Skorstensjul

Detta är ett recensionsexemplar
Det brukar dyka upp en "kalenderbok" vid jul och det gör det även i år. Boken Skorstensjul av Mårten Sandén och Lina Bodén är just en sådan. Den har 24 kapitel och man läser ett varje dag från 1 december fram till julafton. 
 


I boken får man följa Stella, Mago och Issa som rymt från ett barnhem. 
På Stockholms central möter de en man som glömt bort vem han är och nu ska de tre barnen försöka hjälpa honom att ta reda på det. Som tur är får de lite hjälp. 
 
Boken är välskriven med stämningsfulla bilder. Det är lagomt långa kapitel för dottern som är 6,5 år att lyssna på. Sonen som är snart 4 år har inte roa att lyssna på hela kapitlet då det är lite mycket text och inte så många bilder i den. I vår familj läser vi mycket böcker så jag tycker att det här är en jätte bra bok, är spännande att höra fortsättningen och man slipper välja vilken bok som ska läsas på kvällen vid nattningen. Boken rekommenderas från 3-6 år. Jag tycker att boken passar barn som orkar lyssna ett tag och är 5-6 år och uppåt. 
 
Boken kostar 138 kronor på adlibris
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tipset! Beställde precis den till mina grabbar. Hoppas den hinner komma :)

Svar: Hoppas ni gillar den
victoriajul.blogg.se

2015-11-27 @ 11:55:05
Postat av: Kim F

Glömde säga att jag särskilt är glad för att du tog upp hur långa kapitlen är, förra året köpte jag en med alldeles för korta kapitel och barnen ville alltid läsa mer än ett.

2015-11-27 @ 11:57:02

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback