/2013/11/17-nov-vinn-en-elljusstake.html

2013-11-16 @ 21:59:32
URL: http://care69.blogspot.se/
Postat av: Annelouise andersson

1- röd
2- "I fönstren de tindrar i juletid,
där sprider de både glädje och frid.
I många olika modeller de finns,
inte alls lika dem vi från barndomen minns."

2013-11-17 @ 07:58:26
Postat av: Linda

Den finns i vit och röd!

Jag motiverar min önskan om att vinna med att den skulle passa fint i vårt gästrum, ett gästrum som vi alltid har gäster i över julen men som inte har fått någon ordentlig ljusstake.

2013-11-17 @ 09:55:33
Postat av: Anna M Rautila

Hej!
Jag vill självklart vara med även jag! Rätt svar är: röd!

Motiveringen då?

För första gången någonsin ska vi fira jul på egen hand,
min bror, hans sambo, jag, våra barn och min älskade man!
Jag ska göra mitt bästa för att skapa äkta julstämning i vårt hus,
hur uppnås det då bäst, om inte med en vacker stake full av ljus?

Hoppas på tur! Ha en fortsatt fin helg!
Kramar Anna

2013-11-17 @ 10:44:55
Postat av: Em

Vilken otrolig tur att du är en uppmärksam bloggare, jag glömde ju helt och hållet att kommentera inlägget :o
Självklart vill jag vara med och tävla och den otroligt fina ljusstaken finns i både vitt och RÖTT.

Varför jag hoppas, och vill vinna är att jag alltid önskat mig en elljusstake av typ Svaneholm. Hos mig skulle den bli den fasta punkten i advent, staken som oberoende på var jag befinner mig eller var jag bor kommer lysa i fönstret. Att få en sån i år skulle dessutom vara perfekt tajming eftersom jag äntligen, efter 7 år på drift faktiskt har hittat hem igen.

Nu ska här hållas tummar!
Kramar Em

2013-11-17 @ 16:14:46
URL: http://eeebee.se/underbarajul
Postat av: Pia Stenberg

Den finns även i röd.

Det vore verkligen kanonkul, med en ny adventsstake till jul!!!!

2013-11-17 @ 16:39:26
Postat av: Madeleine W

Åh! Hur har jag kunnat missa den här tävlingen!? Tack så mycket för tipset. Klart att jag måste vara med och tävla om en Svaneholm, den finaste adventsljusstaken som finns.

1. Svaneholm finns enligt hemsidan i vitt och rött men enligt mina förpackningar så finns den/har funnits även i träfärg.

2.Min motivation: Min historia med Svaneholmsljusstakarna är lång. Jag köpte en som jag älskade men som brann upp efter att ha åkt i golvet, då köpte jag två nya förra året som har legat nerpackade inför flytten i våras. Dock hade jag helt missat att det är tre fönster i vardagsrummet i huset så en saknas med andra ord. Den skulle jag köpa förra helgen i Ullared där jag jag vet att de funnits i alla år som jag har åkt dit. Men tydligen inte längre, de hade utgått. Snopet! Så nu står jag här med tre fönster men bara två ljusstakar, noll budget till att köpa en ny och två veckor kvar tills första advent och där har vi min motivering=)

Har sjävklart skrivit ett inlägg på bloggen för ett plus i kanten=)
http://www.julbloggen.se/2013/11/jag-tavlar-om-finaste-ljusstaken.html

Ha en fin kväll!

2013-11-17 @ 16:47:30
URL: http://www.julbloggen.se
Postat av: Lina Eckerström

Svar: Röd

Har aldrig vart speciellt förtjust i julen förr av olika anledningar... Men sen min första dotter föddes för snart 3 år sen är julen en favorithögtid. Jag längtar som en tok till 1:a advent och det är dags att smycka huset i underbara stjärnor, ljusstakar, tomtar & allt som hör julen till. Förra året köpte vi vårt hus och helt plötsligt krävs ännu mer julpynt för att få en mysig julstämning. Har ett perfekt fönster att ställa denna fina ljusstake i :) Håller tummarna !

2013-11-17 @ 16:52:45
URL: http://liiinaj.blogspot.com
Postat av: Sofia

röd och vit

Jag har ett köksfönster med vidunderlig utsikt över åkrar och ängar, men det saknar sin stake då kisse förra året rev ner den med värsta "brake" Den ville inte lysa mer minsann så nu håller jag tummar och tår allt jag kan!

2013-11-17 @ 17:30:52
URL: http://rosorspetsarochrost.blogspot.se
Postat av: Lena Lind

Röd och vit :-)
Jag skulle gärna vilja vinna den vita ljusstaken, jag tycker dom är så fina och har själv spanat in dom för nån dag sedan. Den skulle pryda våran sovrum så fint. Hoppas på tur :-)

2013-11-17 @ 17:42:14
Postat av: Eva Nilsson

Jag tycker din blogg är mysig och skönt julig. En sådan fin ljusstake skulle verkligen lysa upp mitt adventsfönster,för annars tycker jag att denna årstiden är väldigt mörk och tråkig.den finns även i rött.

2013-11-17 @ 17:47:32
Postat av: lolla

halloj
ojoj vilken underbar ljsstake...nu hoppas jag verkligen på tur.
svaret är: Förutom vit finns Svaneholm i röd färg
Var ska jag vinna..
Jo helt enkelt för att den skulle lysa upp hela december för alla i min familj!!!!
Kram Lolla
har tipsat i min blogg...hihih. lite extra chans!!!

2013-11-17 @ 18:12:20
URL: http://www.lollashus.blogg.se
Postat av: Maries strålande jul

Svaneholm finns förutom vitt även i rött. Jag skulle vilja vinna främst för att ljusstaken är så vacker men även för att vi faktiskt behöver en ny ljusstake nu eftersom vi håller på att renovera och skifta rum här hemma så det skulle bli perfekt med en sådan vacker ljusstake i ett av de nyrenoverade rummen!

2013-11-17 @ 18:13:54
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: annica

1.röd
2.Efter ett tungt år där relationen satts på prov
är jag, tillsammans med mannen i stort behov
av tid, bara han och jag
där vi kan njuta av varandra utan våra små arvsanlag
Vi kan njuta vid ljusstakens sken
3.Annika Karlsson
[email protected]

2013-11-17 @ 18:33:21
URL: http://flinkan69.bloggplatsen.se/
Postat av: Anita

Svar:
1:Röd
2: Den vita Svaneholms ljusstaken skulle göra min jul lite ljusare och framförallt mycket vackrare.
3. Anita Johansson
[email protected]

2013-11-17 @ 19:02:44
Postat av: Samira

Hejsan.

Svar: Den finns i två färger. Röd och Vit. Jag måste säga att båda färgerna är fantastiskt fina.

Motivering: Julen är otroligt viktig för mig. Nu när jag har barn vill jag satsa extra mycket. Vi bor numera i en större lägenhet som kräver många fler gardiner och fönsterdekorationer än innan. Detta innebär att det blir många nya inköp. Vanligtvis så älskar jag att titta ut inredningsdetaljer och shoppa. Men efter ha varit mammaledig i över ett år samt att jag under min mammaledighet fick sparken från mitt jobb innebär det att min budget har krympt rejält..
Så för min del skulle det göra en enorm skillnad om jag skulle vinna en ljusstake.

Jag länkar självfallet tävlingen på min blogg samt la till dig på bloglovin. Ser fram emot fler juliga inlägg!

2013-11-17 @ 19:26:33
URL: http://samiris.se
Postat av: Anette

Svaneholm finns i vitt och rött.
Jag vill vinna eftersom jag saknar något att lysa upp mitt stora vardagsrumsfönster med efter att katterna tuggat sönder pappersstjärnan vi haft förr om åren.

Kram från Anette

2013-11-17 @ 19:33:36
Postat av: Angelica P

1: Röd
2: Med gammaldags stil i köket mitt,
skulle Svaneholm i fönstret lysa vitt.
Som prydnad i rutan den skulle stå,
Så enkel och fin, och sannerligen inte grå!

2013-11-17 @ 19:48:10

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback