Årets spel

Sällskapsspel hör julen till tycker jag så därför tänkte jag skriva om vilka spel som utsetts till årets spel 2016. De utses i tre kategorier; årets familjespel, årets barnspel och årets vuxenspel.
 
Årets familjespel blev Otrio
"Otrio är ett spännande spel som kräver tankeförmåga och ett strategiskt tänkande. Även om det låter enkelt så beror komplexiteten på din motståndares skarpsinne och din egen förmåga att förutse hur spelet kommer att utveckla sig.
Otrio spelas på en spelplan av trä med runda spelpjäser i olika färger. Det finns tre sätt att vinna spelet på: Bli den första att placera tre runda spelpjäser i samma storlek i rad, placera tre runda spelpjäser i din färg i stigande eller fallande ordning, eller få tre koncentriska spelpjäser i samma område på spelplanen. Om du lyckas så vinner du spelet!"
Spelet kostar 399 kr ( 279kr i helgen på BR)
 
Årets barnspel blev Var är lilla kaninen.
Spelet går ut på att man ska gömma en liten kanin och sedan ska barnet leta reda på den. Priset ligger på 299 kr (Br har dock 30 % på den just nu)
 
Årets vuxenspel blev ordglapp

Har du tänk på hur många ord som snurrar i huvudet? Maträtter, poplåtar, kändisar, fotbollslag…. Listan kan bli hur lång som helst. När allt ät lugnt, är det lätt att komma på ett exempel på en hundras, en grönsak eller en artist. Men det är kanske en helt annan sak när det gäller att reagera och blixtsnabbt ge ett svar!

Kostar 140 kr i helgen ord. pris 199kr.
 

Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback