Julsåpa

********I samarbete med Västerbottensåpa*************
 
Jag städar nästan enbart med såpa här hemma och är så glad för julsåpan med doft av ingefära från Västerbottensåpa. Det blir rent och det luktar gott av ingefära, det kan inte bli bättre.
 
Västerbottensåpa har också ett stort miljötänk något som jag verkligen uppskattar och gör deras såpa lite bättre. En flaska såpa räcker också väldigt länge, har fortfarande kvar av min såpa från förra året.
 
 
Min mormor brukar alltid använda Västerbottensåpa för hon tycker det påminner henne om när hennes mamma skurade bron som liten. Eftersom Västerbottensåpa görs på ett recept som kan spåras bak till 1926 så kan det vara så att min mormors mor faktiskt använde en såpa med samma recept. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julpussar%20Carina

Åh, vilket bra tips! En sån flaska ska jag nog försöka få tag i... :)

Svar: De finns att beställa på Västerbottensåpas hemsida
victoriajul.blogg.se

2017-11-06 @ 17:14:52
URL: http://julpussar.com

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback