Pepparkaksrutor med cream cheese frosting

Fredag och jag bjuder i vanlig ordning på ett julrecept.

Idag blir det pepparkaksrutor med cream cheese frosting.

Hoppas ni alla får en trevlig fredag.

(null)

Pepparkaksrutor med creme cheese frosting

100 gram smör

1 dl socker

1 dl brun farin

3/4 dl mörk sirap

1 ägg

1 tsk vaniljpulver

2 tsk bakpulver

4,5 dl vetemjöl

1 tsk kanel

1 tsk ingefära

1 krm malen nejlika


Frosting

200 gram creme cheese

2 dl florsocker

100 gram rumsvarmt smör

1 tsk vaniljsocker 


Sätt ugnen på 175 grader.

Smält smöret och låt svalna.

Klä en form ca 20 x 20 cm med bakplåtspapper.

Vispa ihop smör, socker, farinsocker och sirap i en bunke till en slät smet.

Tillsätt ägget och vispa ihop.

Blanda ihop de torra ingredienserna och tillsätt i bunken och rör ihop till en deg, den ska vara som en klibbig kakdeg.

Fördela smeten i formen och grädda i mitten av ugnen i ca 23-25 minuter.

Vispa ihop ingredienserna till frostingen.

Bred frostingen på den kalla kakan.

(null)



Kommentarer
Postat av: Malin

Så mumsigt! 😊

2021-10-12 @ 13:39:15
URL: http://www.nouw.com/frozenvanilla

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback