Studier och förkylning

Har inte hunnit med att skriva på ett tag då studier tar upp det mesta av min tid, sedan fredag - söndag spenderar jag tid med barnen och maken. Idag börjar jag dessutom känna mig hänging och antar att det är en förkylning på gång, jag känner mig inte ha tid med det just nu. Känner en sådan press på mig själv när det kommer till studierna och önskar att jag snart ska få göra de första tentorna så man vet på vilken nivå studierna är. Har man pluggat tillräckligt eller är det för lite? 
 
Så idag tror jag att jag bäddar ner mig i soffan en stund och hoppas på att jag mår bra i morgon igen. Tar tacksamt emot bra tips på hur man motar bort en förkylning. 
 

Hittade denna fina duffel som jag tror jag måste beställa åt sonen. Dottern har ju en jätte fin kappa som jag köpte i London och såklart vill ju sonen ha en lite finare jacka även han. Denna hittade jag på Bonprix
 

Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Köka vatten, skiva ingefära tunt och pressa i rikligt med citron. Sen en tesked med honung som du tar innan som den är. Brukar vara en dunderkur mot förkylning :)
Krya på dig!

Svar: Tack får testa det.
victoriajul.blogg.se

2014-09-17 @ 10:01:51
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg
Postat av: johanna

Det var en jättefin jacka :) Ett bra botemedel tror jag är just vila och värme. Försök ta det så lugnt du kan så kanske det vänder!

Svar: Ja jag har tagit det lugnt hela dagen så jag hoppas det är bättre imorgon
victoriajul.blogg.se

2014-09-17 @ 10:35:43
URL: http://arildsdottir.blogg.se
Postat av: Annie

Jag kör alltid med en dunderkur med C-vitamin brustabletter när jag känner av en förkylning - annars är ju inte varm choklad helt fel:)) (Undvik mejeriprodukter i den mån du kan - de gör att du får mer slem:((( ) Krya på dig!

Svar: Tack för tipset
victoriajul.blogg.se

2014-09-17 @ 13:15:07
URL: http://varanlillavra.blogspot.se/

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback