Glögg

För ett tag sedan fick jag hem ett stort paket med glögg från Saturnus, det var årets nyheter som vi ska testa till helgen då vi ska ha en glöggprovning här hemma. Det fanns även glögg som inte var nyheter för i år: Lussebulle, Pepparkaka och Hallon & Lakritsskalle.
 

Saffransglöggen luktar saffrans men smakar väldigt lite saffran och inte heller så mycket glögg. Har en väldigt söt smak. Får betyget 2,5 av 5.
 
Pepparkaksglöggen är väldigt god med mycket glöggsmak, kände dock någon smak av pepparkak. Får betyget 4 av 5.
 
Hallon & Lakritsskalle har en söt och mild lakritssmak, kände inte så mycket hallonsmak. Den får betyget 3,5 av 5.
 
 

Kommentarer
Postat av: Liza

Är väldigt nyfiken på pepparkaksglöggen! Låter som en kul kombination!

Svar: De finns i matbutikerna, jag har sett den på Ica
victoriajul.blogg.se

2015-11-19 @ 17:44:17
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Patricia

Oh tråkigt att lussebulleglöggen inte smakade så mycket saffran , hade annars varit en glögg för mig

Svar: Ja det tycker jag med. Kanske finns andra som tycker att den smakar saffrans men ingen av oss som smakade den kände någon saffranssmak
victoriajul.blogg.se

2015-11-20 @ 09:25:54

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback