God Jul, Lilla Lök

För ett tag sedan fick jag hem boken God Jul, Lilla Lök. Blev extra glad när jag öppnade den och såg att det var en kalenderbok, alltså det är 25 små kapitel och de är perfekta att läsa från den 1 till den 25 december. 
 
 
 
Boken handlar om lill Lök som egentligen heter Stig. Han bor med sin mamma och önskar sig bara två saker i julklapp en cykel och en pappa. Men lilla Löks mamma har inte råd med en cykel och en pappa är ju lite svårt att få fram. Lilla lök tänker därför ta saken i egna händer.
 
Jag tycker det var en bra bok och den kommer bli en favorit under december hos oss och det är inte bara berättelsen som är bra även bilderna är fina.
Älskar böcker där man ska läsa ett kapitel om dagen. Ett väldigt bra alternativ till en tradionell kalender tycker jag.
 
Boken är skriven av Frida Nilsson och de fina bilderna har Maria Nilsson Thore gjort. 
Boken är lämplig för barn mellan 3-6 år.
Kostar 137 kronor på Bokus
 
Boken är ett recensionsex
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va roligt! Den blev jag sugen på fast mina barn är stora.... ;)

2014-11-29 @ 15:46:47
Postat av: Josefines jul

Den har jag också fått hem och trots att jag är 19 år ska det jag läsa ett kapitel varje själv för mig kväll :)

Svar: Men blir aldrig för gammal för en adventsbok :)
victoriajul.blogg.se

2014-11-30 @ 15:53:57
URL: http://www.nattstad.se/josefinesjul

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback