Lakritsfudge

Idag bjuder jag på min favorit bland alla fudge, nämligen lakritsfudge.

1 påse (150gram) turkisk peber 

3 dl grädde

4 dl socker

1 msk vit sirap 

1 msk lakritspulver

50 gram smör

185 gram vitchoklad

Ev svart hushållsfärg

Krossa turkosa pebern, det gör inget om det är lite bitar de smälter sedan.

Lägg de i en tjockbottnad kastrull tillsammans med grädde, socker, sirap och lakritspulver.

Låt koka på medelvärme tills den klarar kulprovet ca 122 grader.

Tillsätt smör, chokladen i bitar och ev svart färg.

Häll upp i form ( jag har en på 15 x 30 cm)

Låt svalna innan de skärs upp.


(null)



Kommentarer

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback