Böcker för de minsta

Jag har fått två recensionsexemplar från förlaget Olika. Ett förlag som ger ut böcker som är fri från stereotyper och normer för att hjälpa barn att utvecklas till den person de är och inte som den samhället tycker att de borde bli. Ett stort plus är att de har ett miljötänk och trycker sina böcker på FSC papper.
 
 

Konrad lussar är en bok som riktar sig till barn runt 1 år och uppåt. Det är en lättläst bok med fina bilder som passar väldigt bra in på förlagets vision om att frångå de stereotyper som finns i samhället.
Boken kostar  114 kronor hos adlibris
 
 
 
Jul Pekbok är en bok för de allra minsta barnen och är likt en vanlig pekbok uppbyggd med fina bilder och ett substantiv till. Även här har de lyckats med sin vision om att vara  normbrytande genom att använda sig av en del nya ord och bilder. Det är som är lite roligare med denna boken är att på slutet finns det även ett verb till alla orden, t.ex så finns det en bild på en pepparkaka med substantivet pepparkaka och verbet äta. Min 7 månaders bebis älskar att titta i denna boken, blir alltid lika glad varje gång vi tar fram boken och läser i den. Ett
Boken kostar 99 kronor hos bokus.

Kommentarer
Postat av: johanna

Jag har också läst dom böckerna! Min son har gillat dom skarpt :)

Svar: Ja dom är väldigt populära här hemma
victoriajul.blogg.se

2015-11-16 @ 20:19:53
URL: http://arildsdottir.blogg.se
Postat av: emelie

Vilka toppentips! De de ska jag kolla upp!

2015-11-16 @ 21:18:32

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback