Tävling - Dremel Limpistol

Denna gången har ni chans att vinna en Dremel Glue Gun 930.

Dremels Glue Gun 930 är en limpistol som har två temperatursteg. Man kan använda den låga temperaturen till många kreativa hobbyprojekt som t.ex. scrapbooking, dekorering och färglimning på glas. Den höga temperaturinställningen passar bättre till mindre gör-det-själv-projekt som t.ex. limning av keramik, trä, plast och glas. Glitterpatroner och limpatroner ingår och limpistolen kostar 290 kr i butiken.

 

"Tävla hos Victorias Jul om en limpistol från Dremel"
 
 
Reglerna, Nr 1 är obligatoriskt:
 
1. För en vinstchans, Svara på frågan Vad skulle du använda din Glue Gun till om du vann? Glöm inte att ange din mailadress.
 
2. Lägg till mig på bloglovin (skriv vilket nr du blev som följare)
 
3. Länka till tävlingen på din blogg (skriv direkt länken i kommentaren)  eller facebook
 
Tävlingen pågår till den 28 November kl 23.59
 

Vinnare blev Jessica
 
Instruktioner till Julkulan
 
Du behöver:
 
-Dremel Glue Gun 930
-Dremel genomskinliga limpatroner GG02, glitterpatroner GG04 och färgpatroner GG05
-Enfärgade julgranskulor
-Urval av band och kantband
-Små glittriga dekorationsstenar
 
Steg 1
Klipp en bit band så att det räcker runt kulan, plus lite extra överlapp. Starta Dremels Limpistol 930 och vänta tills den har blivit varm. Sätt i en genomskinlig limpatron och limma fast bandet på kulan.
Steg 2
Klipp två bitar kantband av guld eller silver och klistra fast dem längs bandets kanter. Du kan även limma fast ett kantband av guld eller silver på mitten av bandet och sedan skapa 3D-stjärnor eller andra effekter på kulan med de enfärgade limpatronerna.
Steg 3
Dekorera bandet med prickar av lim och lägg till paljetter och prydnadsstenar. Gör små limprickar ovanför och nedanför bandet på kulan för extra glitter. Givetvis kan man använda sin egna fantasi och dekorera på annat sätt.

 


Kommentarer
Postat av: Amandas jul

Jag tar två lotter! :)
Jag skulle förmodligen försöka mig på att göra en julkrans. Har även fått tips på att man kan använda limpistol till att limma ihop pepparkakshus och det skulle jag definitivt testa!

Följer dig på bloglovin sedan tidigare.

2012-11-19 @ 17:27:15
URL: http://amandasjul.blogg.se
Postat av: Jessica

Bloggat, länkat, blogloving och nu vad jag skulle göra:

Mycke tmer glas och porslinspyssel skulle jag ägna mig åt - och naturmaterial!!!
Framförallt skulle jag limma massa massa massa julkulor i konstallation och trä en ljusslinga igenom!

http://julilaloland.blogspot.se/2012/11/limpistol.html
[email protected]

2012-11-19 @ 18:34:15
URL: http://julilaloland.blogspot.com
Postat av: Jul hos Linda

Jag är redan en bloglovinföljare!

Jag är supersugen på att göra dörrkransar av julgranskulor, som jag sett någon bloggare göra. Dessvärre har min limpistol gått sönder och det är inte riktigt prio ett att köpa en ny för tillfället, så det vore jätteroligt att vinna en :)

2012-11-19 @ 19:08:45
URL: http://julhoslinda.blogg.se
Postat av: Maria K.

Massor!!! Men nu först inför jul skulle jag fixa en maffig kottekrans.

2012-11-19 @ 20:08:22
Postat av: Emma // It's A Holly Jolly Christmas

Lagt till dig på Bloglovin och länkat i min blogg! :)

Jag skulle använda limpistolen dels till att göra "lackstämplar" på julklapparna på ett enklare sätt med röda limstavar men också till allt annat julpyssel. Ska till exempel pyssla ihop en julkrans att ha på dörren och då skulle en limpistol komma väl till hands!

Här är mitt blogginlägg om tävlingen: http://ahollyjollychristmas.blogspot.se/2012/11/tavling-hos-victorias-jul.html

2012-11-19 @ 22:29:08
URL: http://ahollyjollychristmas.blogspot.com
Postat av: Erika

Åh jag skulle kunna komma på hur mycket som helst att använda en limpistol till men ett juligt exempel som jag har på gång så fort jag får möjlighet är att göra mina egna julkort! Kommer vara första gången i större skala och en limpistol med glitterlim hade förmodligen varit till större hjälp än något annat. Vilken lyx det hade varit! :)

2012-11-20 @ 00:19:25
Postat av: Elina

1: Det första jag skulle limma med pistolen är småtomtar, man hänger dom i granen. De är små gulliga tomtar gjorda på garn och träkulor.
2: Följer dej redan via bloglovin
3: Har bloggat här: http://marklar.blogg.se/tavling/2012/november/tavlar-om-en-grym-limpistol.html

2012-11-20 @ 09:11:53
URL: http://marklar.blogg.se
Postat av: Maria Gunnarsson

1. Jag skulle inför julen knåpa ihop lite julpynt, har en idé som bland annat innefattar en glasskål, bomull, tallbarskvistar och några fina tomtar som jag fått om min moster. Sen efter det skulle den användas till för at limma fast lite taklister!

2012-11-20 @ 16:05:19
Postat av: Annika karlsson

Det skulle bli en pysselafton med mina kusinbarn. Då skulle vi köpa vita ljus och en massa märken som vi kan klistra på.

2012-11-20 @ 16:26:38
Postat av: Malin H

Jag skulle använda den till att fixa barnens hemmagjorda adventskalender och sen skulle den vara perfekt för våra pyssel och skapar stunder.

2012-11-20 @ 19:04:41
Postat av: Helly

Jag har länge velat göra en STOR "is"borg av sockerbitar ihop med barnen. Tror det skulle vara toppen ihop med en limpistol!

Hmmm... jag följer redan dig via Bloglovin'. Får jag två då??

Kram!

Svar: Självklart får du 2 chanser då
victoriajul.blogg.se

2012-11-20 @ 21:10:57
URL: http://blogg.amelia.se/julhoshelena/
Postat av: qat

Jag följer dig som nr 77 på Bloglovin' och här har jag bloggat om tävlingen: http://softkitty.bloggplatsen.se/2012/11/20/9027720-vinn-en-limpistol-fran-dremel/

Jag skulle hemskt gärna vilja ha en eftersom jag gör alla julklappar själv och det här lilla verktyget skulle verkligen hjälpa mig att göra alla små gåvor på ett betydligt smidigare och bättre sätt. :)

2012-11-20 @ 22:23:28
URL: http://softkitty.bloggplatsen.se
Postat av: Kristiina

1. Glue Gun skulle vara perfekt till årets stundande julpyssel med mina barn! Mycket material och lim kommer att gå åt!

2. Följer redan på Bloglovin (gillare nr 1)

Ha en fin dag! //Kristiina

2012-11-20 @ 22:45:23
Postat av: Magnus S

Glue Gun skulle jag behöva till julstaden som barnen önskad sig här hemma! Smart, smidig och snabb, så bra!

mvh Magnus S

2012-11-20 @ 22:46:51
Postat av: Sarah Axelsson

Jag skulle använda den till allt julpyssel vi gör här hemma. Det skulle underlätta väldigt mycket om vi slapp använda limstift :)

2012-11-21 @ 11:00:53
URL: http://sarahaxelsson.bloggplatsen.se
Postat av: Erika A

Jag och min man försökte oss på att göra en sockerborg, det gick sådär då limmet inte fäste på sockerbitarna så bra. Med denna limpistol skulle det hela gå mycket enklare :)

2012-11-21 @ 21:05:10
Postat av: Lena B

Jag skulle tillverka fina kort att sätta på alla julklappar!

2012-11-22 @ 01:13:40
Postat av: Carola L

Jag skulle använda den till en massa saker! Just nu till att göra julgranskulor!

Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/november/limpistol-2.html

2012-11-24 @ 09:02:25
URL: http://mammamuh.blogg.se
Postat av: Jenny Nilsson

Jag skulle definitivt vilja göra julgranskulorna du tipsade om. Din blogg är verkligen jätteinspirerande och jag älskade särskilt tipset om hur man slår in julklapparna.

Tack för inspirationen!
/Jenny

2012-11-24 @ 15:18:32
Postat av: Emma

1. Jag skulle använda limpickan till allt pyssel hemmavid, från alla de ogjorda julgranskulorna i skolådan, till påskfjädrarna som ska sitta på påskkorten jag tänker göra nästa år!

2. Har delat på FB (Emma Elliott, http://www.facebook.com/emma.elliott.5815?ref=tn_tnmn)

2012-11-24 @ 19:45:23
URL: http://www.tassavtryck.greatwolfgallery.com
Postat av: Karolina

1. Jag skulle använda den till att göra roliga julkort.

2012-11-24 @ 21:59:06
Postat av: Anne Nordqvist

1. Jag skulle ge limpistolen till min 16-åriga dotter, som är en fantastiskt kreativ person. Hon pimpar allt som kommer i sin väg; mobil, väskor, kläder och skor! Just nu håller hon på med ett julklappsprojekt till mig (har ingen aning om vad), men hon önskar sig en limpistol:)

2. Följer på Bloglovin, from 25/11

3. Länkat tillFacebook http://www.facebook.com/anneyvonne.nordqvist

2012-11-25 @ 11:38:07
Postat av: eva svensson

Allt från kransar till bordsdekoration!
Med ClueGun slipper jag allt strul
barnbarnen och jag kommer att få jättekul!

2012-11-27 @ 11:46:44
Postat av: Anna M Rautila

Hej!
Jag är självklart med och tar två lotter, då jag länkar vidare till tävlingen på min facebook, anna m rautila.

Denna limpistol skulle använda vid våra många julbestyr,
och göra pysslandet i hemmet till ett rent äventyr!

Hoppas på tur!
Kram så länge!

2012-11-28 @ 11:47:35
Postat av: Jenny Nordlundh

Julkransen i år har jag dekorerat med hjälp av lim, det blev väldigt fin, ja man kommer liksom in i ett pysselstim. Skulle vilja prova mer på glas, men mest av allt, fixa dekorationen till min dotters
6-års kalas.

2012-11-28 @ 12:53:10
Postat av: Suzanna Andersson

Hej, deltar gärna med 2 lotter.

Jag skulle göra massor av pyssel med kottar och annat naturmaterial, dessutom skulle det nog bli en del kort scrapping.

Blev följare nr 81

2012-11-28 @ 22:24:45

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback