Tävlingsdags

Nu är det november och då tycker jag det passa perfekt att dra igång säsongens första tävling.
Vinsten är den fina ljusstaken Mir från Markslöjd som är en nyhet för året.
 
För att vara med och delta ska du:
 
1. Svara på frågan: Vilket år startades Markslöjd? (hjälp med svaret hitar du här)
2. Skriv en kommentar med svaret och motivera varför du ska vinna ( man behöver abolut inte skriva den på rim) 
 
För plus i kanten:
*Gilla Markslöjd på Facebook
* Länka till tävlingen i din blogg
* Gilla Victorias Jul på Facebook så du inte riskerar att missa din vinst. 
 
Tävlingen avslutas den 15 November kl. 22.00
 
Regler:
Kommentarerna hålls dolda tills tävlingen är avslutad.
Endast ett tävlingsbidrag per person.
Du får själv höra av dig vid vinst med dina uppgifter.

Tävlingen är avslutad

Kommentarer
Postat av: maggie

Rätt svar 1963. Den blir perfekt i mitt vintervita kök så därför vill jag vinna

2014-11-01 @ 09:13:25
Postat av: Angelica

Ååh vad fin!
Denna passar perfekt in i min nya inredning och att den dessutom passar in på min absoluta högtid är ett stort plus <3

svar: 1963 :)

*Gillar markslöjd på fb /Angelica Pettersson
*Gillar din sida på fb under samma namn <3

Kraaaam

Postat av: patricia

1, Markslöjd grundades 1963
2, jag borde vinna då detta är min första jul i egen lägenhet. Vilket betyder att jag har en hel lägenhet att få jula på egen hand. Och som en fattig student kommer det kosta en del att köpa in allt som önskas så att få vinna denna fina ljusstake skulle förgylla mitt kök och plånbok i vintermörkret!

2014-11-01 @ 10:55:50
Postat av: Håkan

1. 1963
2. Har ett nyrustat kök där en ny ljusstake behövs till Jul. Den vita lite minimalistiska stilen skulle passa in perfekt och samtidigt få en härlig färgklick med hjälp av den röda rosetten.

2014-11-01 @ 11:09:34
URL: http://hakanwirgart.blogg.se
Postat av: Camilla Bergström

Markslöjd startades 1963.
Snart är julens tid här och hoppas nu att denna tävling frukt bär.
Att få se denna lysa fint skulle glädja hjärtat mitt!

2014-11-01 @ 14:19:44
Postat av: julianna fredriksson

Hej!
Är gärna med i din underbara tävling.

Markslöjd har funnits sen 1963.

Wow så vacker ljusstake.

Med denna underbara ljusstake från Mir kan jag få mitt hem att lysa kanske när jag sitter i soffan för att mysa en ljuvlig kall vinterkväll. Hoppas nu få vinna för då blir denna kvinna strålande glad.

Gillar Markslöjd och dig på Facebook.
Delar tävlingen på Facebook
https://www.facebook.com/julianna.fredriksson1

Mvh Julianna Fredriksson
[email protected]


2014-11-01 @ 17:20:17
Postat av: Kristiina

Hej!

Jag är gärna med!

1) Markslöjd startades 1963.

2) Motivering:

Mir för glädje och ljus,
vintermys och julkänsla i vårt hus.
Markslöjd är tradition precis som glögg och lussekatt,
skulle bli i fönstret en fin skatt!

Gillar x 2 på FB som Kristiina Söderström.

Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Kristiina.


2014-11-01 @ 18:58:59
Postat av: Ammies julblogg

1. 1963

2. Är på jakt efter nya adventsljusstakar då mina inköptes till förra lägenheten och inte alls passar in i vårat hus vi bor i numera. 5 nya behövs vilket kostar en del och den här skulle passa utmärkt i antingen hallen, köket eller i myshörnan i vardagsrummet :)

Gillar dig och Markslöjd på Facebook och kommer inom kort tipsa andra om denna tävling i min blogg.

Tack för en bra tävling med vacker vinst, vem vill inte vara med och tävla här :)

2014-11-01 @ 19:49:50
URL: http://ammies.se
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MAMMA TILL MELVIN OCH FELIX

Svar: 1963

Jag skulle verkligen vilja vinna. Dels är Markslöjds produkter fina och för mig står de verkligen för kvalite. Just nu har vi mest billiga ljusstakar från typ Rusta, inte världens bästa (sladdarna känns lite farliga). Hoppas på tur i din tävling.

Gillar både din sida och Markslöjd sen förut (Anna Karlsson)

Har även tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2014/11/01/markslojd-1511/

2014-11-01 @ 20:18:39
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: veronica hedlund

jag är jättegärna med..

svar på frågan 1963

jag skulle vilja vinna denna underbara stake så jag kan ha i vårat nyrenoverade vardagsrum som jag inte har något fint att ha där annars. så håller tummarna stenhårt.

har gillat på facebook (veronica hedlund)

kram veronica

2014-11-01 @ 21:09:19
URL: http://www.minbebis.com/blogg/inka/
Postat av: Monica

Svar: 1963
Motivering: Jag har inte firat jul på snart 11 år, då mina föräldrar svek rejält. Men så i januari fick jag en dotter som är helt fantastisk. Det är dags att återuppta firandet med min alldeles egen familj. Vi börjar med en ljusstake.

2014-11-01 @ 21:20:46
Postat av: Johanna (Johannas julblogg)

1. 1963
2.
Var morgon när jag vaknar
ett mysigt sken jag saknar.
Med ljusstake från Markslöjd
jag skulle vara mycket nöjd!

2014-11-01 @ 22:39:07
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Svar: sedan 1963

Jag vill gärna vinna för jag älskar julen och den här skulle bli så fin i vårt fönster!

2014-11-01 @ 22:49:32
URL: http://nattstad.se/gratistokig
Postat av: Anette Heimsten

Svar: 1963
Motivering: Länge letat efter en stilfull ljusstake utan framgång, tills nu...
Den skulle pryda köksfönstret jättefint och skänka mycket glädje till en jultokig mamma.

2014-11-02 @ 00:00:05
Postat av: Anna G

Hej!
Markslöjd startades år 1963 :)
Ljuvlig ljusstake, skulle älska att ha den i mitt köksfönster.
Gillar Markslöjd och Victorias Jul på fb :)
Vänliga hälsningar, Anna

2014-11-02 @ 06:36:37
Postat av: Lena

Markslöjd startade 1963
Har tröttnat på min röda stake. I år vill jag ha en vit jul.

2014-11-02 @ 09:10:44
Postat av: Erikas Taktila stunder

Hej!
Här kommer mitt bidrag till tävlingen:

Julen närmar sig och man får plocka fram sina ljusstakar. Många tillverkare finns det men sen 1963 har Markslöjd förgyllt många hem med sina vackra ljusstakar.
Jag ser advent som en viktig och mysig tid på hela året, där adventsljustakar har en given plats i fönstren. Skulle bli så glad att få ljustaken Mir i mitt köksfönster och få stråla hela Julen.

Kram Erika

2014-11-02 @ 09:21:03
URL: http://bloggen.taktilastunder.se
Postat av: Ylva Lindborg

Jag har nyligen flyttat från lgh i Stockholm till hus i Skåne. Och ser fram emot att få pynta mitt nya hem till julen. Och är i stort behov av ny julbelysning då det är flera fönster här än vad det var i lägenheten.

2014-11-02 @ 10:04:57
Postat av: Jessica

Rolig tävling - jag är med!

1- Markslöjd startade 1963.
2 - Jag vill faktiskt inte vinna ljusstaken till mig själv utan till min kusin som bor på Öland och som har en så underbar söt stuga där hon bor och där den här ljusstaken skulle göra sig perfekt.

Nu har jag gillat, delat och på facebook gillar jag som Jul i Laloland!
/Jessica

2014-11-02 @ 10:27:25
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Paola

Hej! Jag gillar båda sidorna på fb som Paola Allegrini. Tyvärr har jag ingen blogg, men jag har tipsat om tävlingen här:
https://www.facebook.com/Paola.C.Allegrini/posts/534926946641390?pnref=story

Hoppas det går lika bra :)

2014-11-02 @ 10:40:44
Postat av: Tommy Ax

Svar: 1963
Jag råkade skicka en av våra stakar i golvet när förra julen skickades ut. Sambon var mindre nöjd kan man diplomatiskt säga. :(
Med denna så kanske jag kommer på plussidan igen...

2014-11-02 @ 10:52:50
Postat av: Eva

Hej. Snart är det äntligen jul,jag har läst julbloggar i flera veckor redan. Just Markslöjd har så himla fina ljusstakar så en sån i fönstret hade ju varit pricken över i:et. Markslöjd startades 1963.Har inte någon Facebook så det däringa får jag hoppa över.Tack för en trevlig blogg.

2014-11-02 @ 11:15:08
Postat av: Jerker Nilsson

1963

Min frus och mitt eviga julträtoämne är hennes fula ljusstake... men den här kan jag nog övertyga henne att byta ut den :)

Jag har gillat sidorna du tyckte man skulle gilla dessutom :)

2014-11-02 @ 11:42:03
Postat av: Annica

1963

Jag och dottern ska fira julen här hemma iår med vänner och deras barn.
Därför vill jag vinna denna ljusstake så man blir mer peppad inför julen.

2014-11-02 @ 11:59:26
URL: http://anniicanilsson.blogg.se
Postat av: Emma - williams mamma

hej jag är med och tävlar

1. Svar:

2. Jag vill vinna denna ljusstaken till mig själv, en ny ljusstake till hallfönstret eller köket hade ju vara hur mysigt som helst och byta bort stjärn lampan! =)

3. Delat i min blogg: http://www.nattstad.se/Emnitus/markslojd---1511-16061646

4. Har gillat på fb markslojd och din sida (Emnitus hjorth)

Nu håller vi tummarna!!

2014-11-02 @ 14:16:18
URL: http://www.nattstad.se/Emnitus
Postat av: Emma - williams mamma

Glömde svara på frågan!

1: svar: Markslöjd har funnits sedan 1963 =)

2014-11-02 @ 14:17:43
URL: http://www.nattstad.se/Emnitus
Postat av: Malin Svensk Björck

Hej!
1.Dom har funnits sen 1963.

2. Skulle vilja vinna den här och ge den till min lillasyster. Hon bor ensam med sin lilla son och hat inye mycket julsaker. Sonen är ju prioriterad.
Vet att hon skulle älska den!😀

Gillar båda sidorna på Facebook, Malin Svensk Björck.

Ha en fin höst /vinter!
Mvh
Malin

2014-11-02 @ 15:29:32
Postat av: Annika Andersson

Gillar på facebook som Annika Andersson och har delat tävlingen i min blogg:
http://annikasliv.blogspot.se/2014/11/vinn-ljusstake-15-nov.html

Rätt svar: 1963

Och efter att vi tapetserat om i vårt kök vore det mycket snyggare med denna vita staken än var gamla slitna röda. Hoppas på turen att få byta. :)

2014-11-02 @ 15:35:43
URL: http://annikasliv.blogspot.se/
Postat av: Carina Gerdin

Svar: 1963 :) Gillar bägge sidor & delar vidare till min fb sida (Carina Gerdin).

2014-11-02 @ 17:38:45
Postat av: Madeleine Axell Bodén

1963 är året :)
Min motivering är att jag och min man aldrig har firat jul innan, vi har alltid tyckt att det varit barnens högtid och därmed valt att jobba istället. Nu har vi en liten dotter på snart 1,5 år och känner att det är dags. Problemet är ju att vi inte har några julsaker och ekonomin är inte den bästa, om vi vann denna hade det ju varit en oehörd hjälp :)

Gillar och delar vidare på facebook

2014-11-02 @ 17:47:46
Postat av: Johannas värmländska jul ❉

1. 1963
2. Jag skulle vilja vinna för att jag gärna vill ha en ljusstake i mitt sovrum till jul men jag kommer nog inte kunna köpa någon då andra utgifter måste prioriteras. Men just en i vitt är precis vad jag drömmer om.

Jag gillar båda sidorna på FB och skrivet ett inlägg på bloggen.

2014-11-02 @ 19:25:49
URL: http://johannasjul.blogspot.se
Postat av: Nathalie - mamma till Charlie

Svar: 1963.

Jag och dottern flyttade till eget för ett par månader sen och nu har vi ingen som helst julbelysning. Snart är det dags att börja pynta så vi hoppas såklart få bli lyckliga vinnare av första julbelysningen :).

Extra:
Gillar båda sidor på fb, nathalie eriksdotter teodorson.

2014-11-02 @ 19:30:22
URL: http://livetomyarp.com
Postat av: Rikard Arvidsson

Markslöjd startades 1963. Jag skulle vilja vinna en ny ljusstake för att förnya mitt vardagsrum.

2014-11-02 @ 19:31:23
Postat av: Anneli Enorson Larsson

1963
"I jul jag inreder i vitt - en Mir blir fin i fönstret mitt. I köket ska den självklart stå - så var gång jag äter, jag av Mir kan njuta få!"

2014-11-02 @ 20:48:50
Postat av: Carola L

Svar: 1963

Jag behöver nya adventsljusstakar! Har varit tvungen att kassera två av mina favoriter i år p.g.a. elfel!

Gillar bägge på FB sedan tidigare (Carola Lind) och har naturligtvis länkat: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2014/november/ljusstake.html

2014-11-02 @ 20:56:56
URL: http://mammamuh.blogg.se
Postat av: anneli

1.1963
2.vill du ha julen ljus & fin tänd då
staken fin.

2014-11-02 @ 21:31:23
Postat av: Josefin

Företaget startades 1963!
Jag skulle vilja vinna för att jag håller på att flytta hemmifrån för första gången så äger i princip inget till lägenheten än och har noll julpyn, vilket är tråkigt då jag älskar sånt! Skulle bli jätte glad om jag fick pynta min nya lägenhet med denna adventsljusstake!

2014-11-02 @ 21:56:03
Postat av: Maria Karlsson

Svaret på frågan är: 1963
- Precis som alla andra önskar jag att jag får chansen att vinna denna snygga ljusstake! Jag älskar allt som har med julen att göra, inredningen, julpysslet, snön och julbaket! Dock är inte min pojkvän lika entusiastisk som jag och har därför inte någon vidare julstämning i sin lägenhet. Tycker det är väldigt tråkigt då jag spenderar mycket tid hos honom - han behöver mer julkänsla och jag hoppas detta kan hjälpa detta på traven :)

2014-11-02 @ 22:33:55
URL: http://www.nattstad.se/mariakarlsson
Postat av: Sören Andersson

Hejsan, är gärna med och tävlar om den trevliga ljusstaken eftersom vi vill ha mycket ljus som lyser och strålar under jultiden då det skapar en skön stämning och höjer mysfaktorn både ute och inne. Det är så härligt med ett juligt hem och den vackra ljusstaken Mir skulle definitivt sätta extra "krydda" på julstämningen.
Svarar 1963 på frågan.
Gillar både Victorias Jul & Markslöjd på fb.
Delar tävlingsinlägget på fb.
/ Sören

2014-11-02 @ 22:41:20
Postat av: Lydia S

Svar:1963.
Jag skulle bli jätteglad om jag vann denna fina ljusstake, den skulla jag placera i köksfönstret <3

2014-11-02 @ 22:46:34
Postat av: charlotta hellström

Hej
Vilken underbar ljusstake och vilken skön känsla att julen är på väg, nu är det på riktigt.

Markslöjd startades 1963.

Jag vill vinna för att ge min fantastiska brorsdotter denna fina ljusstake som en inflyttningspresent. Hon fyller 20 i november och skall strax efter flytta hemifrån, faktiskt precis till första advent. Det vore fantastiskt skoj att kunna överraska henne med denna ljusstake som kan följa henne genom livet.

Ps jag gillar er båda sedan tidigare.



Mvh
Charlotta

2014-11-03 @ 08:53:20
Postat av: Emma

Jag är gärna med och tävlar!=)

Svar: 1963

Gillat på fb (Emma Öberg)

Jag och min sambo flyttade till vårt första hus för ett år sedan. Förra julen hade vi inget julpynt och även detta år ser det ut att bli väldigt lite. Skulle vara kul att få vinna denna och få sprida lite julkänsla även hos oss.

Har tipsat i min blogg:http://kiwigiirl.blogg.se/2014/november/tavling-markslojd.html

2014-11-03 @ 09:36:15
URL: http://kiwigiirl.blogg.se
Postat av: Ida

1. 1963
2. Detta blir andra året utan julstämning i min studentlägenhet, tyvärr har jag inte tagit mig i kragen och skapat denna julstämning. Nu tänkte jag vinna mig en fantastisk fin ljusstake som säkert skulle ge underbart ljus och kanske räcker för att skapa denna stämning!!

2014-11-03 @ 10:17:38
Postat av: Monica Fredriksson

1/1963

2/I fönstren de tindrar i juletid,
där sprider de både glädje och frid.

2014-11-03 @ 11:33:24
Postat av: Millah

1.1963

2. Denna skulle bli så himla fint i mitt köksfönster.
I en kartong hemma med mina julsaker ligger en gammal
och då menar jag riktigt gammal ljusstake som har
börjat gjort sitt, och den är verkligen inte fin.
Jag vart störtkär i denna direkt jag såg den och skulle
bli så otroligt glad över att vinna den.

3. Gillat på fb (camilla millah öman)

4. Tipsat: http://millaoman.blogg.se/2014/november/ljusstake.html

5. Gillat på fb (camilla millah öman)


Hoppas på tur :) Kramar // Millah
[email protected]

2014-11-03 @ 13:59:30
URL: http://millaoman.blogg.se
Postat av: Anette Carlsson

Svaret är att Markslöjd startade 1963.
Jag gillar Markslöjd och Victorias Jul på facebook.
Jag har delat tävlingen på min facebook https://www.facebook.com/anette.m.carlsson

Markslöjd har bland de vackraste ting till Jul
att få en ny snygg ljusstake i år det vore riktigt kul.

2014-11-03 @ 14:37:26
Postat av: alexandra

1. År 1963
2. Till min lillasyster som flyttar hemifrån nu i november, skulle bli en perfekt inflyttningspresent då hon älskar julen!

2014-11-03 @ 15:10:26
Postat av: Stina

Markslöjd grundades 1963. Jag skulle vela vinna denna fina ljusstake eftersom mitt fönster är så tomt nu så jag skulle vilja pimpa upp det med mysigt ljus från ljusstaken.

2014-11-03 @ 15:59:18
Postat av: Johanna Andersson

Sedan 1963!
Vissa ställer staken i fönstret, jag anser att man ställer det finaste man har på bordet och där är precis där den skulle stå.
gillar er båda på fb-johanna andersson

2014-11-03 @ 20:56:34
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/missjoi
Postat av: Elina

Hej! Åh kul tävling!
Markslöjd startades år 1963!
Hoppas på att vinna så jag kan ge denna fina till mamma, hade varit en fin julklapp i förskott! Har tyvärr ingen blogg så jag kan dela tävlingen, inte heller Facebook.. Men hoppas på det bästa ändå! Kram

2014-11-03 @ 21:13:08
Postat av: Sanna

Jag är gärna med och tävlar, och Markslöjd startades 1963.

Skulle verkligen vilja vinna, då jag faktiskt insett nu när vi börjat gräva lite ibland alla dekorationer här hemma att vi fortfarande inte har mycket till julen alls trots att det var fyra år sedan dottern och jag flyttade till eget. Vore därför super kul med en ny och fin adventsljusstake till fönstret i köket.

Gillat på FB (Sanna Kaakinen).
Gillat även din sida på FB (Sanna Kaakinen).

Kram Sanna

2014-11-03 @ 21:47:25
URL: http://mammasvardag.se
Postat av: Petra

Hej!

Markslöjd har funnits sedan 1963!

Vi håller på att renovera vårt första och alldeles egna lilla hus och i allt kämpande skulle vi behöva lite vackert ljus som lyser upp i tillvaron! När snön gnistrar av kristaller där ute och vinden viner längs knutarna vill vi kunna njuta av värmen och någonting vackert här inne. Den här ljusstaken skulle bli ett fint minne från första julen tillsammans.

Jag gillar på FB och delar tävlingen där alias: Mary-Anne Christensen
https://www.facebook.com/petra.christensen.9

2014-11-03 @ 23:01:16
URL: http://petrasutmaningar.blogg.se
Postat av: Lillie

Svar: Markslöjd startades 1963.
Motivering: Skulle bli superglad över att vinna denna fina ljusstake som kan lysa upp min lilla studentlägenhet i kommande tentatider. Har alltid viljat ha en ljusstake från Markslöjd. Jag håller tummar och tår!

Har länkat till tävlingen på bloggen samt gillat både Markslöjd & Victorias jul på Facebook.

2014-11-03 @ 23:25:47
URL: http://merjul.blogg.se
Postat av: trisse

1963
Ljus i vårt hus när mörkret faller uppskattas av både vuxna och barn i vår familj. Ju mer ju mysigare och vackra ljusstakar kan man placera överallt.

2014-11-04 @ 11:03:09
Postat av: Frida

Hej hej!

Mark Slöjd har funnits sedan 1963
Jag skulle vilja vinna den här,
för att förgylla min hem atmosfär.

Hälsningar Frida

2014-11-04 @ 13:46:45
Postat av: Camilla H

Vilken perfekt tävling. Svaret är 1963! Och jag vill rimma som motivering:

När det ute är ruggit och kallt,
stiger lätt min sockerhalt,
men att få det att glimma och lysa,
tänder jag denna och slipper att frysa.

2014-11-04 @ 15:57:52
Postat av: Nathalie - hejtomtegubbar

Den där skulle jag hemskt gärna vinna! Den där skulle passa utmärkt i köket i vårt blivande kök i huset/gården som blir våran snart! Samt att gå från lägenhet till hus gör att man behöver mer saker även adventsstakar så den där skulle komma väl till användning :)

2014-11-04 @ 16:07:48
URL: http://hejtomtegubbar.blogg.se
Postat av: Annica L

51 år

Skulle passa bra vid fönstret i barnens pysselhörna bidra till extra julstämning under julpysslet.

2014-11-04 @ 16:21:21
Postat av: Sofie

Markslöjd har funnits sedan 1963.
Gillar dem sedan länge på Facebook.

Jag skulle älska att vinna för att den otroligt fina adventsljusstaken skulle vara så otroligt fin i mitt sovrum. Har inte hittat någon som jag tycker passar dit, men denna var riktigt fin.

2014-11-04 @ 19:35:15
URL: http://www.sanningensrum.se
Postat av: Sophie Michelle Persson

Jag vill gärna vara med och tävla! =)

Svar på frågan: 1963.

Jag gillar båda sidorna på facebook (Sophie Michelle Persson).

Min motivering:

Jag och min sambo flyttade nyligen ihop från att ha bott hemifrån, och vi har inte speciellt mycket julsaker. Jag älskar julen och särskilt att pynta, men det är mycket annat som kostar när man precis köpt hus. Den här fina ljusstaken skulle få en hedersplats i vårt hus om vi hade turen att vinna! =)

2014-11-04 @ 20:12:34
Postat av: Katarina

Svar: Sedan 1963

Jag skulle vilja vinna ljusstaken för att den är så knubbig och söt. Vi har nyligen flyttat till större lägenhet så vi har många fönster att fylla ut här. :)

2014-11-04 @ 21:20:47
Postat av: Lina - Mamma till Elias & Meja

Gillat och delat på bloggen.

Vi närmar oss juletider och vi inväntar en kommande köksrenovering. Och vad vore inte mysigare än att få inviga den ljuvligaste av adventsstake att lysa upp i vintermörkret?! Hoppas på vinst <3

2014-11-05 @ 00:51:01
URL: http://linelias.blogg.se
Postat av: Frida

Markslöjd startades 1963.

Jag är såld på julen men har en sambo som är mindre intresserad av just julen. Jag skulle vilja vinna för då kan han inte säga något om att jag har köpt julpynt.

Jag har gillat markslöjd och Victoriajul på facebook. Och även delat på min blogg.

2014-11-05 @ 07:24:16
URL: http://rockabillygirl.se
Postat av: Louise

1963. Har precis flyttat sitter här och famlar i mörker.

2014-11-05 @ 12:34:41
Postat av: Ann-charlotte Karlsson

SVAR: Markslöjd startade 1963.

MOTIVERING: Om jag vann skulle jag ge den till min mamma. Hennes ljusstake är sönder och denna hade passat så bra i deras lilla köksfönster!

2014-11-05 @ 22:59:17
Postat av: Jenny W

1963 startades Markslöjd!
Markslöjd är en av mina absoluta favoriter när de kommer till belysning. Självklart gillar jag de redan på Facebook!!

2. 1963 var inte bara Markslöjds födelse, även min mors. Så skulle jag vinna denna stake skulle de bli en julgåva till henne. Vad är bättre med julen än att kunna ge fina gåvor till sina nära och kära?
Att lysa upp hennes vardag med, hon är inte lika julgalen som jag är, men den är så vacker, tidlös och elegant. Den passar bra i allas hem.

2014-11-06 @ 10:45:42
Postat av: Anna

Svar: 1963

Hoppas på en vinst.
Har vabbat till och från i tre veckor och skulle behöva muntras upp lite.
Skulle ställa denna i mitt alldeles egna pysselrum.

2014-11-06 @ 11:09:10
URL: http://nyttkapitelimittliv.blogg.se
Postat av: Åsa

1. Dom startade 1963
2. Jag vill vinna därför att den söta ljusstaken skulle helt enkelt passa väldigt bra här hos mig.
Gillar markslöjd & din sida på fb, Olsson Åsa
Här är min blogglänk
http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2014/november/15-november-vinn-adventsljustake.html

2014-11-06 @ 20:55:26
URL: http://spacegirl.blogg.se
Postat av: Bella

1. Sedan 1963
2. Min första jul med min sambo, våran första jul i vårat nya hus. Men vi håller på att renovera så vi har sagt att inga pengar ska läggas ner på juldekorationer :/ Så ärför vinner jag jättegärna denna!

Har länkat: http://belllybus.blogg.se/2014/november/ljusstake-fran-markslojd.html#comment

2014-11-06 @ 23:58:34
URL: http://belllybus.blogg.se/
Postat av: Helena Pedersén

På grund utav att jag har fått komplikationer till min sjukdom så är jag nu dessvärre långtidssjukskriven. Detta resulterar givetvis i försämrad ekonomi och med tre barn blir detta otroligt kännbart. Julen är min absoluta favoritårstid och denna ljusstake skulle sprida både värme och kärlek i vårt hem om jag hade turen med mej på min sida.

Svar på frågan: 1963
Jag gillar både Markslöjd och Victorias Jul på facebook.

2014-11-10 @ 01:25:10
Postat av: Desirée

Jag har länge letat efter en vacker ljusstake som matchar vårt nya hem, men det är inte helt lätt att hitta en fin som inte kostar skjortan, när jag såg den här kände jag direkt att "den vill vi ha" så nu håller jag tummar och tår på att vi kan vinna denna skönhet och få julmysfaktor här hemma i år.

2014-11-10 @ 11:14:46
URL: http://serendip.bloggs
Postat av: Desirée

Råkade skicka iväg innan jag var färdig så skickar igen!!

* Markslöjd startades 1963
* Gillar både "Victoriasjul samt Markslöjd" på Facebook som Dezirée Andersson Canth
* Har delat på min blogg: http://serendip.blogg.se/2014/november/julig-tavling.html

Motivering: Jag har länge letat efter en vacker ljusstake som matchar vårt nya hem, men det är inte helt lätt att hitta en fin som inte kostar skjortan, när jag såg den här kände jag direkt att "den vill vi ha" så nu håller jag tummar och tår på att vi kan vinna denna skönhet och få julmysfaktor här hemma i år.

2014-11-10 @ 11:21:54
URL: http://serendip.blogg.se
Postat av: Eva

Hej. Markslöjd startades 1963. Dem har mycket fina ljusstakar, därför skulle jag vara väldigt glad över att få pryda mitt julfönster med just denna ljusstaken.God jul och tack för en fin blogg.

2014-11-10 @ 20:32:25
Postat av: Lina Eckerström

Svar : 1963

Gillar båda sidorna på facebook - Lina Eckerström

Har aldrig vart mycket för julen förrens jag fick mitt första barn för 3,5 år sen.. Nu är det högtiden man ser fram emot hela året. Pynta med fina stjärnor, stakar & tomtar har blivit tradition men har ännu inte hunnit skaffa mej så mycket. En stake till lillasysters rum hade verkligen uppskattats :)

2014-11-11 @ 09:41:29
Postat av: Linda Ingmarsson

1963 har markslöjd funnits sen.
Gillar stilrena möbler och saker. Denna var helt perfekt och julig för mig. Vore jätteskoj att vinna denna då jag aldrig vinner nåt annars !

Har länkat i min blogg: http://godisfluffgratissida.blogg.se/2014/november/tavling-hos-victoriajul.html#comment

gillar markslöjd på facebook (Linda missli Ingmarsson)

2014-11-11 @ 22:31:39
URL: http://godisfluffgratissida.blogg.se/
Postat av: Malin Sandberg

markslöjd har funnits sen 1963. :) skulle passa perfekt med den här vinsten då jag och min kille får vårat första boende till julen. att få ha den här lysa i ena fönstret :)

2014-11-12 @ 10:04:58
Postat av: Alexandra

jag är med och tävlar! Jag gillar båda sidorna på facebook, Alexandra tkauc och har också länkat på min blogg:http://alexandratkauc.blogg.se/2014/november/ljusstake.html#

1. år 1963

2. Jag skulle vilja vinna denna till mig själv då jag älskar julen och känner att jag skulle vilja ha något nytt. jag skulle bli så glad att jag fick en ny ljusstake!

2014-11-12 @ 12:45:44
Postat av: Carin D

1. 1963
2. Med Mir får vi härlig stämning i vår lägenhet,
och vår väntan på Tomten blir en riktigt mysig
angelägenhet.

2014-11-12 @ 18:47:34
Postat av: Malin

Markslöjd startades 1963.
Jag vill vinna för att jag skulle vilja samla ihop lite eget julpynt som jag kan ta med mig när jag flyttar hemifrån och jag tycker verkligen om den här ljusstaken!

2014-11-12 @ 20:34:17
URL: http://maulun.blogg.se
Postat av: Kim F

1963 är svaret.

Jag har varit rätt så anti när det kommer till advent- och julpynt. Sen kom barnen och lusten att pynta och dekorera exploderade. Jag köper tomtar, adventstjärnor och hyacinter i mängder. Men nån ljusstake att ställa fram till advent har jag inte. Jag gillar den här modellen väldigt mycket och skulle gärna ha den i mitt köksfönster. Gillar på Facebook och delar även tävlingen där.

2014-11-12 @ 21:54:27
Postat av: Gabriella Wikström

Den vill jag jättegärna vinna, vi har så tråkigt julpynt här hemma och nu när barnen börjar bli äldre så vore det kul att ha riktigt fint pynt. Denna kan man ju dessutom ha i fönstret hela vintern :)

Svaret på frågan är 1963!!
Jag gillar båda på facebook. (Gabriella Wikström)

2014-11-13 @ 15:36:33
URL: http://gabriella91.vimedbarn.se
Postat av: Emma

Svar:1963

Jag vill gärna ha denna fina ljusstake för att sprida både ljus och värme på ett modernt vis denna jul!

2014-11-13 @ 21:53:58
URL: http://www.greatwolfgallery.com
Postat av: My Thulin

hej är gärna med och tävlar.
1. svaret är : 1963
2. Jag & min sambo har precis flyttat till egen lägenhet & nu är det dags att köpa massa fint julpynt. Denna ljusstake är en av de som står högt upp på listan. Hoppas därför på att få vinna en :D

2014-11-15 @ 00:08:39
URL: http://glossfashion.com/mythulin
Postat av: Ulla

Markslöjd startades 1963

I barnbarnet Miras rum
Vore ljusstaken Mir inte dum!

2014-11-15 @ 17:50:29
Postat av: Martin

1. År 1963
2. Jag skulle vilja vinna och ge denna till min fru som älskar julen och allt därtill. Hon går o spanar efter en ny julstake till köksfönstret men har ännu inte hittat någon. Det hade därför varit kul att ge denna till henne då den är i samma stuk som hon letar efter.

2014-11-15 @ 18:49:10
Postat av: Martin

Jag skrev precis en kommentar men glömde fylla i eposten.

2014-11-15 @ 18:50:37
Postat av: Anki Odell

svar:Markslöjd har funnits sen 1963
motivering;en sån vacker liten ljusstake skulle verkligen ge mitt nya hus det som behövs för att det som behövs för att det ska kännas som ett riktigt mysigt hem

(gillar Viktorias jul o Markslöjd på Fb men eftersom jag ingen blogg har kan jag inte tipsa där)

2014-11-15 @ 21:39:21
Postat av: Annika drömmen om 11 barn

1963!!
Jag vill vinna för att fukten i vår källare har tagit ALL vår elektronik - inkl ljusstakar! Så allt behöver vi köpa nytt denna jul - varför inte lyxa till det med en från markslöjd? :)

Jag gillar er båda på fb (Annika nilsson Pettersson)


Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback