Luciamorgon

Idag klev vi upp lite tidigare så vi hinner se luciamorgon innan barnen ska på skola/förskola. Tycker det är så mysigt att tittade på det och det är en tradition som jag haft sen jag var liten. Dock var det alltid kl 6 när jag var liten. 

I eftermiddag blir det lucia på sönernas förskola. 


På min makes jobb arbetar bland annat en från Syrien. Hen berättade igår att i Syrien har de inte de kristna Lucia och lussebullar. De har en annan tradition där de gör någon form av pannkakor som de har socker och kanel i och ringlar sirap över. Tycker det är så roligt att höra om andras traditioner. 


Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback