Att göra gott

På julen blir det en hel del ge (och få) och jag brukar tänka på de som inte har det så bra och ge bort saker som får en mening för andra också. Man kan tex. namnge och ge bort en get (geten hamnar hos en fattigfamilj och man får ett fint bevis att ge bort) Sedan kan man ju även köpa saker där en del av vinsten går till ett bra ändamål.                                                       
Den här söta nallen heter Tryggve, han kostar 225 kronor och 150 kronor går till barncancerfonden. En riktigt win-win situation men får en fin nalle att ge bort i julklapp/present och samtidigt får barncancerfonden pengar sådana julklappar gillar jag. Det finns även andra saker att köpa i deras butik
        
Förövrigt så drar skolan igång idag så nu är det till att läsa en massa böcker och försöka få in allt jag läser så jag förhoppningsvis kan klara tentorna. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Denise - Min Glittriga Jul

Väldigt fina och betydelsefulla julklappar!

Svar: Ja det är roligt att ge bort något som fler än den som får blir glada för. Ge bort en get är perfekt till mor och föräldrar som oftast har allt.
victoriajul.blogg.se

2014-09-01 @ 16:32:11
URL: http://minglittrigajul.bogg.se

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback