Morgonklapp

När jag var liten fick vi alltid öppna en julklapp på julaftonsmorgonen, vi fick välja en julklapp som låg under granen och mamma försökte hjälpa oss att välja en klapp  vi kunde roa oss med under dagen. 
 
Nu när jag fått egna barn ville jag att de också skulle få en morgonklapp och tidigare när jag gjort paketkalendrar lades det sista paket i en strumpa på julaftonsmorgonen. I fjol hade jag inte tid att leta 48st små saker att lägga i deras kalendrar så då var jag tvungen att hitta på något annat. 
Tomten fick inte så mycket gröt men han hade lämnat varsin klapp åt barnen i alla fall.
Barnen ställde ut gröt på bron åt tomten och då valde jag att lägga klapparna bredvid den tomma grötskålen något som barnen verkligen uppskattade och pratar om lite då och då, så det är något som får bli en tradition. Jag brukar välja ut nåt lämpligt som barnen kan roa sig med under dagen och i år kommer de stora barnen få varsin låda med lego och till minstingen har jag inte köpt något ännu. 
 
Hur gör ni med morgonklappar?
 
Bloggen har skaffat sig en Instagram: Victorias_jul

Kommentarer
Postat av: Ammies Julblogg

Vi har faktiskt gjort lite olika, vissa år har jag gömt en klapp de har fått leta efter på morgonen, när de har haft paketkalendrar så har de bara fått julaftonspaketet som då har varit lite större än de övriga i kalendern och något år har de bara fått ett paket på morgonen. Förra året så införde vi julmusen som dök upp här hemma första advent och sedan hittade på olika tokigheter fram till jul. På julafton så hittade barnen julmusen med ett brev där det stod att han hade gömt var sitt paket till barnen någonstans i huset :) Lite som vi har gjort innan fast med hjälp av julmusen :).

Svar: Vad roligt med julmusen. Tycker det är roligt att införa egna traditioner när man fått barn
victoriajul.blogg.se

2015-09-03 @ 20:51:27
URL: http://ammies.se
Postat av: bina

när jag var liten fick jag och min bror också alltid en julklapp på julaftonsmorgon, så mysigt! så vill jag också göra i framtiden när jag har barn :) jag och min sambo har faktiskt gjort så de senaste två åren också :))

Svar: Ja det är jätte mysigt och sen blir väntan till tomten lite lättare
victoriajul.blogg.se

2015-09-04 @ 18:53:46
URL: http://santababy.blogg.se
Postat av: Maries strålande jul

Mina barn brukar få morgonpaket, och då något de kan sysselsätta sig med fast nu är de så stora att de hjälper till med maten på förmiddagen. Men morgonpaket får de iallafall.

Svar: Man kan aldrig bli för gammal för ett Morgonpaket
victoriajul.blogg.se

2015-09-04 @ 21:55:57
URL: http://julen.gladers.net

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback