Julböcker 2016

Till julen släpps det alltid nya böcker, alltid lika roligt tycker jag som älskar dessa böcker. Några intressanta böcker som släpps till julen 2016 är dessa.
 
En förtrollad jul: Adventsbok
 
"När Yusuf flyttar hem till Martha ställs allt på ända. Först känns allt bara jobbigt, Yusuf är tyst och tråkig och håller sig mest bara för sig själv. Och när han stjäl Marthas hamster och tar med den ut i skogen tappar hon tålamodet helt. Han är nog faktiskt inte riktigt klok! Men allt förändras när Yusuf en dag övertalar Martha att följa med honom ut i skogen. Där väntar en magisk värld och ett uppdrag som bara de kan lösa. Det blir början på en förtrollad jul."
 
Jag gillar dessa böcker där man ska läsa ett kapitel per dag fram till julafton. Denna boken utkommer v. 42 och kostar 138 kr. Finns att beställa Här
 
Kreativa Karins jul för barn
 
 
Det här är en bok som jag ser framemot, har Karins andra pysselbok och dottern älskar boken. Den har lätta och enkla beskrivningar. Boken förväntas komma i november och priset blir 102 kronor.
 
 
Som alltid kommer det någon ny kokbok också och i år kommer Carola med en. Den ska förutom recept även innehålla inspirerande tankar. Boken förväntas komma i oktober och kosta 225 kr.
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Sofies julblogg

Jag ser fram emot En förtrollad jul. Har alla de adventskalenderböcker Rabén & Sjögren gett ut de senaste åren. Så mycket och så mycket julstämning!

Svar: Ja jag har också alla böckerna. Jätte mysiga att läsa
victoriajul.blogg.se

2016-09-01 @ 08:16:06
URL: http://sofiesjulblogg.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback