En pappersstjärna

Idag blev det vabb med förkylda barn, när det är vabb på hösten brukar det bli lite julpyssel om det finns möjlighet till det. 

Idag tog jag tag i ett projekt jag tänkt göra en tid, en stjärna av gamla notblad. Jag återvrukade en gammal trasig pianobok som skulle slängas. 
Nu var notbladen ganska stora, vilket jag inte tänkte på innan så stjärnan blev väldigt stor, men jag satte i en ljusslinga jag hade hemma så blir det en fin belysning till jul. 
(null)

Det går att återbruka det papper man har hemma, en gammal bok som gjort sitt eller kanske reklamblad. 

Till stommen har jag gjort strutar av papperna och sidan limmat ihop de med limpistolen. 
Sedan klippte jag ut två bitar kartong och satte i mitten på vardera sida för att stabilisera upp den.
På framsidan gjorde jag tre solfjädrar och limmade ihop de till en stor rund.
På baksidan gjorde jag ett litet hål som jag föste snöret för upphängningen i. 

(null)



Kommentarer
Postat av: Jul, Strålande Jul

Den blev jättefin, verkligen! Vad duktig du är. Fast som både musikälskare och bokälskare skär det lite i hjärtat att se noter och böcker "slaktade" på det här viset, måste jag erkänna. XD

Svar: Tack snälla. Jag förstår det men det var en gammal och halvtrasig pianobok som gjort sitt.
victoriajul.blogg.se

2020-08-31 @ 22:08:21
URL: http://julstralandejul.blogspot.se
Postat av: Linda/Candygirl

Jättefint. Och bättre den kom till användning än att den slängdes.

Svar: Tack snälla, ja den fick nytt liv nu.
victoriajul.blogg.se

2020-09-01 @ 12:33:39
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: Anonym

Min syrra har gjort sådana stjärnor! De är såå snygga! Har en minivariant själv men skulle gärna ha en större i fönstret i jul:D

Svar: Min blev lite större än jag tänkte mig. Men den får en annan plats än jag tänkt mig så det blir bra ändå.
victoriajul.blogg.se

2020-09-03 @ 20:48:12
Postat av: Annie

Så fina stjärnor!!! Och så snyggt med notpapper!

Svar: Tack snälla
victoriajul.blogg.se

2020-09-03 @ 20:49:51
URL: http://varanlillajulvra.blogspot.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback