Pepparkakehus

I går var tanken att vi skulle baka pepparkakor men då dottern fick magsjuka blev det så klart inget. Så idag har jag gjort en deg till pepparkakshus så det blir att baka hus idag. Vi äter aldrig upp pepparkakshuset så då känns det okej att göra det idag trots sjukdomar. Har för första gången gjort en särskild deg för just pepparkakshus, tidigare har jag varit för lat och bara använt samma deg som vi bakar pepparkakor med men den sväller ju ut i ugnen så då måste man alltid efter skära vilket jag hoppas slippa i år.


Kommentarer
Postat av: Josefine

Vad är det för recept på degen? :)

Jag har också alltid kört på samma deg

Svar: Hittade receptet i hembakat jul. Finns att hitta recept på nätet. Maila mig ifall du vill ha mitt recept
victoriajul.blogg.se

2016-11-21 @ 15:22:01

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback