Titta det snöar

Idag har SMHI lovat snö till oss, nu när jag var ute med hunden så kom det faktiskt lite snö men det är inte alls mycket men det var snöflingor som föll, Så mysigt!
 
 
Köper ni stearinljus eller paraffinljus? Numera köper jag alltid stearinljus då paraffin  bidrar till växthuseffekten och andra miljöproblem.
När man tänder ett paraffinljus startar en oljeförbränning på samma sätt som det gör när man startar motorn på en bil. Stearin däremot är en förnybar råvara och har en minimal belastning på miljön.
 
Visste ni att alla paraffinljus som eldas i Sverige släpper ut lika mycket koldioxid som 15 000 bilar? Det tycker jag är ett stort skäl till att välja stearinljus istället. Sedan att paraffinljus avger cancerframkallande ämnen vid förbränning är ju ett annat skäl.
 
Vanliga ljus är lätta att hitta men värmeljus har varit lite svårare att finna, men jag har hittat liljeholmens de känner man igen på att veken är blå. De finns hos bland annat Clas Ohlson och kostar 99:- för 100 ljus.(De har 6 timmars brinntid finns de med 4 timmar också)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Nu fick jag lära mig nåt nytt. Sterarinljus ska köpas ett helt gäng nästa gång jag far på clas ohlson :)

Ja, det är på skolan dom har det belöningssystemet. Och jag gillar det :) Dom får poäng när dom bland annat lämnar i läxan i tid och är en bra kompis :)

Svar: Ljusen brukar finnas på ICA också så kolla där med.
Låter som ett bra system tycker jag
victoriajul.blogg.se

2013-10-17 @ 09:34:33
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Linda / Candygirl

Ica brukar ha storpack med vanliga stearinvärmeljus.. jag köper inte heller parafin. Dessutom sotar dom så...

Svar: Då ska jag titta på Ica efter deras stearinvärmeljus
victoriajul.blogg.se

2013-10-17 @ 12:07:24
URL: http://www.candygirl.nu
Postat av: N&N julblogg

Hej, vi har alldeles just startat upp vår julblogg, vi är två tjejer som bara älskar allt med julen. Vi hoppas du gärna vill kolla in vår blogg och lämna en komentar. Vi har ett inlägg med en fråga, som du gärna får besvara, vore kul och se hur just du svarar.
Härlig julblogg du har föresten.. Kram!

Svar: Får gå in och kika på den när jag kommer hem
victoriajul.blogg.se

2013-10-17 @ 23:24:33
URL: http://www.myperfectdecember.blogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback