Tävling - Chokladkalender

Nu är det första november och en månad kvar tills det är första december, då tänkte jag passa på att dra igång en till tävling i samarbete med  Chokladfabriken, priset är en chokladkalender från dom. Vinnaren får välja om den vill ha en kalender med mjölkchoklad eller mörk choklad (70% Valhrona). Kalendern är värd 125 :-
 
Reglerna är enkla och alla kan vara med. 
 
 
Lämna en kommentar med namn och mailadress.
Skriv vilken kalender du önskar vinna och en liten motivering.
Om ni vill länka till tävlingen för er blogg är det ett plus men inget måste.
 
Tävlingen avslutas den 11 November.
 
Vinnaren blev Mimmi, Grattis till dig
 

Kommentarer
Postat av: Axelina

Åh vad mumsigt, en sån vill jag vinna! Min motivering är att jag aldrig haft en riktig chokladkalender, jag har väl smakat någon gång då och då men har tyckt att chokladen smakat billigt och äckligt! Därför hade jag blivit själaglad om jag vann en sån här fin en, helst med mörk choklad! :)

http://ourchristmas.blogg.se/2012/november/tavling-hos-victorias-jul.html

2012-11-01 @ 13:28:28
URL: http://ourchristmas.blogg.se
Postat av: Fanny

En sån vill jag vinna! Jag har växt upp med chokladkalendrar men det har alltid varit de billiga där chokladen tyvärr inte så god, det skulle vara riktigt roligt att få en lyxig chokladkalender med riktigt god mjölkchoklad för första gången! =)

2012-11-01 @ 13:40:17
URL: http://merrychristmas.blogg.se
Postat av: Mollie

Hallå hallå, jag testar självklart om jag har någon lycka (eller om det är så att tomten tycker jag redan äter för mycket choklad..?)

Vill gärna testa att vinna den i mjölkchoklad, även om jag gillar bägge delarna!


En härlig kalender i choklad,
är något som hade gjort mig riktigt glad!
Fast att man bara får ta en bit om dagen,
ja det gör mig nästan galen!
Tugga, smaska, oj va gott!
Hade helst velat haft flera av var sort..

Ha det fint! :)

2012-11-01 @ 13:55:51
Postat av: Matilda

Åh, förstås är jag med! Om jag skulle vinna skulle jag vilja ha kalendern med mjölkchoklad i.

Jag älskar choklad, det gör mig så glad!
Om man varje dag en bit choklad får,
dagarna till jul snabbare går!

2012-11-01 @ 14:29:31
URL: http://www.matildas-kafferep.blogspot.com
Postat av: Hannah

Åh, vilken fantastiskt kul tävling! Mörkchoklad vill jag ha, vilken fin illustration dessutom!

jag tänker ge kallendern till min bästa vän caroline som har varit så fin i år och hjälpt mig genom så mycket. vi kommer inte se varandra på hela julen då hon reser bort och det vore så fint om hon kunde få med sig denna att, genom en liten bit choklad tänka på mig varje dag!

2012-11-01 @ 14:36:46
Postat av: Amandas jul

Jag vill vinna kalendern med mjölkchoklad. Är så förbaskat trött på alla billighetskalendrar för 10 kronor som innehåller otroligt äcklig choklad. Det är ingenting man vill ge sina barn och därför vore det bra ifall jag fick ge denna kalender med betydligt bättre choklad till min systerdotter i jul.

2012-11-01 @ 14:47:44
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Jenny

OM jag skulle vinna skulle jag välja kalendern med mörk choklad.
Den skulle jag ge till min älskade man som tack för att han står vid min sida vad som än händer i livet. De senaste åren har kantats av olyckor, utomkvedshavandeskap, operationer, ivf-behandling, en svår men mycket efterlängtad graviditet och ett helt underbart första år med vår lilla dotter.

Han har fått stå ut med mycket <3 Därför är han helt klart värd denna kalender! Snygg är den med!

Länkade även till din tävling på min blogg: http://nikitasplace.wordpress.com/2012/11/01/julbloggar/

2012-11-01 @ 14:52:43
URL: http://nikitasplace.wordpress.com
Postat av: Elisabeth A

Jag älskar mörk choklad med kvalité. Och designen på själva kalendern skulle passa som en smäck i mitt kök.

2012-11-01 @ 15:01:23
Postat av: michaela

Vilken lycka det skulle va
att få mummsa en choklad
var da
Medan barna öppnar sin
har jag en alldeles egen,
min

Om jag skulle ha turen att vinna önskas mjölkchoklad kalendern :-)

/ Michaela

2012-11-01 @ 15:03:33
Postat av: Johanna - Mitt vinterland

Jag skulle vilja vinna den med mjölkchoklad för att jag inte har något julkalender ännu + att choklad är ju det godaste som fins :D

2012-11-01 @ 16:38:33
URL: http://mittvinterland.blo.gg
Postat av: Em

I ett mörkt och förhoppningsvis mycket snöig december skulle jag fullkompligt älska att få ta en liten chokladbit varje dag till min första kopp kaffe. Mjölkchoklad känns som min smak, och kanske framförallt för att designen var så galet fin!

2012-11-01 @ 17:01:45
URL: http://www.eeebee.se/underbarajul
Postat av: Mikaela Grön

Jag skulle vilja vinna en kalender med mörkchoklad. Det skulle vara roligt att testa på en chokladkalender med god och hög kvalitet. Jag vill vinna kalenderna för att jag har inte haft någon chokladkalender sedan jag var barn, skulle vara roligt att få tillbaka känslan innan jul ;)

2012-11-01 @ 17:08:27
Postat av: stefan westberg

Jag vill vinna en mjölkchokladkalender.
Anledningen till varför just jag ska vinna, Kort och gott choklad gör mig lycklig. Klart jag vill vara extra lycklig i juletider. :)

2012-11-01 @ 17:11:10
Postat av: vicki andréa olofsson

super härlig blogg du!

det skulle vara super om du skulle kikat in min blogg där jag skriver om hur det är att vara en tonåring utan pappa och även lägger upp foton som är tagna av mig. Tack på förhand!

Svar: tack så mycket
victoriajul.blogg.se

2012-11-01 @ 18:01:16
URL: http://vickiao.blogg.se/
Postat av: Maries strålande jul

Åh jag skulle gärna vilja vinna en chokladkalender med mörk choklad, en sådan har jag aldrig sett förut. Jag funderar varje år på att köpa en chokladkalender men kommer fram till att de faktiskt inte är speciellt goda utan det är mer för känslan jag vill ha en så därför skulle jag självklart vilja vinna en med kvalitetschoklad i!

2012-11-01 @ 20:35:11
URL: http://julen.gladers.net
Postat av: Anna

Choklad!! Mums :-)

Jag är gärna med i utlottningen, mjölkchoklad smakar bäst tycker jag! Hade chokladkalendrar när jag var liten....men min hund käkade alltid upp bitarna! Så nu tänkte jag att det är dax för en utan hund-dregel!

Hälsningar ANNA

2012-11-01 @ 22:22:06
URL: http://anna-i-dungen.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Jag skulle bli överlycklig om jag vann en kalender, för jag fullkomligt ÄLSKAR choklad, men inte riktigt den som finns i chokladkalendrarna traditionellt. Designen var fin också!
Om jag vann skulle jag vilja ha den med mörk choklad i :)

2012-11-01 @ 22:31:07
URL: http://lindalf.blogg.se
Postat av: Sannas Christmas

Jag skulle vilja vinna den med mörk choklad och gärna den med motivet till höger med de små nissarna! Jag tycker att jag ska vinna dels för att jag är en stackars fattig student som inte har råd att köpa en själv, dels för att jag varje år tjatar om att jag ska ha en chokladkalender men kommer liksom aldrig till skott, så jag behöver nog lite hjälp ;) Kram!

Svar: Den med mörk choklad är den med det vit motivet, den med nissarna på är med ljus choklad
victoriajul.blogg.se

2012-11-02 @ 10:13:44
URL: http://sannaschristmas.blogg.se
Postat av: Sannas Christmas

Då vill jag nog hellre ha med ljus choklad, utseende framför smak ;)

2012-11-02 @ 15:28:31
URL: http://sannaschristmas.blogg.se
Postat av: Annas Jul

Oj vilken trevlig tävling! En kalender jag suktade över hela förra året men aldrig köpte. Tomte kalendern med mjölkchoklad är helt ljuvlig och jag skulle vakna med ett leende på läpparna med vetenskapen att den låg och väntade på mig varje morgon!

2012-11-02 @ 19:36:15
URL: http://www.annasjul.blogspot.com
Postat av: Alli

Hej! Mysig tävling!

Hos julbloggarna finns massor av inspiration
Och nu kände jag att det fick bli en aktion!
För bästa priset finns hos Victoriajul
En choklad kalender som är god och inte ful!
Att njuta en bit varje dag skulle göra mig fantastiskt glad!

Kram Alli

2012-11-02 @ 21:52:27
Postat av: Vanja

Jag vill gärna vara med! Mörk choklad är det enda godis jag äter, därför skulle jag förstås gärna vilja vinna den med mörk choklad :)

2012-11-03 @ 18:06:19
Postat av: Annica

En kalender med mörk choklad skulle jag gärna vilja vinna till min chokladälskande mamma som alltid ställer upp med barnvakt och annat.

2012-11-04 @ 22:42:14
Postat av: Carro

Har nyligen slutat äta enligt lchf och vill vinna mjölkchoklad. Jag har ätit choklad med 85% kakao ibland, men inte är det någon höjdare ;)
Stort plus att kalendern är så fin!

2012-11-05 @ 00:02:34
Postat av: Kia M

Kunde man ha spn tur att man van en chokladkalender till sig själv. köper alltid åt maken + barnen men har aldrig nån själv. Alltid varit så åch det i många år. Men kul om mna i år kunde ha en egen och i MÖRK choklad. MMmmmmm gott och vad jag skulle bli glad :)

LYCKA TILL ALLA !

2012-11-05 @ 08:26:37
Postat av: Maria H.

Vilka fina! Vill gärna vinna!Lite lyx att varva ner med i den härligt stressande julruschen! Längtar...
Vill gärna vinna MJÖLKCHOKLAD, så kan alla i familjen få vara med och dela lyxet! !

Ha det gott! Kram Maria H.

2012-11-05 @ 08:38:48
Postat av: Anneli P

Jag skulle gärna vilja vinna chokladkalendern med mjölkchoklad för den är så söt med alla tomtarna så den blir man glad av att se på.

2012-11-05 @ 08:45:55
Postat av: Ia

Hoppas TOMTEN kommer med en jätte god grej till mig. Så jag kan njuta av de bästa jag vet en hel månad inna den riktiga Tomten kommer.

2012-11-05 @ 08:49:45
Postat av: Margareta

Den med mjölkchocklad vill jag vinna och då skall min man få en bit per dag. Hans godisätande skall kraftigt trappas ner.

2012-11-05 @ 09:29:54
Postat av: Åsa H

Med en kalender full av mjölkchoklad blir barnen glada ! Dessutom var den så himla vacker !

2012-11-05 @ 09:33:07
Postat av: cecilia larsson

Jag skulle vilja vinna en kalender med mörk choklad. Åt mig själv?? Nej till min underbara mamma som behöver muntras upp. Kram

2012-11-05 @ 10:21:26
Postat av: Ida

Den med mjölkchoklad önskar jag mig :)
Vacker bakgrund, vacker choklad. Vad mer kan man begära ? :)

2012-11-05 @ 10:47:34
URL: http://vintersaga.blogg.se
Postat av: Solbritt

Jag vill vinna den med mörk choklad, vacker bild på något som innehåller den bästa choklad jag vet. Älskar nämligen mörk choklad.

2012-11-05 @ 11:12:29
Postat av: anneli

å så underbart med chocklad njutbart en chokladkalender för vuxna toppen att få en njutbar bit varje dag fram tiil jul hoppas det är jag som har tuen att få njuta den med mörk chocklad.

2012-11-05 @ 11:26:29
Postat av: Elisabeth McCann

Vad som än händer, vill jag ha en mjölkchokladkalender! Varför vill jag det månntro? Jo, för att den är så go'! Lyckan kommer, lyckan går, hoppas nu jag vinna får.

2012-11-05 @ 12:04:52
URL: http://nummernio.blogspot.com/
Postat av: Kristina K

Höhö, jag blir lite sådär lagom yr av blotta tanken på att få en mjölchokladbit VARJE dag i 24 dagar...*fniss*. Det vore nåt det ;-)

2012-11-05 @ 12:29:27
Postat av: Johanna

Jag vill vinna den med mjölkchoklad, och jag har skrivit en barnsligt enkel motivering på min blogg om detta :D

2012-11-05 @ 12:44:21
URL: http://arildsdottir.blogg.se
Postat av: Tina C

Åhh jag älskar allt som har med julen att göra. Jag börjar ladda redan i september. Jag har redan druckit glögg och ätit lussekatter. Pyntet står redo och klapparna har börjat handlas. Jag saknar julstrumpa och kalender annars är jag redo för julen. Jag måste ha minst två kalendrar, en tv/radio kalender och en choklad. Mmm gärna mjölkchoklad, det skulle jag önska vinna.

Tina

2012-11-05 @ 13:29:45
Postat av: Lesthi

Jag är gärna med och tävlar om mjölkchokladkalendern! Och min motivering är att jag är en arbetslös stackare som inte har råd med en så underbar julkalender i år annars :'D Feed me!

2012-11-05 @ 13:35:37
URL: http://lesthi.blogspot.se/
Postat av: Sara

Jag skulle vilja vinna den med mörk choklad, varför? För att jag verkligen älskar choklad, sen tycker jag det är så roligt att testa på nya saker :)

2012-11-05 @ 13:48:43
URL: http://saraswall.blogg.se
Postat av: Annika karlsson

Äntligen en kalender som jag kan smaka av. jag vill gärna vinna den med mörk choklad. Det har blivet en tradition att man har en hemma. Mysigt och gott.

2012-11-05 @ 14:01:56
Postat av: Lotta

Jag vill gärna vinna kalendern med ljus choklad. Tänkte ge denna kalender till min väninnas 6 åriga flicka som älskar choklad, så blir hon så glad.

Trevlig jul!

2012-11-05 @ 14:06:10
Postat av: Maria

Jag vill ha en med ljus choklad!

2012-11-05 @ 14:10:13
Postat av: Isflingan

Jag vill vinna en mörk chokladkalender av den enda anledningen att jag vill ge bort den till en av mina underbara vänner som haft det lite tungt den senaste tiden och varje liten sak som kan muntra upp henne är en bra sak.

2012-11-05 @ 14:20:42
Postat av: Anne

Julkalender med mörk choklad
En chokladbit varje dag
vill jag väldigt gärna ha.

2012-11-05 @ 14:25:53
Postat av: christina olsson

Å vilken rolig tävling jag älskar kalendrar fortfarande ljus chocklad vore gott

2012-11-05 @ 14:49:00
Postat av: Titti skarp

hej
vill vinna den med mörkchoklad
hoppas på turen
delat på fb
Titti

2012-11-05 @ 15:28:46
Postat av: anette nordin

Hej! Jag vill vinna den med ljus choklad,hoppas på tur!! Gillar o delar på fb.
anette.

2012-11-05 @ 15:40:05
Postat av: Pentti

Choklad är LYX !

2012-11-05 @ 15:43:29
URL: http://fagelfilm.se
Postat av: Sara Sandstedt

Jag är snart 24 men har alltid varit barnsligt förtjust i jul, julstämning och julkalender både på TV och med choklad! =)
En chokladkalender är givetvis ett måste varje december men hittills har andra fått äta upp innanmätet då butikens ljusa choklad inte faller mig i smaken alls.. med eran mörka chokladkalender kommer årets decembermånad toppa tidigare år med milslängd!
God jul i förskott, <3

2012-11-05 @ 15:59:37
Postat av: monika gustavsson

Jag önskar mig en mjölkchokladkalender! Har inte fått en egen kalender sedan barnsben och det är något jag saknat!

vh
Monika

2012-11-05 @ 16:19:17
Postat av: anette carlsson

Jag är ny förälskad så jag skulle gärna vilja ge honom en adventskalender med mjölkchoklad, en bit kärlek vid varje lucka.

Advent börjar snart starta
så nu finns även jul på kartan
24 luckor med choklad
skulle göra honom mycket glad.

2012-11-05 @ 16:22:19
Postat av: Peter B

Detta blir ju inte för mej,
även om choklad är helt min grej !
Måste ju avstå för magens skull,
och tänka på mina små gull !
De vill nog äta varje dag,
choklad av mjölkigare slag !

2012-11-05 @ 16:22:55
Postat av: Anna L

Choklad löser inte alla problem men de känns baske mig inte så jobbiga.
Vill gärna ha tomtekalendern om jag har turen med mig.

2012-11-05 @ 16:44:18
Postat av: Sofie

Jag vill vinna för att jag inte tycker om choklad. Jag tycker inte det är gott och därför låter jag helt enkelt bli att äta det. Det kanske låter konstigt att en som inte äter choklad är med i en chokladkalender-tävling men nu råkar det vara så att jag har två fantastiska rumskompisar som är raka motsatsen till mig och fullständigt älskar choklad. Jag skulle så gärna vilja vinna dessa chokladkalenderar som varsin julklapp till dem. För att visa hur mycket jag tycker om och uppskattar mina fina tjejer helt enkelt. Dessutom, hur coolt vore det inte att vinna en chokladkalender-tävling när man inte gillar choklad? Det vore ett festligt minne att berätta om för mina vänner. De är alltid lika chockade över att jag tackar nej till choklad. Tänk så många goda skratt vi skulle få åt det faktum att just jag vann en chokladkalender-tävling! Och som sagt, mina fina rumskompisar skulle få en få fin julklapp. Eftersom jag har två rumskompisar skulle jag vilja vinna båda kalendrarna.

2012-11-05 @ 16:45:41
URL: http://craxyknas.blogg.se
Postat av: Charlotte Ranemo

Hej!

Jag skulle väldigt gärna vilja vinna den ljusa chokladkalendern. Varför? Jo, för att jag av någon anledning har valt att ha godisförbud fram till december, för att effekten när jag sedan får äta godis igen ska bli superhärlig. Den här kalendern är verkligen något jag skulle se fram emot att äntligen få äta i december, och skulle därför göra det lättare för mig att uppnå mitt godisförbuds-mål. Fin blogg!

2012-11-05 @ 16:56:10
Postat av: Camilla Bergström

åh en egen kalender med mörk choklad, en bit jag skull få ta varje dag! Skulle njuta utav bara den, skulle bli lika upprymd som om jag vore fem. Tar nu då en dag i sänder och hoppas att jag får en kalender!
Delar på Facebook
mvh
Camilla Bergström

2012-11-05 @ 17:14:41
URL: http://www.millanb.dinstudio.se
Postat av: Sara

Skulle vilja vinna den med tomtar på!

En vanlig billig kalender med choklad
gör ingen glad,
min son ratar dem alla numera
skulle vilja honom med en riktig chokladkalender imponera!

2012-11-05 @ 17:48:29
Postat av: nellie arnqvist

Oohh vad njutbart med en julkalender med mjölk chocklad inuti.
Jag skulle väldigt gärna vilja vinna den julkalendern med tomtar på.

2012-11-05 @ 17:56:54
Postat av: Mats Magnusson

Väldigt fina chockladkalendrar till jul.
julgran och kakelugn, snögubbe, polkakäppar

2012-11-05 @ 18:12:30
URL: http://facebook.se
Postat av: carina stoor

en vacker kalender utan tomtar att räkna ned tiden inför julafton - med njutbart utanverk och innehåll vore fint att få

2012-11-05 @ 18:24:21
Postat av: Pappan Anders

Jag är med. Den chokladkalendern med mörk choklad skulle jag vilja vinna till min sambo. Hon behöver gotte varje dag nu när hon är gravid. God choklá gör magen glá!
Hoppas på tur :-)
Ha det gott!

2012-11-05 @ 19:43:48
URL: http://pappanheteranders.blogg.se
Postat av: Diman Dilir

åh jag är med:D
vill vinna den med mörk choklad:)
[email protected]
håller tummana:)

2012-11-05 @ 20:03:25
URL: http://dimandilir.devote.se
Postat av: Anneli

En alldeles egen chokladkalender med exlusivt mörkt choklad vill jag ha. Att få en bit lyx varje dag skulle förgylla den grå vardagen skulle kännas oerhört härligt.att sedan få njuta av den vackra kalendern på väggen blir ju ett extra plus.

2012-11-05 @ 20:42:30
Postat av: carina olsson

mjölkchoklad

2012-11-05 @ 20:46:10
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - TRE BLIR FYRA

Jag är inte med men har tipsat här

http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/11/05/chokladkalender-1111/

Svar: Tack så mycket
victoriajul.blogg.se

2012-11-05 @ 20:52:59
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Lotta

Jag hoppas vinna en kalender med mörk choklad.
Varje år har barnen varsin kalender med söt, inte särskilt god choklad. Så egentligen är jag inte avundsjuk.
Men att sätta sig i soffan med en mugg kaffe och plocka ut sin dagliga chokladnjutning. DET är något som skulle sätta en guldkant på dagarna fram till jul! Problemet blir väl bara att klara sig utan choklad när kalendern är slut... ;-)

2012-11-05 @ 21:09:51
URL: http://lottaochlivet.blogspot.se/
Postat av: Olivia

Gud, detta känns ju som gjort för mig!
Julen, julen, underbara julen.
Jag bara älskar julen, doften, ljuset, känslan och stämningen.
Själv börjar jag julpynta i slutet av oktober,
då alla i min omgivning suckar, kallar mig julfreak och undrar om jag aldrig tröttnar.
Men ALDRIG, ALDRIG, att jag skulle det.
En mjölkchoklad kalender skulle verkligen göra det ännu mer speciellt, tänk att en chokladbit på morgonen kan förgylla hela dagen..

2012-11-05 @ 21:16:06
Postat av: Kristiina

http://www.chokladfabriken.com/chokladaskar/julkalender-med-choklad.html räknar jag gärna ner till jul med! Öppna, njuta, mysa och dela med sig! Precis det som julen handlar om!

2012-11-05 @ 21:17:45
Postat av: Magnus S

En chokladkalender att se fram emot julen med vore gott och fint! Ett barndomsminne som jag gärna ger vidare till mina egna barn!
Vore gott med http://www.chokladfabriken.com/chokladaskar/julkalender-med-choklad.html

2012-11-05 @ 21:19:44
Postat av: Ann-charlotte

Valhrona choklad, finns det något godare. Tänk att få ta en bit varje dag, lyxigt!

2012-11-05 @ 21:37:00
Postat av: Agneta

Tänk så gott det skulle vara med en kalender med härlig mörk choklad att öppna varje dag. Det är bara det att det tycker min man också men vi kan ju antingen njuta var sin dag eller båda tillsammans varannan dag.

2012-11-05 @ 21:54:52
Postat av: ann-sofi

jag vill vinna julkalender med mjölkchoklad det gillar jag mycket

2012-11-05 @ 22:22:39
Postat av: Caroline

http://www.chokladfabriken.com/chokladaskar/julkalender-med-mork-choklad.html
Jag skulle vilja vinna den första eftersom jag verkligen tycker om motivet! Det är så stilrent, så fräscht, så... vinter! Dessutom är en mörk chokladbit otroligt mumsigt som man helt klart ska unna sig i vintertid :)

2012-11-05 @ 22:33:14
Postat av: Carola S

Skulle mer än gärna vinna den med mörk choklad,det skulle ge mig som laktosintolerant n chans till julkalendr

2012-11-05 @ 22:45:50
Postat av: Kerstin Eriksson

En kalender med mjölkchoklad hade varit en dröm!

2012-11-05 @ 22:50:55
Postat av: caroline

Jag skulle bli jätteglad om jag vann den med mjölkchoklad. Är ju så mysigt att vänta in julen med en god chokladbit varje dag :)

2012-11-05 @ 23:21:21
URL: http://www.carolinesblogg.blogg.se
Postat av: Janina

Kalendern med mjölkchoklad är helt underbart söt. Min son är för liten för att äta choklad så han kan få titta på bilden så kan jag mumsa choklad :)

2012-11-05 @ 23:28:01
Postat av: Malin

Jag skulle vilja vinna kalendern med mörk choklad då alla i familjen tycker lite extra om just mörk choklad. Att pappa dessutom försöker gå ner i vikt gör ju att man vill hitta något nyttigare alternativ, vilket just mörk choklad är! :)

2012-11-05 @ 23:57:03
URL: http://maulun.blogg.se
Postat av: Maria

Jag vill vinna kalendern med mörk choklad, därför att...
En kaffekopp, en bit choklad,
Korsord i lugn och ro.
Chokladen mörk och kaffet starkt,
Kan det bli bättre, tro?

2012-11-06 @ 00:29:20
Postat av: Carola L

Jag är med och vill vinna en med mörk choklad!

Jag gör kalendrar åt alla i familjen, men blir själv utan :-( så detta skulle vara toppen

Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/november/chokladkalender.html

2012-11-06 @ 07:56:14
URL: http://mammamuh.blogg.se
Postat av: al andersson

Tomtekalendern är underbar. De små nissarna som förbereder allt inför julen skildrar vår verklighet.

2012-11-06 @ 11:05:43
Postat av: alexandra

jag skulle vilja vinna den med mörk choklad då min sambo älskar både kalendrar om mörk choklad!

2012-11-06 @ 11:18:10
Postat av: Ingrid - Mamma till Zelda

Jag är gärna med!

Jag är fortfarande som ett litet barn, jag tjatar på min mamma att jag mååååste ha en chokladkalender även fast hon tycker att jag är för gammal ;) Jag skulle älska en "riktig" chokladkalender med en riktigt god mjölkchoklad i inför denna jul!

Jag har tipsat här; http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2012/november/jag-tavlar-om-en-chokladkalender.html

Kram, Ingrid

2012-11-06 @ 12:50:32
URL: http://p0llys.blogg.se
Postat av: Elina

Ända sedan jag och min sambo pojkvän flyttade ihop så har han ätit upp MIN chokladkalender. Om jag vinner så lovar jag att köpa en egen åt honom (på dollar, 10kr) så får jag denna för mej själv. Jag vill ha den med mjölkchoklad.
Chokladkalendern måste vara Gudsgåva till människan!

2012-11-06 @ 12:58:22
URL: http://marklar.blogg.se
Postat av: Camilla Andersson

Den med mjölkchoklad vill jag ha :)

24 luckor fyllda med choklad
gör väl vem som helst glad.
Börja dagen med nåt gott
Sen klarar man allt, stort som smått!

2012-11-06 @ 13:28:02
Postat av: Annica

Vill vinna en med mjölkchoklad till min dotter då jag har slutat med sånt och min dotter älskar sånt där. Tror hon skulle bli glad faktiskt.

2012-11-06 @ 13:57:01
URL: http://anniicanilsson.blogg.se
Postat av: Madeleine - I always do it my way!♥

Jag är med! :)

Jag skulle vilja vinna den med mjölkchoklad!

Jag är en femton årig tjej som har en lillebror på 3 & ett halvt år & han skulle bli superglad om han fick en chokladkalender! :D

Håller tummarna för honom!

2012-11-06 @ 13:57:42
URL: http://madelajnee.blogg.se
Postat av: Kim F

Jag vill vinna kalendern med mörk choklad och jag skulle ge den till mig själv. Så att jag varje dag när ungarna sover och jag tagit itu med diskberget kan belöna mig med en liten goding. Så egoistisk är jag :)

2012-11-06 @ 14:17:23
Postat av: Ronja Holmgren

Jag har alltid älskat chokladkalendrar ända sedan jag vara liten, men tyvärr har godis inte varit av den bästa kvalitén men nu kan jag få det med hjälp av detta :) Mjölkchoklad är min favorit och det skulle inte sitta fel i vintermörkret :)

2012-11-06 @ 16:26:04
Postat av: Amanda 'skandalism'

Hej, skulle jag ha turen att vinna vill jag gärna ha mjölkchoklad! Jag hoppas på vinst då vi i min familj inte firar jul utan istället åker iväg från Sverige. Köper alltid en billig kalender för att få in lite julkänsla ändå så det vore fint med något lite extra iår. Julen är något speciellt!

2012-11-06 @ 17:21:46
URL: http://www.skandalism.devote.se
Postat av: Julia

Jag skulle vilja vinna kalendern med mörk choklad för att:
Nedräkning och choklad, gör mig jätteglad!
Till morgonens tv kalender, jag tar chokladen i mina händer.
Sedan avnjuts den med en skål saffransfil så gul.
Ha nu en riktigt GOD JUL!

2012-11-06 @ 17:41:48
Postat av: tova

inget tjusigt och stilfullt till mig tack, jag vill ha tomtar överallt! ;)

2012-11-06 @ 19:09:00
Postat av: Karolina

Wow!Jag vill vinna en "vuxenchokladkalender" med mörk choklad. En fairtradechokladbit om dagen fram till jul kommer få mig att orka med alla aktiviteter och stanna upp och tänka på vad som verkligen är viktigt i livet.

2012-11-06 @ 20:31:45
Postat av: my

Jag heter My och min mail är [email protected].

Jag vill vinna den mörka chokladkalendern för att kalendern är ljus utanpå och det kan behövas i vintermörkret. Jag älskar mörk choklad och det passar bra att sitta och mumsa på när alla andra dricker glögg. :)

2012-11-06 @ 20:35:53
URL: http://myfoucard.blogg.se
Postat av: Emma Björk

Mums!
Om jag skulle vinna skulle jag helst vilja ha kalenden med mörk choklad...lite mysigt om både jag och sonen kunde sitta och öppna varsin lucka varje morgon.

2012-11-06 @ 22:12:00
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Jag vill gärna vinna den med tomtar på, eftersom våra ungar är en härlig skock tomtar. De har sina chokladkalendrar klara - men tomtefar i huset ska väl också få choklad? Med denna kan han sitta med sina nissar varje morgon och skrocka - och göra chokladstunden till en riktig mysstund!

Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2012/november/victoriasjul-2.html#comment

Kram Annika
[email protected]

2012-11-06 @ 23:23:16
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se
Postat av: Kjelle

Jag älskar Choklad,
så en chokladkalender skulle göra mig så väldigt glad.
Barnen skulle också få smaka,
och även min älskade maka.
Jag älskar choklad, speciellt kalendern med mjölkchoklad!

2012-11-07 @ 00:49:45
Postat av: mimmi

Jag vill gärna vara med och vinna en mörk choklad kalender, för det är ju så gott och nyttigt med en ruta om dagen, då blir man go och glad hela dan

2012-11-07 @ 07:04:13
Postat av: Jessica Kalm

Jag skulle vilja ha den med mjölkchoklad.
Den är inte mörk och bitter men kan ändå ge mig glamour och glitter. Små fina godsaker, en var dag, det gör mig riktigt glad! Jag öppnar en lucka & njuter fullt ut, är jag i himmelen?, nej jag vann ju från Victorias Jul! ^^

2012-11-07 @ 09:55:02
Postat av: Hanna

Kallendern med tomtar på skulle jag vilja ha i mörk choklad. Utseendet på kallendern påminner mig om äkta julstök och jag bara älskar det där =).

2012-11-07 @ 10:19:53
Postat av: rebecca

Jag har haft godisuppehåll i 6 månader och tänker äta godis kring jul! Mjölkchoklad är det jag saknat mest och detta skulle göra mig mycket glad!!

2012-11-07 @ 14:05:11
URL: http://www.rebeccainabox.blogg.se
Postat av: Johan augustsson

Den med mjölkchoklad skulle min gudson älska. God jul på er alla!

2012-11-07 @ 14:53:56
Postat av: Nadine Pettersson

Jag skulle vilja vinna den med mjölkchoklad. Jag vill vinna för att det skulle göra mig jätteglad och för att jag ÄLSKAR choklad och jul. En chokladkalender är det perfekta sättet att räkna ner dagarna till underbara julafton! :)

2012-11-07 @ 14:56:39
URL: http://nadinesdsign.blogg.se/
Postat av: Denice K

Jag vill vinna den med mörk choklad till min mamma. Hon tål inte mjölkchoklad pga intolerans.
Kram!

2012-11-07 @ 15:30:15
Postat av: Carina

Hejsan, vilken fin blogg - jag känner mig varm i hjärtat.
Kalendern med tomtar är min favorit
man blir go och gla´
och dessutom fylld med chokla´.

Hoppas den kommer hem till mig/Tjing

2012-11-07 @ 15:45:10
Postat av: Pernilla

Äntligen en kalender med riktig choklad! Självklart den mörka för min del, det är ju så syndigt gott, och den kan man verkligen njuta av en dag i taget, bit för bit, tills den stora dagen är här. Mums!

2012-11-07 @ 16:36:08
Postat av: Emma Ivarsson

Jag vill vinna den mjölkchocklad.
Då skulle jag bli barnsligt glad.
Att varje dag ta en bit.
Det kommer för mig bli en helig rit.

Ett litet rim :)

2012-11-07 @ 18:21:54
Postat av: Per Svensson

Det sägs att mörk choklad är bra för hjärtat. Jag vill vinna kalendern med mörk choklad till min sambo - jag vill ha hennes hjärta slående länge länge :)

2012-11-07 @ 19:34:39
Postat av: Emma

Jag är med och tävlar! Vill helst vinna kalendern med mjölkchoklad, helt enkelt därför att jag är en obotlig chokoholik som föredrar - och nu får jag nog alla chokladmästares onda blickar - mjölkchoklad!

2012-11-07 @ 20:23:24
URL: http://www.tassavtryck.greatwolfgallery.com
Postat av: Helene Sandberg

Oj vilka fina kalendrar, skulle hemskt gärna vilja vinna en till min kära sambo, som gillar att gott.
Om jag skulle ha turen på min sida vill jag ha en med mjölkchoklad. mvh Helene

2012-11-07 @ 20:48:53
Postat av: Per Hallberg

Minns med glädje, när man som liten
öppnade luckan och slukade biten
men även som större kan man ju få belöna
sig att varje dag ta nåt gott från en kakaoböna!

om jag vinner väljer jag mjölkchokladen

2012-11-07 @ 21:02:16
Postat av: liselotte

Är gärna med och tävlar om mjölkchoklad kalendern, skulle ge den till min 15-årige son, han älskar choklad och lite kul är det fortfarande med en kalender. Har även länkat på min blogg http://liselottess.blogspot.se/2012/11/chokladkalender-1111.html

2012-11-07 @ 21:57:33
URL: http://liselottess.blogspot.com
Postat av: Margareta

Mina söner får chokladkalendrar varje år,
medan jag som mamma där tomhänt står.
Att denna jul själv få frossa skulle göra mig glad -
man blir ju aldrig för gammal för mjölkchoklad!

Väljer mjölkchokladkalendern om jag vinner. Tack för
en väldigt trevlig tävling!

2012-11-07 @ 23:15:51
Postat av: Jessika

Åh vilken rolig tävling, ;) jag är med o jag vill helst vinna den med mörk choklad..

Motivering:
Lycka att vakna var dag fram till jul,
"vad är det för chokladfigur idag?" tänk vad kul!
En liten söt tomte eller kanske en gran?
Åh jag känner mej som ett rofyllt litet barn ;D

2012-11-08 @ 19:40:09
Postat av: Jessika

Länkade här: http://piicniic.blogg.se/tavla/2012/november/chokladfabriken.html

2012-11-08 @ 19:42:11
Postat av: Ann-Charlotte "Clotte"

Jag är med och vill vinna den med mörk choklad till min man. Han har svårt att bara äta en chokladbit men om han får en egen chokladkalender får han hålla tillbaka suget, precis som barnen får göra.
Mvh
Ann-Charlotte

2012-11-08 @ 22:10:59
Postat av: Lindah

åhh..som den godis råtta och choklad älskare jag är skulle jag älska denna! och visst är jag lite avis på min dutter nu när jag i kväll stått och slagit in alla hennes paket till hennes kalender. mamma vill ha en egen med lyxig choklad!!!

2012-11-08 @ 22:11:42
Postat av: Mrs Buchholtz

Jag är gärna med!

Min äldsta son är nu 3,5 lagom till december och i år har jag tänkt att han skulle få sin första chokladkalender, det vore roligt om han fick en sådan lyxig som den här. Den skulle få sitta på väggen i köket för snygg var den också!

Helst en med mjölkchoklad i.

2012-11-08 @ 22:36:31
URL: http://Mrsbuchholtz.blogspot.com
Postat av: Laila Karlsson

Jag skulle vilja ha den med mörkchoklad. Jag har kört LCHF i en månad och mörkchoklad är det enda godis som jag kan unna mig så det vore kanon att ha en uppmuntran varje dag fram till jul :)

2012-11-09 @ 10:28:51
Postat av: Linda, mamma till majken o arvid

Åhhh, vill vinna åt min dotter Majken som blir 3 i feb nästa år. Hon fullkomligt älskar choklad i alla slags former =), skulle vilja vinna den med tomtarna på, mjölkchokladen. Hon skulle bli överlycklig =)

2012-11-09 @ 14:18:28
URL: http://matchukgirl.blogg.se
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Jag skulle vilja vinna kalendern med tomtarna på till sonen.. han skulle bli överlycklig :)

2012-11-09 @ 16:26:33
URL: http://dolphin.blogg.se
Postat av: Monika O-sson

Jag deltar gärna. Chokladkalendrar har jag i alla år köpt till mina barn och barnbarn. Jag tycker minsann att jag är värd en själv. Vill helst vinna, http://www.chokladfabriken.com/chokladaskar/julkalender-med-choklad.html
Varm hälsning från Monika

2012-11-09 @ 19:06:28
Postat av: Jeanette

Jag äter inte choklad som har en kakaohalt på under 70% så gissa om jag blev glad nu när jag såg att det finns en chokladkalender med just den kakaohalten! Jag skulle bli överlycklig om jag vann.
(så jag vill såklart vinna den med 70% choklad)

2012-11-09 @ 21:47:57
URL: http://nattstad.se/gratistokig
Postat av: annika

Jag vill göra två små pojkar glada som har haft en jobbig höst !
Denna chocklad skulle bli en tröst!

2012-11-10 @ 11:00:19
URL: http://flinkan69.bloggplatsen.se/
Postat av: Annika Nilsson

Åh, mums!
Mjölkchoklad-varianten skulle vi välja!

Jag har delat och tipsat om tävlingen på FB:https://www.facebook.com/#!/annika.nilsson.357

Jag har en kanonidé! Jag tar med den till jobbet, så kan den som tar disken från fikat får en god chokladbit som belöning!
Julafton så är ingen på jobbet - då tar jag chokladbiten själv!

Postat av: Siri

Jag är mjölkproteinallergiker och har aldrig kunnat äta choklad från en chokladkalender. Så jag skulle vilja ha en med mörk choklad, det har jag aldrig sett förut!

2012-11-10 @ 15:52:13
Postat av: rebecka

Jag skulle vilja ha med mjölkchoklad, riktigt fin design på julkalenderna! Jag är sjukt svag för choklad ;)
Älskar din blogg!

2012-11-10 @ 16:23:47
URL: http://rebeckahautanen.blogg.se
Postat av: Elin

skulle gärna vilja ge denna till vår älskade mormor, bara för att hon är så underbar och älskar mörk choklad.

2012-11-10 @ 16:32:14
Postat av: elle

Hur ska man synas i detta vimmel av vinnarsugna? Jag önskar mig en med mörk choklad i jul!! Motivering, jag älskar choklad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-11-10 @ 18:20:15
Postat av: Nina

Något som är julkänsla för mig, är att förväntansfullt få räkna ner dagarna till jul. Med en julkalender, blir varje dag spännande och man längtar efter att få öppna morgondagens lucka. Till min besvikelse är chokladen i de julkalendrar som säljs i affären inte särskilt god och jag har länge önskat att man borde göra en julkalender med riktig choklad. Utan att jag ens visste, så visade det sig finnas och hur underbart skulle det inte att varje morgon innan jul få njuta av en riktigt god chokladbit till kaffet?

Skulle jag vinna, så önskar jag att välja mjölkchokladen då kalendern är så vackert illustrerad.

/ Nina

2012-11-10 @ 18:52:15
Postat av: inga

Super gift, hope for the best.
I would like dark chocolate.
I shared on my sidebar.
hugs
Gerda

2012-11-10 @ 19:27:26
URL: http://inga2010.blogspot.hu/
Postat av: Leif Ahl

Mörk choklad. Den vill jag ge till min svärmor.
Till henne: Bara för att du är så go och glad vill jag ge dig extra fin choklad!

2012-11-10 @ 19:29:52
Postat av: Christina Bergström

Jag skulle vilja vinna den med de små söta tomtenissarna på och med mjölkchoklad.Den skulle uppskattas av mina barnbarn Lina och Tilda. Även deras mamma Lotta skulle bli glad då den är Rainforrest Alliance märkt.

2012-11-10 @ 20:07:57
Postat av: maria

en mörk choklad kalender
där man tar en dag i sänder
en god bit varje dag
ger mig välbehag

2012-11-10 @ 20:47:58
Postat av: Celine - Tävla i min blogg

Jag vill vinna choladkalendern med mjölkchklad.

Behövs det mer motivering än att choklad är det godaste som finns? Skulle väll vara då att jag anser att jag är värd lite lyx nu efter att ha gått ned över 20 kilo. Och att sakta suga på en bit om dagen känns lagom så jag hoppas på att vinna.

Har tipsat också: http://phantazia.blogg.se/2012/november/chokladkalender-11-november.html

2012-11-10 @ 22:45:41
URL: http://phantazia.blogg.se
Postat av: Sylvia

Hej!
Vad roligt med denna tävling och kan inte låta bli att tävla då jag älskar chokladkalendrar. De brukar va mycket simplare så detta vore rena lyxen att få njuta av. Jag är ju vuxen så det är kanske orättvist ta från barnen, men jag tror jag uppskattar en lyxig chokladbit mer. Jag har ju många års erfarenhet. Mörk choklad som är bra både för intelligensen och hjärtat det tror jag på antingen det är sant eller ej.
Om jag får chansen väljer jag alltså mörk choklad.

2012-11-11 @ 01:45:16
Postat av: Jeanette Johansson

choklad är bättre än sex har jag hört och eftersom jag är singel å är choklad det enda jag får unna mig =)

2012-11-11 @ 10:38:41
Postat av: Paola

Även en hugad LCHF:are ska väl få ha sin chokladkalender! 70% choklad OCH Fairtrademärkning gör gott för både själ och mage :) Att det sedan är favvomärket Valhrona gör det ju inte sämre precis. Önskar mig själv en riktigt GOD jul ;)

2012-11-11 @ 14:34:27
Postat av: Jessica Hellström

Mörk fairtrade choklad i en julkalender en fantastisk duett - då känns en chokladbit om dagen faktiskt helt rätt - godisråttan i mig får lite kärlek varje dag - det gör mig fram till jul sprudlande glad!!!

Mörk choklad är helt klart bäst kan jag tycka - en egen chokadkalender kommer få mig att le av lycka!

2012-11-11 @ 16:20:58
Postat av: Marika

Vill vinna den ljuva kalendern med mjölkchoklad att ge till min fina sambo som tack för att han hjälper mig igenom mina studier. Utan honom vid min sida hade jag inte haft den ekonomiska möjligheten att ta min drömexamen, så han är verkligen värd något extra!

2012-11-11 @ 16:36:01
Postat av: Håkan

Den med mörk choklad skulle passa mig perfekt,
Älskar innehållet och exteriören är en frisk fläkt!

2012-11-11 @ 20:37:39
Postat av: Emma

Jag är med! :D skulle vilja vinna en med mjölkchoklad :D

Varför?: Jo, mina föräldrar tycker att jag är "för gammal" för att ha en cholkladkalender, så det vill inte köpa någon till mig iår, och eftersom jag sparar mina pengar till en kamera så köper jag ingen själv (även om de bara kostar en tjuga i affären) :) hehe.

Har länkat tävlingen på min blogg: http://melovewater.blogg.se/2012/november/jag-ar-med-och-tavlar.html

2012-11-11 @ 20:52:01
URL: http://byemms.blogg.se/
Postat av: Jasmine NG

Jag önskar vinna den med mörk choklad till min farmor. Hon köper alltid chokladkalendrar i sitt hemland Finland, kalendrarna ger hon till sina barnbarn och vi som är över 25 år får fortfarande en.

Nu är hon värd en egen och få gotta sej varje dag fram till jul :)
Kramar!!

2012-11-11 @ 22:23:35
Postat av: Malin H

Åh, hoppas jag inte är för sent ute!
Sambon älskar kvalitetschoklad och skulle bli själaglad över en alldeles egen chokladkalender. Och mörk måste den vara, så han får ha den ifred... ;)
Tack för en inspirerande blogg! Längtar till jul.

2012-11-11 @ 23:40:46

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback