Julstäda

Varje år brukar jag storstäda innan jul, vilket tar en hel del tid och därför tänkte jag vara ute i god tid i år så man slipper stå och tokstäda i början av december. Tanken i år är att städningen ska vara klar till första advent så man kan ta det lugnt och göra roligare saker i december.
 
Brukar ni julstäda?
 

Jag har i flera år velat testa Maison Belle Christmas Clean, jag har läst på och insett att det är miljövänligt och innehåller inga gifter vilket är ett krav för mig så jag tog och beställde mig en flaska (eller det blev faktiskt två) så att min julstädning ska bli lite roligare. Jag beställde från Torparlycka som dessutom hade rea på den 49:-

Kommentarer
Postat av: Jessica

supertips - tack!
Nu har jag också beställt två flaskor. Det här är nog det bästa medlet jag har använt och det som luktat godast. Det luktar fräsht, inte starkt och tungt av kemilkalier, utan helt perfekt!

Svar: Ja visst var det ett bra pris? Håller med dig om att det är ett medel man gärna använder har dock inte känt lukten så det ska bli spännande
victoriajul.blogg.se

2013-10-12 @ 11:46:01
URL: http://julilaloland.blogspot.se/
Postat av: Sandra

Jag julstädar/storstädar alltid innan 1 advent då rengörs allt förutom fönster som jag gör i början av hösten. Vill ha det fint till advent så börjar en vecka innan=) Å jag vill också ha det där rengöringsmedlet skall nog köpa en flaska jag med=D
Annars är grumme grönsåpa ett "städmedel" jag tycker doftar Jul=D

Svar: Jag använder alltid grumme såpa så då blir det inte så speciellt. Inte för att man egentligen behöver ett rengöringsmedel som luktar jul egentligen.
victoriajul.blogg.se

2013-10-12 @ 12:09:53
URL: http://sandransjul.blogg.se
Postat av: Maries strålande jul

Jag gillar också den och precis som du använder jag annars såpa från grumme. Vi brukar också städa till jul, jag brukar sikta på att ha klart till advent men så blir det inte alltid. känns fräschare att pynta när man vet att det är rent överallt. Fönsterna är tråkigast så de ska vi försöka ta i god tid i år.

Svar: Jag har tagit de flesta fönstren redan, dottern fick välja vad vi skulle göra en dag och då valde hon putsa fönster =)
victoriajul.blogg.se

2013-10-12 @ 16:04:38
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Caroline

Luktar så gott, är en favorit här hemma =D

Svar: Låter bra det. Ska bli spännande att testa den
victoriajul.blogg.se

2013-10-12 @ 19:39:23
URL: http://julmysigt.blogspot.se/
Postat av: Lisas Vinterland (nu på blo.gg)

Jag adventsstädar och julstädar. Det värsta är om man städar på själva adventshelgen, det förstör all stämning för mig! Jag ser till att städa senast helgen innan advent, för en mysigare övergång :)

Svar: Ja på första advent brukar jag byta gardiner och ställa fram ljusstakar så jag skulle aldrig hinna städa då också
victoriajul.blogg.se

2013-10-13 @ 13:04:20
URL: http://lisasvinterland.blo.gg
Postat av: Ann-Charlotte

Tack för tipset-har beställt några flaskor och köpte en extra till min syrra för hennes adventskalender:) Eftersom jag har både adventsbjudning och lilla julafton hos mig, så brukar det bli en hel del städning i december. Men jag brukar försöka sprida ut det över hela november och december så att jag har tid för roligare saker:)

Svar: Kul att det var så många som gillade tipset
victoriajul.blogg.se

2013-10-14 @ 18:16:15
Postat av: Josefine

Vilket toppentips! :)

2013-10-14 @ 20:53:33
URL: http://jostesjul.blogg.se
Postat av: Alexandra

Alla skriver om detta..blir så nyfiken!!

Svar: Jag har aldrig heller testat det så i år ska det testas, hoppas på att de kommer snart
victoriajul.blogg.se

2013-10-14 @ 21:56:09
URL: http://alexandrasjul.devote.se
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Ohh tack för tipset! Har letat den flera år, men alltid varit för sent ute :-)

Svar: Det var så lite så, det var många som uppskattade tipset. Tror snart att jag ska kräva lite provision på alla sålda flaskor =)
victoriajul.blogg.se

2013-10-15 @ 10:13:04
URL: http://tomtensdotter.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback