Något att se framemot - Astrid Lindgrens jul

Nästa jul, julen 2023 kommer ett nytt julprogram på SVT  - Astrid Lindgrens jul.

(null)
Bild: SVT

Det kommer att sändas på julafton och kommer vara lite som Kalle Ankas jul.

Det kommer att innehålla klipp från arkivet ; Pippis jul, Vi på Saltkråkan - visst finns det tomtar och Lustig-Gök.

Det kommer även vara nya animerade filmer; Nils Karlsson- Pyssling, Emil och snöbollskriget, Räven och tomten och Kajsa Kavat.

Jag tror det kan bli jätte bra och tanken är att detta ska kunna bli ett återkommande inslag varje jul likt Kalle Anka.

Vad tror ni om det?

Kommentarer
Postat av: Jul, Strålande Jul

Det låter ju jättemysigt verkligen! Hoppas bara att de nya animerade inslagen blir bra och känns rätt för Astrids berättelser.

2022-09-19 @ 20:31:44
URL: http://julstralandejul.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback