Julpyssel - dekoration till granen

(null)

Idag är jag hemma och vabbar och då passar jag på att julpyssla. 

Det fick bli enkelt idag med saker jag hade hemma. Perfekt pyssel för barnen också. 

(null)

För att göra din egen snurra behöver du:

  • Papper 
  • Lim
  • Sytråd
  • Bokmärke
(null)

Jag valde vanligt skrivarpapper som jag delade på mitten. 
(null)

Vik pappret till en solfjäder. 

(null)

Vik ihop den på mitten. 

(null)

Knyt ihop den med en sytråd. Tänk på att ta en ganska lång tråd så den räcker till upphängningen också. 

(null)

Limma ihop ena sidan och tryck ihop den. 

(null)

Limma ihop de andra ändarna. Tänk på att dra ut trådenpå sidan så att du får en upphängning. Limma fast en bokmärke på mitten av snurran. 

(null)

Knyt i hop tråden så du får en ögla att hänga upp den i. Klar. 



Kommentarer
Postat av: Marre

Mysigt att kunna sitta och pyssla medans man är hemma. Ska nog ta och testa på att göra dessa också :)

Svar: Ja det är mysigt. Ja testa, lätta att göra och fina.
victoriajul.blogg.se

2019-09-11 @ 13:49:25
URL: http://https://marre82.blogspot.com
Postat av: Jul, Strålande Jul

Så mysigt att sitta inne och julpyssla. Så fina de blev. Älskar bokmärkena, var hittar man dem?

Svar: Jag vet tyvärr inte, de är köpta för länge sedan så jag minns inte.
victoriajul.blogg.se

2019-09-11 @ 18:46:22
URL: http://julstralandejul.blogspot.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback