En helg helt i julens tecken

I går fortsatte vi jula här hemma. På morgonen dekorerade vi klart pepparkakshusen (bild kommer sedan) och efter det kom det sista pyntet fram. 

Hur pyntar ni? Bara ett/några rum eller alla ?

Jag pyntar, byter julgardiner och har stjärna eller ljusstake i varje rum utom toaletterna. På toa brukar det kunna bli juligt toapapper men det är det enda. 
Efter att vi pyntat åkte jag och dottern på skyltsöndagen för att stå och sälja lotter och bröd till hennes gymnastikklubb och sedan blev det en tur på skyltsöndagen för oss alla tillsammans med svågern och hans familj. 
I mitt sovrumsfönster. 

På kvällen blev det vårt traditionsenliga första advent fika, i år lyxade vi till det med varm choklad istället för julmust. 
En helt underbar helg har vi haft det enda som saknades var snön. 



Nu drar vi igång en julig vecka, 
Imorgon är det äntligen dags för 1 december. Barnen längtar tills de ska få börja öppna kalendrarna och jag tycker det ska bli kul att få se första avsnittet av årets julkalender.  Och på torsdag är det dags för Ernst jul. 

Kommentarer
Postat av: Liza

Viken härlig dag ni hade! Längtar också riktigt till imorgon när julkalendern kommer igång och Caners adventskalender är klar. Fick panik-köpa 3st nu imorse, haha. Det är ju galet svårt att komma på 24 presenter till en vuxen man :)

Svar: Ja jag kan tänka mig att det är svårt. Jag har tänkt göra en kalender åt maken också men jag har aldrig hunnit med att fixa ihop något. Får kanske börja redan nu till nästa år :)
victoriajul.blogg.se

2015-11-30 @ 14:18:58
URL: http://www.christmasmagic.blogg.se
Postat av: Anette - En fin jul

Visst är det härligt att det äntligen är advent. Jag pyntar alla rum men olika mycket. På toaletten blir det mest bara någon julig tvål och röda handdukar, fokus lägger jag på kök, matrum och vardagsrum där vi tillbringar mest tid :)

Svar: Nån julig tvål brukar jag försöka hitta också men jag lyckas inte jämt med det
victoriajul.blogg.se

2015-11-30 @ 17:15:21
URL: http://enfinjul.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback