Kanelbullens dag

Idag är det kanelbullens dag. Nu finns det ju en massa olika alternativ till kanelbullar om man inte har tid att baka bullar kan man göra en kanelbullekladdkaka

Receptet kommer från hembakat

150 gram smör
2,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 msk kanel
3 ägg
2dl vetemjöl
Pärlsocker till garnering

Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret och tillsätt de andra ingredienserna
Häll i en smord form
Strö över pärlsocker
Grädda i 15-20 minuter

Här hemma gjorde vi friterade kanelbullar


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilket bra tips! Själv köpte jag färdiga kanelbullar, jag jobbar länge idag!

Svar: Ja det funkar ju lika bra det också, det får ju ännu snabbare. Här ska vi testa friterade kanelbullar idag
victoriajul.blogg.se

2016-10-04 @ 12:06:53
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback