Julkalendern 2011

Årets julkalender heter Tjuvarnas jul. Tjuvarnas jul är en julsaga i Charles Dickens anda som utspelas i Stockholm vid 1900-talets början.

När julen närmar sig så förbereder sig stadens tjuvliga "Klappnapparna" för högsäsong. Bland tjuvarna finns Kurre som är stadens vassaste ficktjuv. På julaftons morgon får Kurre ett oväntat besök - hans okända dotter Charlie.

Kurre måste plötsligt bli förälder. Hur ska det gå att kombinera med tjuvligans verksamhet? Rollen som Kurre spelas av Gustaf Hammarsten. Dottern spelas av 9-åriga Tea Stjärne.


Bild lånad från Expressen.

Jag tror det kommer bli en bra kalender i år, dock tror jag att min 2,5 åriga dotter kanske inte kommer att uppskatta den lika mycket.

Vad tror ni om årets julkalender?

2012 blir julkalendern en uppföljare på Mysteriet på Greveholm som sändes 1996. Mer om detta kan du läsa HÄR


Kommentarer
Postat av: Marie/Underbara Juletid

Jag tycker att årets kalender låter lovande, håller tummarna för att den är bra1

2011-09-04 @ 16:21:24
URL: http://julen.gladers.net

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback