Nougatfudge

1:a december och ni får ett recept på Nougat fudge av mig. 

Idag är det även brandvarnarens dag så kolla/byta batterier i brandvarnaren idag. 

(null)

Nougatfudge

3 dl grädde

2 dl socker

1 dl sirap

50 g smör

1 msk kakao

150 gram nougat, i bitar

1 tsk vitvinsvinäger 


Koka upp grädde, socker och sirap i en kastrull på medelvärme tills den klarar kulprovet ca 122-124 grader.

Tillsätt smör och kakao och kolla lite till tills det är en smält. 

Ta från spisen och tillsätt nougat och vinäger. 

Häll upp i en form jag valde en 15x15 cm

Låt svalna i kylskåp i några timmar. 

Skär i bitar. Förvara i kylskåp.


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback