Saffrans pannkaka

Är väl egentligen en efterrätt men jag tycker det passar perfekt till kvällsfika eller som en lyxigare frukost. 

(null)

Saffranspannkaka

0,5 gram saffran

1 msk kallt vatten

0,75 dl grädde

1,5 msk socker

0,5 tsk vaniljsocker

5 dl risgrynsgröt

2 ägg

0,5 dl skållad och hackad mandel



Blanda saffran (mal den om det är hel saffran) med vatten. Ställ i kylskåp 20 minuter. 

Blanda grädden med saffran, socker och vaniljsocker och rör ner det i gröten. 

Vispa äggen och tillsätt ägg och mandel i gröten. 

Smörj en form ca 15 x 20 cm

Grädda i ca 1 timme på 175 grader. 

Servera ljummen med vispad grädde och sylt. 


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback