Glöggpremiär

Igår hade vi glöggpremiär här hemma. Det blev två sorter från Dufvenkrooks som jag fått hemskickad.

Båda glöggerna innehåller 2,2 % alkohol och är ekologisk. En glögg som är ekologisk är ett stort plus hemma hos oss. Tycker det är extra viktigt när det är glögg eftersom vindruvor är väldigt besprutade.

Vad tyckte vi då om dessa sorter ?

Den röda glöggen tyckte vi hade en bra glöggsmak. Den har en lagom sötma. En väldigt bra glögg. Den får betyget 4 av 5 av oss.

Den vita glöggen har en mycket mildare glöggsmak och smakar sötare än den röda. Av oss får den betyget 2,5 av 5.







Glöggen är sponsrad.

Fick hem pepparkakor också som vi passade på att testa. Fick de ifjol och då gillade vi dom inte men i år måste de gjort om receptet för de var väldigt goda tyckte vi alla.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh måste också ha glöggpremiär! Så gott! 👌🏼

Svar: Det tycker jag
victoriajul.blogg.se

2016-11-09 @ 07:29:12
URL: http://mariabusck.com

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback