Tomten har gått i konkurs

Jag hörde på radion att tomten har gått i konkurs. Så jag var tvungen att kolla upp det, det verkar som om det är tomten i Grönland som gått i konkurs så vi kan nog vara lugna här i Sverige. Detta var i alla fall vad jag hittade:
 
"I ärlighetens namn har jultomten själv inte haft tid att svara på alla brev som under årens lopp strömmat in till sagofiguren från snöiga Norden. Den detaljen har istället skötts av en turistbyrå och det är den som har gått i konkurs.

Det var vid den juridiska röjningen efter bankrutten som en massa svarta plastsäckar fulla med brev från barn i hela världen hittades. De har länge väntat på svar från tomten och det var mer än en annan turistbyrå på Grönland stod ut med.

Den köpte rättigheterna för att sköta den grönländska jultomtens korrespondens."

 

Men tydligen har Grönländarna dragit i gång en räddningsaktion för att rädda tomten, så vi får hoppas att tomten får någon hjälp nu han som alltid brukar ge till andra.

 

 

Artikeln hittade jag här

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tur att det bara var på Grönland =)

Svar: Ja visst är det tur då kanske inte vi blir drabbade =)
victoriajul.blogg.se

2012-10-23 @ 10:31:31
URL: http://johannasjulblogg.blogspot.com
Postat av: Julbloggen - Christmas Dreams

Jag gillade juleskum vinteräpple! Men gav det julkänslor? njaa, det fixar nog bara originalet :) det var godare än jul(i)skumet med smak av päronglass iafl! Så kanske köps det fler gånger.

Svar: orginalet är nog alltid bäst skulle jag tro
victoriajul.blogg.se

2012-10-23 @ 11:50:42
URL: http://christmasdreams.webblogg.se
Postat av: Helly

Hmmm... Den grönländske tomten har jag nog aldrig hört talas om tidigare. Men skönt att vår tomte frodas vidare ;)

Svar: Nej inte jag heller men grönländarna hävdar att han kommer därifrån
victoriajul.blogg.se

2012-10-23 @ 23:36:04
URL: http://hellysjul.blogspot.com
Postat av: Jessica

sv: Ja, visst är det så. Det är synd att Panduro är så dyra. Men jag brukar försöka shoppa på rean - då gör man extrema fynd vill jag lova !!!

Svar: Jag brukar också handla på rean, den är ju toppen
victoriajul.blogg.se

2012-10-24 @ 06:41:05
URL: http://julilaloland.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback