Glögg provning

I helgen hade vi en glöggprovning med glögg som jag fick hem från Saturnus. Vi testade Hallonlakritsskalle, Whiskey och Choklad. Vi testade alla glögger varma.
 
 
 
 
 
 
Hallonlakritsskalle Alkoholfri
 
Mamma: 2. För söt
Pappa: 4 Smakade inte så mycket glögg
Bror: 1 För söt och inte alls god
Maken: 4. Bra för att vara alkoholfri
Jag: 2. Alldeles för söt, smakade som outspädd saft. Kände ingen hallonsmak bara en mild lakritssmak.
 
Whiskey 1,2%
 
Mamma: 4 Ovanligt god för att vara glögg
Pappa: 5. Smakar det så här skulle man kunna dricka glögg
Bror: 2,5 Kände ingen whiskeysmak
Maken: 4. Milda smaker men god.
Jag: 4. Mild whiskeysmak. Väldigt bra för att vara glögg
 
Choklad 2,2%
 
Mamma: 3 Bitter eftersmak
Pappa:1 Denna var inget god
Bror: 1. Lite chokladsmak
Maken: 2. Denna var inte alls god.
Jag: 3. Luktar väldigt mycket choklad men den har en mild chokladsmak. Skulle velat ha lite mer chokladsmak.
 
Alla glögger fick väldigt bra betyg av oss tycker jag då ingen förutom maken är några direkta glöggdrickare. Vi försöker varje år men det brukar aldrig gillas. Whiskeyglöggen som vi trodde skulle vara den sämsta var väldigt god för att vara en glögg tycker vi, ska vi dricka glögg kommer det att bli den.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie - Emelies Christmas

Kul med glöggprovning :D

Svar: Ja det är kul även fast ingen av oss är några riktiga glöggdrickare men vi kanske blir det snart. Fanns ju en väldigt bra glögg
victoriajul.blogg.se

2012-10-30 @ 10:26:00
URL: http://emelieschristmas.blogg.se
Postat av: Ellen

söt blogg! kram

Svar: Tack så mycket
victoriajul.blogg.se

2012-10-30 @ 10:27:16
URL: http://kitchies.blogg.se
Postat av: Julbloggen - Min Vintersaga

Håller med om lakritsskalle-glöggen.. den var hemskt söt! jättesynd. Dom andra har jag kvar att testa :D

Svar: Ja den smakade nästan som outspädd saft tycker jag. Synd då smaken inte var dålig
victoriajul.blogg.se

2012-10-30 @ 12:08:36
URL: http://minvintersaga.blogspot.com

Lämna gärna en kommentar så blir jag jätte glad. Jag svarar på kommentarerna här, du får ett mail när jag svarat.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback