Knäckklubba

Något som jag i princip aldrig gör till jul är knäck. Dels för att jag tycker de är alldeles för sött men framför allt för att knäck är min pappas bidrag till godisbordet. Men i år ville jag testa på att göra hallonknäck i klubbform. 




2 delar socker
2 delar sirap 
2 delar grädde
1 del passerade hallon
40 gram smör
Pinnar
Bakplåtspapper

Klipp bakplåtspappret i mindre bitar och forma till strutar. Sätt ner i form med strösocker. 

Koka upp hallon och sila dom. 

Koka upp socker, sirap, grädde och hallon tills det klarar kulprovet. 

Häll upp i strutar och stick i pinnar givetvis kan man ju häll upp de i vanliga knäckformar om man hellre vill det. 



Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback